Robbe AMX jet

• Topicstarter Topicstarter crashburn
  • Startdatum Startdatum
vliegt erg goed zo te zien die kleuren vind ik ook erg mooi beter dan die saaie grijze kleuren , heb je de orginele setup erin zitten?

Sooooow mondiaan :D lijkt me toch een zeer geslaagde maiden :P

Is het de originele setup met 1300 accu?
Snelheid lijkt er toch aardig goed in te zitten, en een top landing!

KLeurtjes zijn idd mooi :) Zo kun je hem toch kopen? in die uitvoering? (ben nog aan het uitzoeken watvoor uitvoering die van mij precies is, is zelf schaal na geschilderd is mij verteld, maar waarvan het dan schaal is... dat zoek ik nog :P

De jouwe is een beetje Italiaaans Badbert ook erg leuk zoiets die van Mondiaan met een iets snellere seup staat hier te koop RC Castle voor 93euro + 18euro verzendkosten en nog waarschijnlijk Douane enz
en kan gevlogen worden op met een 2200mha 3S

hmmm, die laatste zou vergelijkbaar moeten zijn met mijn setup :) ik ga hem ook vliegen met 2150/2200 mah 3s lipo's, het cg is dan ook per-fect :)

Hopen dat die sneeuw een beetje vlot weg trekt :(

ik denk dat hij een stukje sneller is dan die Eurofighter van jouw en ook langere vliegtijden maar laat dit even weten als je wilt , want ik zoek nog steeds een redelijke snelle Edf met LANGE vliegtijden

Sooooow mondiaan :D lijkt me toch een zeer geslaagde maiden :P

Is het de originele setup met 1300 accu?
Snelheid lijkt er toch aardig goed in te zitten, en een top landing!

KLeurtjes zijn idd mooi :) Zo kun je hem toch kopen? in die uitvoering? (ben nog aan het uitzoeken watvoor uitvoering die van mij precies is, is zelf schaal na geschilderd is mij verteld, maar waarvan het dan schaal is... dat zoek ik nog :P

nou mijn originele setup heeft een Robbe 3S1P 1300mAh. ook de kleuren zijn origineel en gewoon bij MrHobby gekocht :-)

Ik heb wél twee 20C 2200's in bestelling dus kan ik de vliegtijden wat opschroeven (nu 3:00 min). Binnenkort meer filmpjes, moet even wat tijd vinden om ze te bewerken...

ik denk dat hij een stukje sneller is dan die Eurofighter van jouw en ook langere vliegtijden maar laat dit even weten als je wilt , want ik zoek nog steeds een redelijke snelle Edf met LANGE vliegtijden

Gisteren de eerste vlucht gehad met de AMX jet.
Nou, moet zegggen, het vlieggedrag valt me zeker niet tegen :)

Enige wat me eigenlijk tegenviel......... was de snelheid!
Vliegtijd met de 2200 mah accu is ongeveer een minuut of 7 denk ik, heb hem niet helemaal leeg gevlogen, maar gezien hetgeen er uit de accu kwam, en de tijd die ik gevlogen had, kan ik dat ongeveer concluderen.

Maar de accu was behoorlijk warm na het vliegen. Denk dat hij niet genoeg C kan leveren.... is ook een vrij cheap-ass accu, die niet in alle tests even goed uit komt. DUS... maar eens wat turnegy's bestellen (als ze weer eens in stock zijn :( )
Hopen dat ik dan wat meer snelheid heb.

als ik het filmpje nog eens bekijk van Mondiaan, klopt de snelheid wel ongeveer... zou het dan toch allemaal kloppen?
Hij is wel een stuk vlotter als mijn eurofighter op 3s (maar die gaat op 4s binnenkort :P )

Laatst bewerkt:
Kan iemand me trouwens even een tip geven?

bij het vliegen viel me op, dat bij het trekken van een looping, of redelijk veel up, het toestel over zijn vleugel weg wilde vallen.

Nu zie ik bij vele andere van deze amx jets, dat de "rolroeren" en hoogteroer aan elkaar gekoppeld zijn met dezelfde servo, bij mij hebben de rolroeren en hoogteroeren eigen servo's.
Moet ik die mixen? is het vlieggedrag dan nog beter?

Tips ook over de uitslagen in dat geval?

Nog even een kleine update:
Een medeforummer heeft een volledig identieke jet (carson eurofighter) gemeten op snelheid, deze jet heb ik ook in mijn bezit. De jet zit op 88km/h. De AMX gaat wel een stukje vlotter als mijn eurofighter, dus schat de huidige snelheid op een ruime 100km/h.

Ben benieuwd of hij beter vliegt met de nieuwe lipo's, maar die zijn nog steeds niet in stock :(

Dat model ken ik wel
Maar let op dit is de bouwdoos vercie alle hardware zit er niet in

Dus 69 dolar lijkt goedkoop
maar dan komt de rest er nog bij

Nee dat klopt maar dat hoeft ook niet die heb ikzelf maar is deze gelijk aan de Amx van Robbe of heeft iemand al ervaringen met deze Epo model??

Inmiddels toch een Robbe Amx aangeschaft, bouwen kun je het niet noemen want het in elkaar steken van de vleugels in de romp en een en ander wegsnijden voor de lipo en hij is bijna klaar, inmiddels ook al gevlogen hij gaat er met een redelijk snelheid vandoor op 3S 2200mha 30C, de vliegeigenschappen zijn erg goed en je kunt er met 3S erg lang mee vliegen zeker 8min ,nu nog een 4S erin proberen te krijgen met een snellere motor dan wordt hij echt leuk , de 2200mha 4S gaat niet lukken omdat die te dik zijn heeft iemand hem misschien al op 4S gevlogen en zo ja welke lipo krijg je er dan met een beetje makkelijk in.

gr Andre

hier trouwens in dit filmpje, mijn amx jet met wind kracht 4!!

Windrichting stond recht over het veld, van rechts naar links, dus ik vloog vol wind tegen/ vol wind mee :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Ik wil op mijn edf AMX-jet de flaps functie proberen in te stellen op mijn spectrum dx6i zender.

De gebruikte kanalen zijn nu:
Aileron
Rudder
Throttle
Elevator

In de mix1 heb ik de Aileron en de rudder gemixt.
De servo's voor de rolroeren zijn 2 losse servo's welke dus beide een eigen kanaal nodig hebben en gemixt moeten worden.

In Mix2 kan ik nu wel de FLAPS knop inschakelen en dan mixen met de RUDDER of de AILERON, maar ik krijg het niet voor elkaar om ze allebei op de knop te krijgen.

Iemand die mij uit kan leggen hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen?
Ik wil namelijk wat experimenteren met het effect van de flaps.

Mvgr. Stephan

je moet even bij de model instellingen wing type 'flaperon' instellen. Dan krijg je volgens mij automatisch een mixer voor de flaps waarbij je ook wat met elevator kunt corrigeren.

let wel dat je servo's in het juiste kanaal moeten zitten (zie handleiding).
Links moet in kanaal 2 en rechts in kanaal 5 volgens mij.

In veel zenders staat dat onder delta
zeker de nieuwe futaba 2.4 gig zenders
daar zit gewoon een standaart delta programma in

Jeroen: delta is fout. Delta is het mixen van rolroeren en hoogteroer. Dat moet je niet hebben. Stephan wil rolroeren met flaps mixen, dan heb je de flaperon functie nodig. Bij Spektrum zenders in ieder geval, van andere merken weet ik het niet zeker.

Ik zal het vanmiddag even proberen in te stellen. Thnx jitze..

Inderdaad ik wil de rolroeren tevens als flaps proberen om te kijken hoe de AMX erop reageert. Heb tevens de AMX een beetje aangepakt om van die saaie zilveren kleur af te komen..

Fototje komt nog.

Back