Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar even 600+ eypo er overheen gieten gaat natuurlijk geen doorgang vinden. Het wordt een laag van 35mm zand-cement, ben ik voor 150 eypo klaar . Mooie dat de vloer hoger is, mocht de garage vollopen omdat het zwembad scheurt dan zit ik nog droog in mijn hokje.
Ik dacht dat je een vloertje ging egaliseren? Dit noem ik meer een terp bouwen.

Wordt ook een drukke week. Eerst werken en daarna naar de werf. Sleepboot en dekschuit gaan vandaag op het droge. Heel wat m2 onder waterlijn kwasten...

Goedemorgen all!!

Weet iemand nog een leuk autootje te koop voor een collega van mij?
Prijs tussen de 2.500 en de 3.000 euro.

Let me know pls

Ik dacht dat je een vloertje ging egaliseren? Dit noem ik meer een terp bouwen.
Lol, het moet vlak worden. Met een plafondhoogte van tenminste 2.3 meter (oplopend tot 3.6 meter) maakt 3 of 4 centimeter toch niet uit. ;) Alles wat in de verbouwing zit, kan niet meer in de hobby. Zit ik straks warm en droog maar heb niets om te knutselen. :( Zit er wel warmpjes bij en kan de heke avond F5'en op het fotum. Dat dan weer wel. :lol:

Ik weet nu ook weer waarom ik verbouwen niet leuk vind. Je haalt iets weg en daarachter zit iets dat ook niet goed is. Juist dat kost vele malen meer dan de oorspronkelijke verbouwing. Zo ook nu weer. Al dat fijne stro met gips verwijderd, is het dak gewoon zwarte pulp. afgelopen zomer nog op gelopen om de schoorsteen weg te halen. Nog een wonder dat ik niet erdoor ben gegaan. 8O :oops:

*OSB plaat uit het hobbyhok schroeft en op het dak gaat leggen* :cry:

Die koters slopen echt alles... :evil:

wissenpuinhoop.jpg

Laatst bewerkt:
Wie is er redelijk bekend met beton? Ik heb een betonnen vloer, niet echt netjes afgewerkt door de vorige eigenaar, beetje deinig zullen we maar zeggen. Is redelijk schraal beton, hier en daar wat gladdere stukken door het egaliseren (of een poging daartoe). Kan ik daar ca. 4cm beton op storten (met grind), 4cm betonmortel (van dat zanderige spul wat ze gebruiken bij vloerverwarming) of gewoon ruim 1cm gietvloer nemen?

Profi's kom er maar in... :worship:

Ik zou zeggen lekker egaliseren, kost wat maar dan heb je ook een net vloertje. Krijg je spijt van als je het niet meteen goed doet.

Hechtmiddel en dan egaline erover. En als je goede pluggen zoekt, moet je alligator pluggen van Toggler nemen. 100% beter dan welke Fischer plug ook.

Check.

Hechtmiddel is geen probleem en bittere noodzaak, ongeacht wat er overheen gaat. Maar even 600+ eypo er overheen gieten gaat natuurlijk geen doorgang vinden. Het wordt een laag van 35mm zand-cement, ben ik voor 150 eypo klaar . :teacher: Mooie dat de vloer hoger is, mocht de garage vollopen omdat het zwembad scheurt dan zit ik nog droog in mijn hokje. :mrgreen:

Een dergelijke verbouwing kost nu eenmaal geld. Nu ben je lekker bezig en die paar honderd knoeten mis je straks niet meer maar dan heb je wel een mooi vloertje. Een goede verf er over heen en hij is nog eens lekker makkelijk schoon te maken ook. Olie en vet werend zodat je geen lelijke vlekken krijgt enzo.

Zandcement wordt na enige jaren vaak weer zand en cement, vloer wordt minder en minder mooi.

*zo zou ik het doen*

Sleur dat is mooi klutje van je dak.

Ondertussen even overlegd met Henry en Sam. Scorpion 130A ESC besteld en een Quasar bec. Deze regelaar kan op de Gaui X7 en dus ook op een logo 600. Iedere regelaar worden wel rapporten over gegeven dat ze affikken. Bijna altijd human error ( slechte solderingen, timing verkeerd ingesteld, etc...) Volgende is de Vbar aanschaffen. En dan afwachten tot de logo 600SX uitkomt.

Zandcement wordt na enige jaren vaak weer zand en cement, vloer wordt minder en minder mooi.
Minder waar. He is geen afwerkvloer, er komt nog Linoleum overheen (van die dikke industriekwaliteit, ex-zwager neemt dat mee en komt het leggen). Op ons oude kantoor hebben we ook de hele dag gedurende 4 jaar over zo'n vloer gerold. Alleen waar iets puntigs op gevallen was daar zat een put. Ik zal zeker minder intensief de vloer gebruiken. Volgens bouwtoko ook een goedkopere en even degelijke oplossing. Plus zij kunnen het al mengen, haal het op in een aanhanger en klaar voor gebruik. :thumbsup:

Ik zou er een mooi siergrindvloertje in gooien :yes:
Niet handig met priegeltjes en klodders soldeer. :nooo: En het echoot dus voor muziek niet handig.

*ondanks stofkap al cement uit neus en longen haalt* 8O

Aha, dat van die linoleum had je er niet bij gezegd. Dan is een zandcementvloertje verder prima. :yes:
Ik ga toch niet op kaal beton zitten?! ;) Beetje luxe is een must. Airco unit ook zo goed als geregeld, 1.8kW koelen en verwarmen met split unit. Zit er dus koel/warmpjes bij. 8) Nog even struinen voor een 42"/47" monitor voor de PC, handig voor te simmen. Van de week ook kijken voor een paar monitor speakers voor de DJ controller. En dan is de vakantie om (en de koek op). :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back