Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, weer terug van een avondje lekker fladderen in Vathorst. We stonden net met 7 man en totaal van 16 vliegende objecten :shock:. Begint zowaar een club te worden hier.. :)

De Trex 550 is goed gekeurd :lol: Men vond het een goede aanschaf. Nog niets ingeregeld. Hopelijk zondag een beetje weer, mag PB het doen voor me :yes:

Denk dat ik die hele vliegbende de deur uit doe en helicopters ga kopen. Stuk minder ruimte (wel duurder vrees ik...)

In de tuin met een pintje en een houtvuurtje inderdaad prima vol te houden. :D

goed bezig ;)

ik ga me nest in , morgen vroeg op om een schatkamer vol modelbouw te bezichtigen te rotterdam :p

Zo, weer terug van een avondje lekker fladderen in Vathorst. We stonden net met 7 man en totaal van 16 vliegende objecten :shock:. Begint zowaar een club te worden hier.. :)

De Trex 550 is goed gekeurd :lol: Men vond het een goede aanschaf. Nog niets ingeregeld. Hopelijk zondag een beetje weer, mag PB het doen voor me :yes:

Denk dat ik die hele vliegbende de deur uit doe en helicopters ga kopen. Stuk minder ruimte (wel duurder vrees ik...)

ga dan maar lekker bij die andere club copteren , en bij ons gewoon vliegen , die heli's willen altijd solo vliegen , asociaal volk dus ! moeten we niet teveel van hebben op de club ;)

goed bezig ;)

ik ga me nest in , morgen vroeg op om een schatkamer vol modelbouw te bezichtigen te rotterdam :p

ga dan maar lekker bij die andere club copteren , en bij ons gewoon vliegen , die heli's willen altijd solo vliegen , asociaal volk dus ! moeten we niet teveel van hebben op de club ;)

Herrieschopper ;-)

Zojuist een HK450 besteld. Cheapass ding, lekker mee klooien en de techniek gaan snappen :yes: De 550 vind ik toch wel een eng ding (wel heel erg graaf!!!)

Nu nog zien of ik wat vliegers kan verkopen.. Iemand interesse in een Tigermoth, een Piper Pawnee, een Sopwith Camel of een Mustang (laatste twee alleen binnen de club te koop vooralsnog) en de prijs valt over te praten natuurlijk :yes: :)

Spike. Als je aanstaande zondag komt. Einde van de middag kan je vliegen met dat ding. Jij kan het in de sim dus ook in het echt.

Spike. Als je aanstaande zondag komt. Einde van de middag kan je vliegen met dat ding. Jij kan het in de sim dus ook in het echt.

heb wel maar 1 lipo, dus tussendoor wel ff laden :)

Gister ff filmpje online gezet met uprightskills (advies van Anko)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ow, en we gaan eerst even naar een ander veld dicht in de buurt. Daar zijn we alleen, en dan kan je je beter concentreren.

Heb met mn vader afgesproken te gaan vliegen, dus vind het wel zo leuk om gewoon op het veld te zijn. En denk niet dat ik mij zo heel zenuwachtig ga voelen. Vind het sowieso belangrijker dat je de heli ook controleert of het wat is enzo en of het goed vliegt ook.

Ok, als jij voor die tijd de boutjes enzo naloopt. ( checken op loctite en dat ze goed vastzitten) Dan benik op het veld zo klaar met nakijken.

2012-04-27233549.jpg

2012-04-27234537.jpg

Aan de nieuwe baja bezig is :-)

2012-04-27234826.jpg

Ik loop alles morgen even na, komt goed :yes:

Accu is al geladen.

Wat er dus moet gebeuren;

Ontvanger moet aangesloten worden, zender moet worden ingeregeld en de gyro moet ingesteld worden denk ik?

Wat heb je erbij nodig verder?

sowieso beschrijving van de gyro. Voor de rest niks. Vlieg je Flutaba?

Bij Spektrum is de de kanaalvolgorde op de ontvanger.

Throtle
Aileron ( 1 van de 2 voorste servo's)
Elevator (Achterste servo)
Rudder ( Gyro)
Gear ( sensordraadje van de gyro)
Pitch ( Andere van de voorste servo's)

Bij Flutaba zijn kanaal 1 en 3 geloof ik verwisselt.

Zender instellen moet je nu zelf even uitzoeken als het Flutaba is. Tenminste een model aanmaken in je zender voor een heli met een 120 graden swash. Throtle hold moet werken en Gear channel moet op een schakelaar zitten. Gyro menu uitschakelen. Rest red ik wel.

sowieso beschrijving van de gyro. Voor de rest niks. Vlieg je Flutaba?

Bij Spektrum is de de kanaalvolgorde op de ontvanger.

Throtle
Aileron ( 1 van de 2 voorste servo's)
Elevator (Achterste servo)
Rudder ( Gyro)
Gear ( sensordraadje van de gyro)
Pitch ( Andere van de voorste servo's)

Bij Flutaba zijn kanaal 1 en 3 geloof ik verwisselt.

Zender instellen moet je nu zelf even uitzoeken als het Flutaba is. Tenminste een model aanmaken in je zender voor een heli met een 120 graden swash. Throtle hold moet werken en Gear channel moet op een schakelaar zitten. Gyro menu uitschakelen. Rest red ik wel.

Spektrum DX8 Jonguh! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back