Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooie Kist Willem, ik had deze al bij Jan Hein in de auto zien ligggen. Vooral de lijn van de romp is erg mooi. Doet een beetje denken aan een cumulus 2800 met die bolle cockpit. Veel plezier met deze mooie kist. Groeten, Maarten
Willem.
Hoeveel bedragen de respectievelijke koorde's van de vleugelwortel en vleugeltip van de Argo?
Mvg,
Aurectar
Toen vele van dit forum naar het sleeptreffen in stompetoren waren hebben Steven en ik onze ARGO's, die we van Jan Hein hebben gekregen, hun re-maiden gegeven.
De omstandigheden waren: zonnig en windstil...het veld was erg drassig.
Zoals belooft hebben we er een video van gemaakt.
Conclusie is dat het onder deze omstandigheden een prettige voorspelbare thermiekzwever is. Even afwachten als er meer wind zou staan.
Als de ARGO uit een bocht komt => wind op, zie je dat hij zijn neus gaat oprichten en de snelheid afneemt. m.i. geeft dit aan dat er iets meer lood in de neus moet.
De video
Als de ARGO uit een bocht komt => wind op, zie je dat hij zijn neus gaat oprichten en de snelheid afneemt. m.i. geeft dit aan dat er iets meer lood in de neus moet.
Ik mis het elastieken een beetje, kan op de club helaas niet
Met het stabilocoefficient bedoel je de verhouding stabilo-oppervlak t.o.v. oppervlak vleugels?
Wat is deze normaal gesproken bij een zwever?
Het kan ook zijn dat je snelheid opbouwt, doordat je iets te weinig up geeft in de bocht.
Leuke filmpjes trouwens.
Ik mis het elastieken een beetje, kan op de club helaas niet
@Arectar
Moment arm maal Stab.opp gedeelt door de gemiddelde koorde maal de vleugelopp.
Alles in dm....
7,1 x (1.1x2.6 x2)
------------------------------- = 0.39
2,0 x (2,0x13 x 2)
Het lijkt dat de coofficient aan de krappe kant is.
Mogelijk dat het pendelroer nog een apparte invloed heeft.