Theoretisch gezien zou de romp of beter gezegd de thrustline redelijk horizontaal moeten zijn bij een bepaalde snelheid, of je nou het stabilo of de vleugel aanpakt.
Maar het draagvermogen of oppervlak van de vleugel is veel groter dus zal bij toenemen van de snelheid zou een verandering van de invalshoek van de vleugel veel meer invloed hebben.
Het probleem is dat de Charter inderdaad ontworpen is voor een 3,5cc enya met nul vermogen.
Men ging er OSjes .40 op zetten en toen ging ie richting hemel.
En helemaal met dat Clark Y profiel, een beetje snelheidverhoging levert zoveel meer lift op dat ie alleen maar omhoog wilde.
Beter zou zijn de Charter met een ander profiel te bouwen.
Een MH70 of Eppler 207 is wat neutraler maar vliegt net zo langzaam met voldoende lift.
En het verbaasd me dat Robbe de nieuwe Charter niet aangepast heeft.
Lekker makkelijk cashen dus.
GJ
Maar het draagvermogen of oppervlak van de vleugel is veel groter dus zal bij toenemen van de snelheid zou een verandering van de invalshoek van de vleugel veel meer invloed hebben.
Het probleem is dat de Charter inderdaad ontworpen is voor een 3,5cc enya met nul vermogen.
Men ging er OSjes .40 op zetten en toen ging ie richting hemel.
En helemaal met dat Clark Y profiel, een beetje snelheidverhoging levert zoveel meer lift op dat ie alleen maar omhoog wilde.
Beter zou zijn de Charter met een ander profiel te bouwen.
Een MH70 of Eppler 207 is wat neutraler maar vliegt net zo langzaam met voldoende lift.
En het verbaasd me dat Robbe de nieuwe Charter niet aangepast heeft.
Lekker makkelijk cashen dus.
GJ