Robbe Arcus electric met bouwverslag :mrgreen:

@ RC-mike.

zo dan had je een schep bij je om hem uit te graven naar de booractie naar olie?

nee even serieus!:P heb je mischien een foto van je reparatie?

Groetjes Rowan,

Arcus in elkaar gezet

Ook mijn arcus maar eens in elkaar gezet. Zat al weken in de doos te wachten. Zag er goed uit. Bijna volledig voorgemonteerd en in mijn handleiding staat juist dat er 2 cels 950mah wordt aanbevolen, dus die heb ik erbij gekocht. Ontvanger erbij en klaar is ikke.
Oja, zit natuurlijk brussless in.

Verder was het geen probleem de zaak in elkaar te zetten. Moet alleen nog worden gebalanceerd en dan testen.
Hoop dat volgende week eens te kunnen doen.

De Arcus ziet er echt mooi uit. Zeker ook wel met de stickers erbij.

Ik heb de mijne afgelopen week ook maar weer eens een paar keer laten vliegen in Gouda; 'was een tijd geleden...
Te lang eigenlijk, want deze kist vliegt gewoon prima! Zaterdagmiddag ging het wat harder waaien, maar toch maar even geprobeerd; geen enkel probleem!

Onlangs ook weer gevlogen met de Arcus, samen met m'n broer :D

Ging met mij prima, m'n broer wat minder, had op één of andere manier de remfunctie van de regelaar uit weten te schakelen en kreeg deze niet meer aan de praat :rolleyes: Begin van een dikke blunder van mijn zijde...

Na wat gepruts, mijn regelaar maar even in zijn toestel gehangen, om problemen met motor en/of rest electronica uit te sluiten, uiteindelijk werkte alles weer naar behoren :cool:

Na het terugplaatsen van mijn regelaar terug "het veld" (lees:weiland) op voor een flinke blunder 8O Ik heb nog wel eens de slechte eigenschap een model weg te gooien en dan pas de motor te starten... Je voelt 'm misschien al aankomen, draadjes niet goed aangesloten, motor draaide verkeerd om. Toen ik gas open gooide ging ie dus vol in de remmen en ook rap naar beneden :oops: gelukkig boven het nog niet gemaaide gras op slecht 1,5m hoogte...

Geen schade aan het toestel, m'n ego had wel een deukje.... :banana:

Waar moet ik alles kwijt in de Arcus?

Eindelijk tijd voor de Arcus en dus alles getest. Werkt prima. Ailerons kan je koppelen met kabeltje, maar wel zo leuk om je zender te programmeren ;-).

Mijn probleem: ik kan alles eigenlijk net niet goed kwijt.
1.) Ontvanger: ik heb een ARF toestel en moest noodgedwongen via de onderzijde een gaatje naar buiten prikken. Delen zijn al op elkaar geplakt.
Ontvanger zover mogelijk achterin gedaan, maar dan sluit je de ailerons zo moeilijk aan. Dan kan je eigenlijk alleen kiezen voor vlak achter de servo's en bij het cockpitkapje, maar ....
2) ... daar zitten ook de regelaar en ...
3.) .. de lipo. Ik heb precies degene erbij die werd aanbevolen in de handleiding van de Arcus en dus ook het juiste formaat. Past niet in het daarvoor bestemde vakje, dus helemaal in de cockpit gemaakt en met bubbelzijdig plakband in het kapje gestopt. Niet ideaal.
Zijn er meer mensen met ruimte problemen in de Arcus?

Mijn 35 mhz ontvangertje zat achter accu.
mn 2,4 micro ding heb ik in het kapje weggepropt.

Van de week 1:30 uur weggebleven op kombinatie van hollandse en 1 lading japanse termiek :)

Yep, is allemaal krap in de Arcus. De ruimte voor ontvanger ligt exact onder de LiPo. Ik heb daar ontvanger liggen. Helaas is bereik niet om over naar huis te schrijven, misschien toch nog een een alternatief zoeken.... :?

Regelaar ligt voorin, onder kapje. Ruimte is inderdaad krap als je 'm gaat motoriseren...

Afgelopen vrijdag nog een paar LiPo's leeggevlogen met de Arcus :D
Speling van vleugels/romp begint toch wel erg groot te worden, op dat gebied kan Robbe nog wat leren van Multiplex....:rolleyes: Zal vleugels één dezer dagen eens wat dikker maken met wat tape...

Verder nog steeds blij met Arcus, vliegt fantastisch :cool: Niet zo spectaculair als andere vliegtuigen, maar zeker leuk om erbij te hebben :yes:

2008_0815_2121_arcus.jpg

2008_0815_2118_arcus.jpg

2008_0815_2119_arcus.jpg

ik heb vorige week zondag ook weer heerlijk gevlogen met de arcus, aan de lier en vluchten van `n kwartier :D ..wel jammer van de flutter, maar ik kan jullie wel aanraden om de starthaak te versterken, die van mij si eraf genkapt aan de lier, maar daar zit alweer een nieuwe :D

Pas een Arcus RTF gekocht.

Bouw: rudder servo te hoog, uitgesneden, lager gezet zodat accu er beter inpast.
ontvanger onder de vleugel, accu in bakje voor ontvanger, steekt een beetje de cockpit in over de servo's.
Accu is 1350 MAh Lipo 3C (ipv de geadviseerde 2c)
Wonderlijk genoeg is de balans precies goed zo zonder lood. En alles past zo lekker makkelijk.

Koppeling met hoogteroer gaat steeds los, hoe ik het schroefje ook aandraai. Andere koppeling met inbus gebruikt.

Vliegen: klimt moeiteloos met 45 graden weg. regelaar en motor blijven bij zweef gebruik (snel klimmen, dan weer enige tijd motor uit) voldoende koel.

Kist kan zeer langzaam vliegen, maar ook rollen, loopings.

Door de de accuplaatsing wordt deze bij een onhandige landing uit de cockpit gelanceerd, zodat er niets afbreekt.

Fijne kist, veel pret mee, maar begrijp 2C advies niet - met een beetje power is hij veel leuker.

Mijn Arcus had ruim een jaar in de kast gestaan, met een ernstig verkreukelde romp. Een tijdje terug bedacht ik dat er misschien toch nog kansen waren er iets vliegends van te brouwen.... romp onder handen genomen, nieuwe servo's erin, een motor erin die ik had liggen (Turnigy 2830). 3s 1000 ma lipo erin. Vanmiddag een re-maiden.
Hartstikke leuk... nog mee gethermiekt ook.

Op de een of andere manier lijkt het wel of ik met de Arcus relaxter vlieg dan met de Graupner Junior S... misschien komt dat wel omdat het me niet zo heel veel uit zou maken als ik de Arcus helemaal aan barrels vloog... :rolleyes:

Back