Brutus, foei! Jij hoort in het peuthoekje
(maar je aanname is wel vrij juist)
Twee zaken zijn belangrijk: wil je hem vliegen als een Charter of wil je hem vliegen als een Charter op steroïden?
En welke prop kun je erop kwijt, rekening houdend dat je toch nog wel een 4,5 a 5 cm grondspeling wil (ik neem even aan dat het een 3 poot is)
Mijn Westerly (zelfde generatie, zelfde categorie) vliegt op een G25 van hk met een 10x6 prop op 4S 2500 mAh en heeft hierbij net wat meer pit dan zijn vorige aandrijving: een 4cc tweetakt HB uit de jaren 70. Vliegt echt als een trainer hiermee, en je hebt nog voldoende om eens wat loopings te trekken. Een Charter kan natuurlijk wel iets meer hebben dan een 4cc, met een 6,5 cc vloog die van mijn vader geweldig. Meer dan die 10" gaat er trouwens niet op, ben ik correct in de aanname dat een 11" nog wel op een Charter lukt?
Met die 3548 zeg je niets, behalve een beetje over de maat (en dus het gewicht). De kv waarde is ook tamelijk belangrijk, zeker in combinatie met de prop en regelaar.
Ik zou hem op 4 cellen vliegen, dan blijf je beperkt in stroom voor hetzelfde vermogen.
Totaal gewicht? Ergens rond de 2,3-2,5 kg vliegklaar (dus met lipo etc). Het zal niet zoveel schelen. Voor een trainer heb je aan 150 W/kg genoeg. Kom je uit op 350-400 W. Op 4S (4x3.5V / cel) kom je dan uit op ongeveer 30A. Met wat veiligheidsmarge zit je dus met die 40A regelaar goed. Wil je een beetje meer power, ga je beter een 50A regelaar nemen om marge te hebben.
Met een 3542 kv=800 en een 11x7 propje zal je een vrolijk levende charter hebben, en moest je plek vinden voor een 4S 4000 mAh LiPo ga je vlot 8-10 minuutjes per vlucht eruit halen.