Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
net ff gereageerd op een 1000w kipor 4tact generator , kan ik wel gebruiken voor de zaak , en om mijn garagebox te verlichten wanneer dat nodig is , en natuurlijk voor verse koffie en partymix op het veld :p
en om wat lipootjes te laden voor de funjet ,en gewoon voor de heb .
ik zit vol met vliegers , dus zoek je naar andere items ;)

gaaf !

de mijne stond al RTR , leuke karretjes

ik rij nog met borstelmotor en dikke vette nimh's 6 cellen , gaat als een kanon ,of eigenlijk als de kogel die het kanon afschiet :p
Yep, gaat weer gezelli worden daar in Haarlem. Je moet gewoon een paar keer komen. Net als met het zwemmen komt de zin vanzelf wel. :yes:

Heb jij toevallig nog een bovenkant van de voorbumper van de T1 liggen en over? Dat plastic plaatje bovenop de schuim bumper die met twee schroefjes op de alu voorsteun zit. Die van mij is gescheurd, is vervelend want dan gaat de body klapperen. :?

Heb nog geen regelaar en accu en brushless voor mijn T2, zal het nog ff met een tt-01 moeten doen.
En dan ook nog in timesharing vorm ivm kameraadje zijn rijkunsten op te vijzelen :p

Junkie, zie PM

oke , thanx for da tip ;)

en verder betreft de kipor ,ik besef mij ineens , als het nieuwe veld af is , moeten we best een stukkie lopen , dan wil je niet met een generator van 35 kilo zeulen , en al zouden er wielen onder zitten , in da blubber is het ook geen optie .
en dat alles om een bakkie pleur te zetten :nooo:

Yep, gaat weer gezelli worden daar in Haarlem. Je moet gewoon een paar keer komen. Net als met het zwemmen komt de zin vanzelf wel. :yes:

Heb jij toevallig nog een bovenkant van de voorbumper van de T1 liggen en over? Dat plastic plaatje bovenop de schuim bumper die met twee schroefjes op de alu voorsteun zit. Die van mij is gescheurd, is vervelend want dan gaat de body klapperen. :?

ik zal vanavond even kijken , maar er staat me bij dat ik die ook eens vervangen heb :-)

en hop , weer werken gaat :?, maar het aftellen voor het weekend kan beginnen :p

en verder betreft de kipor ,ik besef mij ineens , als het nieuwe veld af is , moeten we best een stukkie lopen , dan wil je niet met een generator van 35 kilo zeulen , en al zouden er wielen onder zitten , in da blubber is het ook geen optie .
en dat alles om een bakkie pleur te zetten :nooo:
Daarom, als het nieuwe veld er ooit komt, zit ik toch wel te denken aan zo'n ding. 8) Best wel gay, maar met zo'n isobox met hard deksel donder je alles erin en je vliegtuigromp(en) er bovenop. De box is ook leverbaar in 1,5 meter lengte (custom made) en daarmee kun je heel grote vliegtuigen in principe vervoeren (tot ca. 2,7m spanwijdte mits de vleugel deelbaar is). Gewoon mee tot op het veld rijden. Niets in- en uitpakken. En thuis zo *hop* de garage in. :lol:

ik zal vanavond even kijken , maar er staat me bij dat ik die ook eens vervangen heb :-)
Top. :thumbsup: Heeft geen haast verder. Ik zag dat ze bij PKRacing er nog eentje hadden liggen dus anders bestel ik hem daar wel. :yes:

Kijk voor Bart en Junkie is het ook een oplossing :yes:

hipkarretje.jpg

Mist iemand toevallig een inbussleuteltje 3mm? Ik heb hem vanmorgen gevonden. Je kunt hem terugkrijgen tegen betaling van de kosten die ik heb gemaakt. :evil: :(

qn051i.jpg

Ho Ho, je bent deze week nog niet bij de club geweest ;)
Check, mijn imbussleuteltje ligt thuis :rolleyes:

Wel kl.te, duur grapje.
Wie zegt dat ik hem bij de club heb gevonden? Het enige dat ik weet is dat-ie de dag(en) ervoor in de band is gekomen, zat een hele platte kant aan het lange stuk gereden. De korte kant stak dus in de band. :? En zo duur was het niet, €7,50 voor het plaatsen van een parapluutje, dus al betaald via de opbrengsten van jouw vragen. :rolling:

ach wat. Dan kan ik mijn karretje ook wel laten zien nu :

IMG_4470.JPG
Zat je daar klem? 8O :mrgreen: Is ook gemaakt voor kleine dunne indiase mensen, niet voor gevulde grote europeanen. :lol:

Ondertussen nog wat pinions besteld. Aan de hand van de bekende gegevens welke roll-out en ratio's aan te bevelen zijn op de MACH Indoor baan met Gear Chart wat berekeningen gedaan. Gisteravond nog even de hele vering en wielinstellingen gedaan. Ik ik zie net de GLS komen dus dat zullen mijn accu's zijn. 8) :D

Alleen vrijdagavond niet rijden. Zal ontzettend druk zijn omdat er zaterdag en zondag wedstrijden zijn. :yes:

Gave foto Frank, chauffeur staat verderop zeker?

@ Sleur: altijd leuk dat soort fratsen :nooo: kost alleen maar tijd

Ik doelde idd helemaal niet op jou........
En er zijn ook best wat kistjes plat gegaan, al is dat van 4 vluchten wel wat overdreven........:confused:
Ik heb het er ook over gehad aan de bar met Kris, misschien dat je op mij doelt?
Ook heb ik Kris gezegd dat het aantal crashes bij Leon en Edwin best wel veel zijn... de gemiddelde kist houd het vaak niet langer uit dan 4 vluchten.
De eerste kisten neigden meer naar rommel (begrijp me niet verkeerd) maar zeker de laatste kist van Leon was van knappe kwaliteit :yes: Dat er dan een servo mee kapt (Hitec) is dan gewoon pure pech, terwijl deze crash meer neigt naar een ontvangst probleem ofzo.
Maar de dag ervoor had ik nog tegen Leon gezegd dat de vleugel niet in orde was, de elastieken liepen vlak langs de ailerons. Ik zei, dat wordt geen vliegen vandaag maar zowel Kris als Leon deden er lacherig over, nou ja dan ben ik gewoon klaar mee.
Even later zie ik Leon zijn kistje starten en zijn snoer van de glowstarter komt in de prop terecht, terwijl de motor lekker doordraait probeert Leon het snoer eruit te halen, dat zijn vingers er nu nog aanzitten is gewoon puur van geluk spreken.
Al met al zijn er gewoon teveel incidenten op het veld, en dat is jammer. Met wat meer begeleiding en het meer letten op elkaar wordt het een stuk veiliger en leuker.

V.w.b. jou aankopen dat vind ik allemaal prima, ik heb zelf staan geilen op de Falcon en de witte Funjetachtige speedkist :yes: Maar wat ik wel jammer vind is dat je met zoveel projecten tegelijk bezig bent. Ga eerst eens leren vliegen met een goed toestel (zoals die van leon). Nadat een kist voor jou geen verrassingen meer heeft ga dan eens verder kijken.
In the mean while, vind ik het alleen maar mooi met wat voor kisten je op de club komt :banana:

Ik vind het gewoon zonde als een kist down gaat, het is nooit leuk om te crashen.

Nogmaals, begrijp me a.u.b. niet verkeerd... jullie zijn toffe gasten :yes: en altijd gezellig.

We bespreken het wel eens met een pintje... maar misschien doelde je niet eens op mij? :mrgreen:

Verder stuur ik dit niet als PB of email naar je toe. Ook ik hou er niet van om achter iemands rug heen praten. Iedereen kan dus mijn mening lezen :yes:

Zoals door Bart verzocht hieronder de tekst van zijn PB, hoeven we daar geen misverstanden over te hebben.

War mij betreft is het nu klaar over dit onderwerp, ik heb mijn zegje gedaan, en ga nu (zodra ik weer eens tijd heb tenminste) weer lekker vliegen!!!!

Hoi,

ff een goedbedoelde tip:

De crash van Alonso zijn kist had in mijn beleving met meerdere samenkomende factoren te maken.

Zoals ik het kon beoordelen was de voorbereiding voor de vlucht "rommelig" te noemen.
Het was namelijk niet helemaal zeker of alle accu's goed opgeladen waren.

Ook heeft de zender van Alonso aandacht nodig.
Er mankeert iets aan de trimhevel.

Als er wat meer concentratie is, (ook door de begeleiders) is de kans op een crash ook kleiner.

Een grondige check van je vliegendmateriaal en je electronica is toch wel belangrijk...

Rest mij nog te noemen dat, hoe goed de hulp Kris ook is bedoelt, hij geen club-instructeur is.

Just my 2cts.

ABSOLUUT niet als negatieve kritiek bedoelt of om zomaar te lopen zeuren en zeiken, (ook naar Kris toe is dit geen verwijt!) maar om te helpen voorkomen dat Alonso dit soort teleurstellingen te verduren krijgt.

vriendelijke groet,
Bart

Mannen dit nou zijn mooie dingen om te discussiëren op ons eigen ACH forum ipv hier in het openbaar. De hele wereld leest hier mee :-(

Ach kijk nou : hier heb ik voor jullie de verloopkabel welke jullie naar het forum zal leiden.

0c_1.jpg

vandaar ook dat ik zei, wat mij betreft nu klaar................
Mannen dit nou zijn mooie dingen om te discussiëren op ons eigen ACH forum ipv hier in het openbaar. De hele wereld leest hier mee :-(

Ach kijk nou : hier heb ik voor jullie de verloopkabel welke jullie naar het forum zal leiden.

0c_1.jpg

Ik doelde idd helemaal niet op jou........
En er zijn ook best wat kistjes plat gegaan, al is dat van 4 vluchten wel wat overdreven........:confused:

Idd misschien wat overdreven. Verder no hard feelings at all, we moeten er maar een pintje op drinken.
Sorry dat ik het verkeerd begrepen had :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back