Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spektrum zuigt met auto's.. daar kwam ik ook al achter in mijn autootjestijd.
Nomadio rules :p :p :cool:
Bij de MACH reed er vrijdag ook nog eentje met een Nomadio. 8O :lol:

ik ga maar weer vliegen , met de futaba nooit last gehad ,
wel veel mensen die met spectrum vlogen stortte neer , dat dan weer wel :)
Raar, ben ik ook nog nooit door een bereikprobleem mee neergestort. De schaarse crashes werden veroorzaakt door een gestripte servo (FunJet), een lege accu (alweer die FunJet), kortsluiting (Crashmato 1400EP, draden naar de regelaar doorgeschuurd) en falen van het brein en motoriek van de piloot (constant probleem, nog geen oplossing voor gevonden). ;)

hoeveel bereik geeft spectrum eigenlijk op ?
Minimaal 300ft (=100 meter). Reden: Autozenders zijn veelal maar 10mW terwijl vliegtuigzenders 100mW zijn.

Ik blijf erbij dat het problemen met de antennedraad zijn. Ik zal morgen opzoeken hoe lang deze precies moet zijn op de SR3000. Nu ga ik maffen, beetje gaar van de hele dag flauwe grappen maken. :lol:

Crashes zijn bij mij nog nooit ontstaan door falen van de elektronica. Altijd human failure geweest (van het lostrillen van een servohevel (niet geborgd) tot het lukraak de grond in boren van een kist, omdat ik een andere kist (niet die van mij) in de gaten hield..

Heb gevlogen met; Robbe, Graupner, Futaba en Spektrum. Geen van allen electronische failures

Bij de MACH reed er vrijdag ook nog eentje met een Nomadio. 8O :lol:

Raar, ben ik ook nog nooit door een bereikprobleem mee neergestort. De schaarse crashes werden veroorzaakt door een gestripte servo (FunJet), een lege accu (alweer die FunJet), kortsluiting (Crashmato 1400EP, draden naar de regelaar doorgeschuurd) en falen van het brein en motoriek van de piloot (constant probleem, nog geen oplossing voor gevonden). ;)

Minimaal 300ft (=100 meter). Reden: Autozenders zijn veelal maar 10mW terwijl vliegtuigzenders 100mW zijn.

Ik blijf erbij dat het problemen met de antennedraad zijn. Ik zal morgen opzoeken hoe lang deze precies moet zijn op de SR3000. Nu ga ik maffen, beetje gaar van de hele dag flauwe grappen maken. :lol:

hoe lang ze zijn ? , ik neem aan dat ze de originele lengte hebben , ik heb er nooit een schaar ingezet .

wel is het zo , dat de antennes nooit vanaf de ontvanger regelrecht omhoog wijzen , gaan altijd eerst een stukje opzij ,dan een stukje naar beneden en via het rietje weer omhoog .

ik zal bij mijn baja een gaatje maken waar de antenne omhoogkomt ,zodat hij regelrecht omhoog staat , wellicht helpt dat ook? , zo loopt hij ook niet langs allerlei servo draden .

het geeft me wel hoop dat mijn flux met sr300 ontvanger wel redelijk bereik heeft

Kijk daar kan ik het mee eens zijn. Bij Gorby is het nu ook gewoon human failure.Als je je elektrnicaniet goed inbouwd of een draadbreuk ove rhet hoofd ziet is het gewoon zijn schuld!!!! :banana:

De lengte van de 2.4 antenne moet altijd 1/4 of 3/4 of 5/4 zijn van de golflengte van 2.4ghz. De golflengte van 2.4 is 125mm. Dus reken zelf maar uit ;)

Overigens is dit gemeten vanaf de printplaat in de ontvanger behuizing.

Luister Gorb. Je mag hebben:

125mm/ 4= 31.2mm.
Of 3/4 dat is dus 3x 31.2mm= 93.6mm
Of 5/4 van 125mm. Dat is dus 5x 31.2mm. = 156.2 mm.

Wijk je daar 2mm vanaf dan hang je al.

SPM1600_a0

SPM1600 Spektrum Voltage Protector

Vorige week met Peter van 2BrothersRC in Bussum een gesprekje gehad over Spektrum.
Hij vertelde me dat de betrouwbaarheid van Spektrum besturing beter zou worden door toevoeging van deze Voltprotector.
Iets met glitching en iedere keer opnieuw scannen van de frequentie van de zender/ontvanger...

Voor mij als electronica - :n00b: een verhaal wat me nog niet helemaal helder is ...:?

Sleur kan het vast wel een keertje duidelijk uitleggen ;)

Die condensator vangt dalen in je voltages op. Als je bec het even niet meer kan bijbenen dan vult die het voltage aan op het moment dat het voltage instort. Op het moment dat je voltage onder een bepaald voltage komt ( ik weet even niet meer welk getal) dan zal je ontvanger uitvallen, en weer gaan binden als je voltage terug is. Dit voorkomt dat.

De lengte van de 2.4 antenne moet altijd 1/4 of 3/4 of 5/4 zijn van de golflengte van 2.4ghz. De golflengte van 2.4 is 125mm. Dus reken zelf maar uit ;)

Overigens is dit gemeten vanaf de printplaat in de ontvanger behuizing.
Dat geldt voor de coax types (SR300, SR3100 en SR3300), de lossen draad versies hebben een LC-kring op de ontvanger waardoor de lengte anders is. Ik dacht 17,3cm voor de SR3500 microontvanger en 34,6 cm voor de SR3000.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back