Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoiets ja, je vliegt alleen maar met een Bixler en een Swift. De rest verkoop je toch. ;)

@Burp: Nog interesse in mijn lekke aggregaat? Anders gaat-ie de container in. :bye:

Kliko het is. Dat oude ding is niet zomaar te repareren. En ik heb een mooie stille ;)

Zit er nog steeds op :yes:

DSC01742.jpg

Lijkt of er lakspetters op zitten of zit dat gewoon in je hout?

Wel lood, niet vliegen. :(

Gisteren wel de smaak van het opruimen te pakken gekregen. Halve (oude) werkbank is nu ook leeg (zowel boven als onder). Vandaag de rest eruit gooien, inclusief werkbank. Dan een paar wandjes met ramen en deur neerzetten en alles isoleren zodat het zomer en winter aangenaam is. Nieuwe werkbank/bureau maken, afzuigkap t.b.v. airbrushen eindelijk monteren en de hele kantoorautomatisering reorganiseren. Druk dagje dus...

Als je daar eenmaal mee begint dan blijf je bezig. Enige probleem is dat je het weer netjes moet houden, het is ook niet voor niets een troep geworden ;_

/sloddervos

mogge ,

weet niet nog niet of ik ga vliegen , koppie staat er niet zo naar .
gaat niet zo lekker in huize junk , junk zou moeten veranderen in de ideale gezinsman , en ik weet dat dat niet gaat lukken , ik ben wie ik ben ! en ben feitelijk gewoon een einselganger .

dus maar ff afwachten of ik het zelfde lot als 3D fris ga ervaren :)

groetjes

Kamperen is best leuk, maar om nu permanent in een caravan te gaan wonen :help:

Kliko het is. Dat oude ding is niet zomaar te repareren. En ik heb een mooie stille ;)
Okidoki... :thumbsup: Dan ook maar aan de Kipor IG1000. :yes: Een 2000 is voor mij wat overkill, doe er niet veel meer mee dan de modelbouw. :D

Als je daar eenmaal mee begint dan blijf je bezig. Enige probleem is dat je het weer netjes moet houden, het is ook niet voor niets een troep geworden ;_

/sloddervos
Het is niet zozeer troep, eerder de bewaardrang. Daar ben ik nu wel klaar mee. Laatste jaar is er niet veel meer bij gekomen, eerder al vanalles weg gegooid. Nu een beetje radicaler. :D En dan gelijk een plek om lekker te solderen en meten (nieuw speeltje staat erg hoog op de verlanglijst), wat luchtborstelen, computeren (testomgeving met server) etc. Mooi alarm erop met live webcam, klimaatbeheersing, licht schakelbaar en alles wat met domotica te doen heeft (nieuwe beroepsmatige hobby).

gaat niet zo lekker in huize junk , junk zou moeten veranderen in de ideale gezinsman , en ik weet dat dat niet gaat lukken , ik ben wie ik ben ! en ben feitelijk gewoon een einselganger .

dus maar ff afwachten of ik het zelfde lot als 3D fris ga ervaren :)
Oeps, het is weer zomer aan het worden. Geeft niets hoor schat, we kennen je al een beetje met je jaarlijkse rituelen. Komt wel weer goed. :D :yes: :rolling:

klinkt stom, maar zo werkt het wel... meer tijd aan het gezin, vrouwtje blij ... en dan vinden ze het vaak ook niet erg als je een keertje wat meer tijd aan de hobby spendeert.

Geven en nemen ...

Is stof in de oude verflaag... dit was alleen maar even om te testen, komt goed dus :yes:

@ Junkie: gewoon meer tijd besteden aan het gezin :teacher:

een soort van PMS maar dan jaarlijks ?
Premodelbouw syndroom? Yep, dat is het gewoon. :rolling:

Van Wikipedia:
Het premodelbouw syndroom (PMS) is een groep klachten of symptomen die bij sommige modelbouwers vlak voor de weekenden optreden. Ongeveer 4% van de modelbouwers tussen 25 en 50 jaar heeft last van PMS, maar dit percentage hangt sterk samen met de gehanteerde criteria: er is geen duidelijke natuurlijke afbakening tussen PMS en normaal gedrag en iedere grenslijn die men trekt tussen normaal en abnormaal is noodzakelijkerwijs arbitrair. Het syndroom hoeft niet gedurende het gehele jaar te bestaan: het is ook mogelijk dat het ontstaat na een paar dagen mooi weer en vooral in de weekenden.

De voornaamste met PMS geassocieerde lichamelijke klachten zijn huilbuien (zonder depressieve gevoelens), algehele gaarheid, duizeligheid, hartkloppingen, hoofdpijn, strakke huid en buikpijn. Psychisch kan de modelbouwer last hebben van angstigheid, depressieve gevoelens, nervositeit, prikkelbaarheid en agressie.

Er zijn vele hypothesen over de oorzaak van deze klachten, die allemaal behalve in de context van een PMS ook 'gewoon' of in andere situaties (b.v. thuissituatie) voor kunnen komen. Geen van deze hypothesen is wetenschappelijk zeer hard gemaakt. Sommigen menen dat de wisseling in het testosterongehalte in de tweede kwartaal van het jaar aan de basis ligt van PMS, al weet men niet exact hoe het één tot het ander leidt. Wellicht blijft bij modelbouwers met ernstige PMS-klachten de testosteronspiegel te laag, zodat het gaar thuis zitten de overhand kan houden. Andere theorieën zoeken het in nitro-methanol, dat onder andere zorgt voor het op gang komen en onderhouden van de motor. Er wordt ook geopperd dat een tekort aan vitamine D aanleiding zou kunnen geven tot PMS klachten.

Onlangs werd de neurotransmitter serotonine, een van de stoffen die signalen overbrengen tussen bepaalde hersencellen, aan het lijstje toegevoegd. Modelbouwers met PMS blijken een lager serotoninegehalte te hebben, zodat ze depressief, angstig of snel kwaad worden. Overigens is een verlaagd serotoninegehalte een verschijnsel dat ook wordt gezien bij depressies; dit is de basis waarop de werkzaamheid van de meeste antidepressiva berust.

Yep Junkie, je bent niet (al te ;)) dom en je kunt wel volhouden dat je bent zoals je bent maar dan blijf je aan het eind helemaal alleen over. Alles een beetje met mate doen is veel beter voor jezelf (meer rust in da kopf) en voor het gezin (zien ze je ook wat meer)

Dus niet het hele weekend op het vliegveld of dwangmatig daar naartoe willen, je kunt ook gewoon eens een (paar) we(e)k(je)(en) overslaan.

Het aantal vliegdingen dat je ter beschikking hebt beperken tot twee of drie stuks helpt ook enorm. Verlaagt de drang om met alles te vliegen enorm. Vorige week ook al met diezelfde twee of drie dingen gevlogen, dus kan dan best een weekje zonder vliegeren. :yes:

Het aantal vliegdingen dat je ter beschikking hebt beperken tot twee of drie stuks helpt ook enorm. Verlaagt de drang om met alles te vliegen enorm. Vorige week ook al met diezelfde twee of drie dingen gevlogen, dus kan dan best een weekje zonder vliegeren. :yes:

+1 Helemaal mee eensch :p

Straks begint Junkie ook weer over het forum, dat hij dat ook moet gaan minderen etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back