Robbe Futaba FC-16 topic! (alu f350 zender) 05-12-2009:_ SHIFT GATES!!

Ik heb de zelfde zender als de jouwe, dus moet het kunnen.
Ik heb ook een nieuwe zelfde zender, daar ga ik de ombouw aan doen.
Op de oude kan ik het dan met de lipo's uitproberen.

Hans.
 
2e Update 05-12-2009:

Nu had ik hele mooie shift- en steering gates op me oude zender.
Deze waren speciaal op maat gemaakt, van rvs, en laser gesneden.
Dat past natuurlijk never nooit niet op me fc-16 ;)

Dus op maat maken, dremelen, en veilen, tot dat we dit resultaat hebben:
shiftgate01.jpg


In de zender zit wel een heel mooi verzonken ring, waar ik probeer, de gates in te leggen...
shiftgate02.jpg


Lastig uit de losse pols, en het is nog eens keihard materiaal, niet lekker bewerkbaar, maar ja je wilt RVS of niet! Na wat vereende bewerkingen, past het prachtig. Zelf nog iets ruimte over om het exact uit te lijnen..
shiftgate03.jpg


Man, noeste arbeid word beloond!
shiftgate05.jpg


Hetzelfde grapje als met de shiftgate uithalen, maar nu dus met de steering-gate. Ik had al wat ervaring, deze ging dus wat sneller.
shiftgate04.jpg


Zo een middagje op sinterklaas dag, en wat moge het resultaat dan wel niet zijn ? Was het het waard ? Ach, echt super mooi vindt ik het(nog) niet, maar lelijk is het ook niet, en het is wel apart, dus GESLAAGD!
(denk dat ik nog moet wennen aan het uiterlijk van deze zender, na 2,5 jaar de t4ex gehad te hebben...)
shiftgate06.jpg
 
Je hebt nog een paar plaatsen over voor schakelaars emil ,wat nu????
En stiekem had je de shiftgates ook wel mogen polijsten hihi.
Groeten Wiebe.
 
Ik zie dat je de 2,4 ghz module op de "Trainer" aansluitblok aansluit. Houd dit in dat je hierna niet meer leraar-leerling kunt vliegen ?
Of gaat dit via een andere aansluiting op de print.
 
een paar dingen nog niet geheel helder

Mooi topic en zeer leerzaam mijn complimenten.
Hopelijk wil je voor mijn nog een paar dingen nader toelichten

Houdt de Campac-geheugenmodule zijn functie?

Waarom ben je overgestapt naar een lipo-accu?

Je hebt een aan/uit/aan schakelaar ingebouwd voor de lier.
Wat voor een module zet je nu tussen je de motor van de lier en de ontvanger?

Waar heb je die schakelaars (aan)/aan vandaan gehaald?

Misschien moet ik deze Marten of Corrien voorleggen maar ik zet hem er toch even bij.
Ik ben van plan om op mijn zender de mogelijkheid in te bouwen dat ik
of met 4 Aan/uit/Aan schakelaars werk of met de 2 Aan/uit/Aan schakelaars en 7 kanaals MULTISWITCH
Dit wil ik dan schakelen d.m.v. 2 3polige (AAN)/AAN schakelaars. (het mooiste zal zijn 1 6polige aan/aan schakelaar maar die bestaan volgens mijn niet)
Dit is volgens mijn technisch haalbaar maar is dit ook aan te raden?
 
Wat antwoorden ?

Je zou aan de printkant, dus de andere kant de ombouw module kunnen solderen, zodat je dus de andere kant behoud, of je tapt het signaal af, zodat je WEL de leeraar leerling kan blijven geruiken... Dus eerst de leerling leeraar module aansluiten, en daar het signaal van af tappen.

De campac module blijft vrij en is als zodanig te gebruiken.

De lier had een conrad printje als ontvanger.... welke dus werkt met een 3 standen schakelaar.
Rust, de motor de ene kant op, motor de andere kant op.

De lipo heb ik gebruikt omdat het de zender lichter maakt, maar ook omdat ik dan veel minder hoef te laden, omdat lipo zowat geen zelfontlading kent.

Tevens je even een pb gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
hallo

Ik zie dat u de fc16 omgebouwd hebt naar 2,4 met assan
Is dit goed te doen
Ik zie dat u de trainer aansluiting gebruikt moeten dan de bestaande aansluitingen op de printplaat losgemaakty worden of kan ik de draden van de assan zo op de pikjes solderen
gr jaap
 
Vorige week een FRsky in mijn FC 16 gebouwd op de trainerpoort aangesloten.
Nu merk ik bij het paren van de zender en ontvanger dat ze elkaar alleen automatisch vinden als ik even de antenne van de zendmodule aan raak op mijn zender.daarna werk hij gewoon goed. Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Tevens blijt het rode ledje naast het bind knopje op de zendermodule constand branden. Hoort dit gewoon ?

Groet
Albert
 
Back
Top