Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit , als er in Zaandam niet meer zoveel van die crossmotor geulen zijn vind ik dat ook prima , maar Alkmaar vind ik ook leuk :D

Zal ik straks eens heel voorzichtig aan Elles vragen of ze saucijzenbroodjes wil maken ? ;)
Ik vind Alkmaar nog steeds leuker.De jongens liepen te zeuren dat het hobbelig was,maar reden precies contra zoals wij reden.Maar voor de grote berg waar wij op staan op HT met beneden de grote zandvlakte nog steeds diepe geulen.Rechts een leuke zandvlakte wat enigzins vlak is en groter als Alkmaar dus langer rechtuit.Ik pas me eigen aan,aan jou tis jouw vrije weekend.Sauzijcen broodjes zijn welkom,neem ik wel koffie mee en snert ofzo :D
 
Ik lees voor het eerst zo een boekje aandachtig door.

En kom dat tegen.Met het verhaaltje dat ze op asfalt iets losser staan.Ga nog verder kijken en haal hem uit elkaar als ik een verse chassis plaat heb.Dus nog even niks solderen.
De reden waarom je op asfalt wat meer speling wilt hebben, is dat het asfalt minder glad is. Kleine hobbeltjes zullen kortstondig de omloopsnelheid van he wielen veranderen waardoor je riem telkens tikjes krijgt. Door hem wat slapper te zetten, blijft je drijfwerk langer heel. :yes:

Stond ook ergens afstelling voor asfalt en tapijt.Maar hebben die boekjes dan nergens nut voor.Sommige dingen staan er toch niet voor jan lul in.
Upper diff position is recommend for tight and technical carpet tracks.The upper diff position improves handling in chicanes or it provides more traction,increased steering and makes the car easier to drive :shock:.
Klapt het boekje dicht en zet alles op MP
Check, dat wil je dus. Beter stuurgedrag doordat de diffs constant aangedreven worden en je riem niet klappert. :teacher:


Zo, de Corally 10SL is rijklaar op de body en de twee kogelkopjes na. :D Met de kleinste pinion (19T) lopen de wielen al aanmerkelijk sneller dan op de Xray T1M. Dat belooft dus wel snel te gaan. En ik heb nog een 21T en 23T pinion. 8O
build_10sl_chassisfinished1.jpg


build_10sl_chassisfinished2.jpg


*de body ontvetten, schuren en afplakken gaat* :?
*dat een klutklus vindt* :(
 
Stond ook ergens afstelling voor asfalt en tapijt.Maar hebben die boekjes dan nergens nut voor.Sommige dingen staan er toch niet voor jan lul in.
Upper diff position is recommend for tight and technical carpet tracks.The upper diff position improves handling in chicanes or it provides more traction,increased steering and makes the car easier to drive :shock:.
Klapt het boekje dicht en zet alles op MP


@Snoeksel PB :mrgreen:
 
De reden waarom je op asfalt wat meer speling wilt hebben, is dat het asfalt minder glad is. Kleine hobbeltjes zullen kortstondig de omloopsnelheid van he wielen veranderen waardoor je riem telkens tikjes krijgt. Door hem wat slapper te zetten, blijft je drijfwerk langer heel. :yes:


Check, dat wil je dus. Beter stuurgedrag doordat de diffs constant aangedreven worden en je riem niet klappert. :teacher:


Zo, de Corally 10SL is rijklaar op de body en de twee kogelkopjes na. :D Met de kleinste pinion (19T) lopen de wielen al aanmerkelijk sneller dan op de Xray T1M. Dat belooft dus wel snel te gaan. En ik heb nog een 21T en 23T pinion. 8O
build_10sl_chassisfinished1.jpg


build_10sl_chassisfinished2.jpg


*de body ontvetten, schuren en afplakken gaat* :?
*dat een klutklus vindt* :(
De boekjes weer openslaat,blijkt toch zin te hebben.De kleine slaapt nog niet,die kreeg er buikkramp van ;)
Tis toch wel een scalpel met groeihormonen hoor
 
Een diff huis,diff lagers ,diff blokken,spur,en nog wat kleine deeltjes.Big scale is overdag gesloten.

Ik heb nog een oud diff liggen.
Ik heb pinions liggen.
Ik heb een tandwiel liggen wat om het diff heen moet.
Ik heb 4 nieuwe lagers, al denk ik dat het wiellagers zijn en geen difflagers.
Nog wat aandrijfassen, hele achterwielophanging alsmede de bokken waar je diff in gemonteerd moet.

Krent in de pap : ook nog een volledig instelbaar slip diff :yes:

Kom anders ff kijken morgen Gorb, ik ben rond een uur of 12 a 1 smiddags thuis :yes:
 
Ik heb nog een oud diff liggen.
Ik heb pinions liggen.
Ik heb een tandwiel liggen wat om het diff heen moet.
Ik heb 4 nieuwe lagers, al denk ik dat het wiellagers zijn en geen difflagers.
Nog wat aandrijfassen, hele achterwielophanging alsmede de bokken waar je diff in gemonteerd moet.

Krent in de pap : ook nog een volledig instelbaar slip diff :yes:

Kom anders ff kijken morgen Gorb, ik ben rond een uur of 12 a 1 smiddags thuis :yes:
Ben ik rond 12:30 bij you(als je er nog niet bent sta ik alvast te trappelen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top