snoeksel
Forum veteraan
Wordt ook steeds gekker he :shock: 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bij de MACH reed er vrijdag ook nog eentje met een Nomadio. 8O :lol:Spektrum zuigt met auto's.. daar kwam ik ook al achter in mijn autootjestijd.
Nomadio rules![]()
![]()
![]()
Raar, ben ik ook nog nooit door een bereikprobleem mee neergestort. De schaarse crashes werden veroorzaakt door een gestripte servo (FunJet), een lege accu (alweer die FunJet), kortsluiting (Crashmato 1400EP, draden naar de regelaar doorgeschuurd) en falen van het brein en motoriek van de piloot (constant probleem, nog geen oplossing voor gevonden).ik ga maar weer vliegen , met de futaba nooit last gehad ,
wel veel mensen die met spectrum vlogen stortte neer , dat dan weer wel![]()
Minimaal 300ft (=100 meter). Reden: Autozenders zijn veelal maar 10mW terwijl vliegtuigzenders 100mW zijn.hoeveel bereik geeft spectrum eigenlijk op ?
Bij de MACH reed er vrijdag ook nog eentje met een Nomadio. 8O :lol:
Raar, ben ik ook nog nooit door een bereikprobleem mee neergestort. De schaarse crashes werden veroorzaakt door een gestripte servo (FunJet), een lege accu (alweer die FunJet), kortsluiting (Crashmato 1400EP, draden naar de regelaar doorgeschuurd) en falen van het brein en motoriek van de piloot (constant probleem, nog geen oplossing voor gevonden).
Minimaal 300ft (=100 meter). Reden: Autozenders zijn veelal maar 10mW terwijl vliegtuigzenders 100mW zijn.
Ik blijf erbij dat het problemen met de antennedraad zijn. Ik zal morgen opzoeken hoe lang deze precies moet zijn op de SR3000. Nu ga ik maffen, beetje gaar van de hele dag flauwe grappen maken. :lol:
Ik kan het nog sterker vertellen maar dan moet ik gaan liegen.Bij Gorby is het nu ook gewoon human failure.Als je je elektrnicaniet goed inbouwd of een draadbreuk ove rhet hoofd ziet is het gewoon zijn schuld!!!!![]()
Ik heb gewoon twee keer de helft genomen.De lengte van de 2.4 antenne moet altijd 1/4 of 3/4 of 5/4 zijn van de golflengte van 2.4ghz. De golflengte van 2.4 is 125mm. Dus reken zelf maar uit![]()
Overigens is dit gemeten vanaf de printplaat in de ontvanger behuizing.
Ik heb gewoon twee keer de helft genomen.
Geen idee standaard lengte neem ik aan,ik heb hem doorgemeten en er zat geen breuk in.Hoelang is je antenne Gorb?
Ik ga nu slapen wekker gaat weer om 5 o clock sharp.
Toedeloe.
Dat geldt voor de coax types (SR300, SR3100 en SR3300), de lossen draad versies hebben een LC-kring op de ontvanger waardoor de lengte anders is. Ik dacht 17,3cm voor de SR3500 microontvanger en 34,6 cm voor de SR3000.De lengte van de 2.4 antenne moet altijd 1/4 of 3/4 of 5/4 zijn van de golflengte van 2.4ghz. De golflengte van 2.4 is 125mm. Dus reken zelf maar uit![]()
Overigens is dit gemeten vanaf de printplaat in de ontvanger behuizing.