Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Jasper3dfreshdj

THANKS!! :thumbsup:

Zender doet het weer, en ik ga er in ieder geval iemand blij mee maken, dat sowieso.

Ook nog even het hotglue pistool gehanteerd om de XRAY Lipo holders te kunnen gebruiken, weer een stapje dichterbij TC rijden :yes:

batthold.jpg

goeie morgen

@ edwin wat was je weer snel weg gisteren je krijgt nog 5,00 euro van me
maar je was al vertrokken voor ik t kon geven
hoorde wel dat je een mooie kist heb gekocht gefeliciteerd nog een bigscale er bij
gaat druk worden wel heel gaaf

@ de rest
heeft iemand nog een 40/50 amp regelaar liggen?
ben mn sabre aan t opvoeren maar deze trekt iets meer stroom als origineel

Hey Vinni,

was ff een bliksembezoek na het wokken, 5 euro komt wel.Moest weer op tijd weg; niet heel lang thuis, dus vroeg naar bed:D
Vandaag de El Bandito ophalen en morgen of Vrijdag de Lembeck............2 bigscales, dus voorlopig ff genoeg.......:cool:
goeie morgen

@ edwin wat was je weer snel weg gisteren je krijgt nog 5,00 euro van me
maar je was al vertrokken voor ik t kon geven
hoorde wel dat je een mooie kist heb gekocht gefeliciteerd nog een bigscale er bij
gaat druk worden wel heel gaaf

Burp had toch ook kill switches??
wel stuk voordeliger
Gr.

heb ik , maar weet niet hoe hij werkt , verder weet ik ook niet of die killswitch van burp ook op signaal verlies en low battery reageert .
kobus had waarschijnlijk toen ook de burps killswitch gekocht .

dus als het alleen een killswitch is om op afstand uit te zetten ,heb ik er niets aan .
wel zo veilig er een goede killswitch op te hebben , die de motor uitgooit als er signaal verlies is

Ik heb die ook alleen kitnr3 met lichtje en buzzer.Kobus heeft hem ook,ben er zeer tevreden over

vet, ik had hem gezien :p

Abbo weer terug van het draadje, want ik ga rijden.

Club is 100% exit. Maar ik zit eraan te denken om mezelf in te schrijven bij FMS. Mooi groot veld;)

fms is voorlopig een nogo , die club gaat een paar jaar dicht , heb ik van horen zeggen :)
snap je nu waarom er allemaal fms érs naar de ach komen ? ;)

Hey Vinni,

was ff een bliksembezoek na het wokken, 5 euro komt wel.Moest weer op tijd weg; niet heel lang thuis, dus vroeg naar bed:D
Vandaag de El Bandito ophalen en morgen of Vrijdag de Lembeck............2 bigscales, dus voorlopig ff genoeg.......:cool:

al die beginners aan de bigscale ? , ik voel een bigscale examen aankomen :)

Zoo, ik denk dat ik vandaag maar in de relax modus blijf , beetje boekhouden en baja spul bestellen dat is .
ben goed verrot , en plas zowel uit de voor en achterkant :-|

werkse

mzzl

Laatst bewerkt:
Ze gaan aan de hoogspanningsmasten werken in de buurt van FMS en de toegangsweg naar de werklocatie gaat over hun veld lopen, heb nog niets gehoord over dicht gaan voor een paar jaar, sterker nog, ik heb begrepen dat de mogelijkheid bestaat dat door die toegangsweg wellicht zelfs hun veld beter bereikbaar gaat worden.....dus minder ver lopen??
In het weekend en 's avonds zal die weg in ieder geval niet gebruikt worden door werkverkeer, dus ik denk niet dat er dan een probleem is met vliegen.

Een apart Bigscale examen?? Hoezo?? die dingen hebben toch ook gewoon ailerons, een rudder en hoogteroer???
Of je nou een 10cc Extra in je oog krijgt of een 50cc, je wrijft ze er allebei niet ff uit............
fms is voorlopig een nogo , die club gaat een paar jaar dicht , heb ik van horen zeggen :)
snap je nu waarom er allemaal fms érs naar de ach komen ? ;)

jippie , killswitch van burp is prima , voelt ook de spanning v/d accu of hij te laag is , en zet de ontsteking uit bij signaal verlies .

@anderen ; burp heeft er nog genoeg liggen voor een aangenaam prijsje , dus wie wil moet burp even bpén ;)

wel zo veilig er een goede killswitch op te hebben , die de motor uitgooit als er signaal verlies is
Bij computersystemen is nooit signaalverlies. Als het zendersignaal weg valt, is er nog steeds signaal op de servo's. Dit is de fail-safe stand. Het enige dat je zou kunnen doen is de killswitch zo aansuiten dat als de fail-safe positie wordt geactiveerd, de motor uitgeschakeld wordt. Zo had ik het ook op mijn Baja met een ander type killswitch. :yes: Je moest dan bewust het derde kanaal "aan" zetten via de zender, dan kon je starten. Zette je het derde kanaal "uit" dan stopte de motor. Dit was tevens de killswitch stand bij fail-safe.

Yep, in de wandelgangen vernomen dat dat er gaat komen. Dus naast het motorbrevet light en normaal ook een "heavy" versie. Dit in verband met veiligheid en wat eisen t.a.v. vaardigheden. :yes:

Bij computersystemen is nooit signaalverlies. Als het zendersignaal weg valt, is er nog steeds signaal op de servo's. Dit is de fail-safe stand. Het enige dat je zou kunnen doen is de killswitch zo aansuiten dat als de fail-safe positie wordt geactiveerd, de motor uitgeschakeld wordt. Zo had ik het ook op mijn Baja met een ander type killswitch. :yes: Je moest dan bewust het derde kanaal "aan" zetten via de zender, dan kon je starten. Zette je het derde kanaal "uit" dan stopte de motor. Dit was tevens de killswitch stand bij fail-safe.

Yep, in de wandelgangen vernomen dat dat er gaat komen. Dus naast het motorbrevet light en normaal ook een "heavy" versie. Dit in verband met veiligheid en wat eisen t.a.v. vaardigheden. :yes:

het is me inmiddels duidelijk betreft da failsafe , en die van burp volstaat prima , alleen nog ff inregelen ;)

ben tussen het boekhouden door druk met de baja , al die oranje rommel eraf en word straks ge'parelstraald bij mijn overbuurman , vorige keer had hij ook zo mooi de zijkap gepolijst waar de killswitch knop in zit .

velgranden /wieldoppen ook weer mooi silver , de draagarmen voor , komen later .

en betreft de big brevet; dat voelde ik al aan mijn water ,aangezien alle "verse"beginners ineens massaal bigscales gaan kopen :?
ik had tenminste nog eerst jaren smallscale gevlogen en ervaring opgedaan .

maar prima idee verder ;)

Laat me raden...sinds afgelopen week?? Gelukkig malen de molens bij ACH nog langzamer dan ambtelijke molens, dus dan hebben we nog ff de tijd om aan die kisten te wennen, en anders gewoon vaker bij FMS vliegen........:D

Inderdaad Junkie, kill-switch werkt prima met alle opties. Zelfs mogelijk om de low voltage detectie aan te passen. Staat standaard op 4,2V. Fail-safe programmeren op je derde kanaal (aux) en daar de switch op. Beschrijving inmiddels in je mail zitten :)

en ik heb er nog een stuk of 10 liggen voor degene die interesse heeft.

Inderdaad Junkie, kill-switch werkt prima met alle opties. Zelfs mogelijk om de low voltage detectie aan te passen. Staat standaard op 4,2V. Fail-safe programmeren op je derde kanaal (aux) en daar de switch op. Beschrijving inmiddels in je mail zitten :)

en ik heb er nog een stuk of 10 liggen voor degene die interesse heeft.

komt goed , en zo niet , rijd ik bij je langs voor het inregelen , met een bakkie pleur erbij , neem ik gelijk je hogedruk spuitert mee :D

Goed plan, maar dan wel iedereen die met dat soort kisten wil vliegen een examen laten doen, ook mensen die er nu al mee vliegen, en ook mensen die met extreem snelle kisten vliegen, dus ook een funjet met meer dan 200.....behoorlijk wat kinetische energie in zo'n ding............OJA, en een minimaal aantal vlieguren per jaar, net als met een echt brevet...........

Laatst bewerkt:
Weer een beunklusje gehad en gelijk maar weer uitgegeven.

Multiplex dogfighter
set up besteld nu maar weer wachten op de post

Motor: Torcster Brushless Gold A3542/4-1460 130g
Regelaar: Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC
Servo's: 4x HiTec HS-65HB Servo
Lipo:Turnigy 2450mAh 4S 30C Lipo Pack

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back