Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
:onweer: lekker boven 072 denk ik aardig wat onweer flitsen :(

heerlijk ,laat maar komen :p

Ik zal het wel te serieus opvatten, maar ik kan die grappen over Rob en zijn invaliditeit niet zo waarderen.:nooo:

ja en nee , is wat dubbel :-)

burp ; je mag weer wat verwijderen :-)

We gaan alleen nog serieus doen ;)

Zo , vibrogym op de bouwtafel , magnum blok open gesloopt en idd de krukaslager heeft een tikje , is ook duidelijk hoorbaar als hij loopt .

alleen krijg ik het kleine lager er wel uit , maar niet de grote krukaslager , je hebt nergens grip op om hem eruit te tikken .

heb het blok in kokend water gelegd , en proberen eruit te tikken , maar er zit geen beweging in .

iemand een idee , anders bouw ik er een 12cc saito in , die ligt me aan te gapen op da plank

welke van de twee eerst :confused: en bevalt het op clubjes:D

altijd van links naar rechts werken:D
leuke vliegclub, goede, waardevolle tips gehad.
maar vanwege mijn ploegendienst kan ik er niet altijd zijn.

maar om eerlijk te zijn, ik zit nu aan de Murphy's. errug lekker
22398.jpg

CORBY !! LEKKERRRRRR <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

wil ik !! , maar jij mag eerst :D nette prijs ook denk ik , het is dat ik vol zit :(

Laatst bewerkt door een moderator:
altijd van links naar rechts werken:D
leuke vliegclub, goede, waardevolle tips gehad.
maar vanwege mijn ploegendienst kan ik er niet altijd zijn.

maar om eerlijk te zijn, ik zit nu aan de Murphy's. errug lekker
22398.jpg
maakt niet uit er zijn er meer in ploegendienst ik gelukig niet ik werk in dagdienst voan 7.30 tot 15.35 dus altijd op tijd thuis :D

Zo , vibrogym op de bouwtafel , magnum blok open gesloopt en idd de krukaslager heeft een tikje , is ook duidelijk hoorbaar als hij loopt .

alleen krijg ik het kleine lager er wel uit , maar niet de grote krukaslager , je hebt nergens grip op om hem eruit te tikken .

heb het blok in kokend water gelegd , en proberen eruit te tikken , maar er zit geen beweging in .

iemand een idee , anders bouw ik er een 12cc saito in , die ligt me aan te gapen op da plank[/QUOTE]

ik wil hem wel meenemen naar mijn werk daar hebben we binnen lagertrekkers misschien een idee:)

Mooi ding maar het is geen CAP 21.

vliegt wellicht wel mooier , hij is een stuk langer dan de 21

iemand een idee , anders bouw ik er een 12cc saito in , die ligt me aan te gapen op da plank

ik wil hem wel meenemen naar mijn werk daar hebben we binnen lagertrekkers misschien een idee:)[/QUOTE]

is een idee idd ;)
neem hem wel mee naar het veld indien zich weer eens droog weer aandient :-)

is een idee idd ;)
neem hem wel mee naar het veld indien zich weer eens droog weer aandient :-)[/QUOTE]

anders op de club kopmen dinsdag of aan iemand meegeven die naar de club gaat.
zie ook pb

Neem maar een keer mee naar de club ,verwarmen met een verffohn gaat perfect.Zal je trouwens als schilder ook wel hebben.
Anders neem ik hem wel voor je mee

Hele beproefde methode: Niet schrikken nu....als vrouw niet thuis is, het kale carter met lager in de oven op 200 gr. kwartier erin. Daarna met handschoenen eruit en op een HOUTEN vlakke plaat goed kloppen. Valt ie er zo uit.

Kan ook op een electrische plaat als je maar wel GELIJKMATIG verwarmd!! en NIET boven de 200 graden komen.

Niet met verfbranders e.d. aan de slag want dat is ongelijkmatige verhitting en dan trekt de boel onherstelbaar krom. Te ver boven de 200 gr vervormd het alu ook teveel.

Overigens is dit een standaard voorgeschreven werkwijze voor bijna alle alu carterdelen van motoren.

Monteren nieuw lager hetzelfde: Verwarmen op 200 gr en lager koud erin laten vallen , zit meteen vast. Met lagertrekker mol je de passing van het lager en kun je je carter in de bak gooien.

Laatst bewerkt:
Hele beproefde methode: Niet schrikken nu....als vrouw niet thuis is, het kale carter met lager in de oven op 200 gr. kwartier erin. Daarna met handschoenen eruit en op een HOUTEN vlakke plaat goed kloppen. Valt ie er zo uit.

Kan ook op een electrische plaat als je maar wel GELIJKMATIG verwarmd!! en NIET boven de 200 graden komen.

Niet met verfbranders e.d. aan de slag want dat is ongelijkmatige verhitting en dan trekt de boel onherstelbaar krom. Te ver boven de 200 gr vervormd het alu ook teveel.

Overigens is dit een standaard voorgeschreven werkwijze voor bijna alle alu carterdelen van motoren.

Monteren nieuw lager hetzelfde: Verwarmen op 200 gr en lager koud erin laten vallen , zit meteen vast. Met lagertrekker mol je de passing van het lager en kun je je carter in de bak gooien.

Als het niet gaat zoals het moet......pakken we de hamer

vooral de aller laatste zin is belangrijk mmmm dan weet je hoe men werkt.:Dlol

LOL8)

Maar dat is dan het laatste redmiddel en dan meestal als het al helemaal verkloot is;)

Maar alle gekheid.....probeer het maar gewoon zoals ik het net zei....het werkt het beste en is de meest vriendelijke methode voor je materiaal. Alle methodes waar trek en slaggereedschap aan te pas komt vervormt je carter.

Trust me.....i know what i`m saying....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back