Robbe>Futaba

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
Wat zijn dit nu weer voor omgekeerde-logica-redenaties???

Het is al sinds jaar-en-dag een goede gewoonte, dat fabrikanten/importeurs uitsluitend op de eigen produkten service verlenen. Filantropische instellingen, die ook gratis voor de concurrent de service verzorgen, bestaan er nog steeds niet.

Robbe levert dus uitsluitend service op Robbe-Futaba apparaten. Dit is altijd al zo geweest. Daarnaast hebben de zelfstandige servicediensten, die voor Robbe werken een contract, waaraan ze zich moeten houden.
Hetzelfde geldt ook voor de overige Europese importeurs, die Futaba op de markt brengen: garantie, keuringen, produktaansprakelijkheid, after-sales service, verzorging van het eigen dealernet, enz. is een eigen verantwoordelijkheid, die met liefde door Futaba is afgestaan.
Het zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Graupner-JR produkten. Alleen als er Graupner-JR op staat is het de verantwoordelijkheid van Graupner (en is het een produkt, dat aan alle Europese regels voldoet).

Er is tot nu toe dus maar 1 servicedienst geweest, waarbij het met de contract-naleving wat onoverzichtelijk werd (dit had overigens z'n historische redenen). Dit is dus de enige reden, dat er nu een officieel schrijven op komst is voor die desbetreffende dienst... :? :? :?

mischien een beetje off topic.
ik heb 2 jaar geleden mijn futaba ff9 bij shamrock in maastricht gekocht .
als ik mijn zender wil laten nakijken bij de service dienst hier in nederland
dan kan dat niet zoals ik het hierboven lees.
off heb ik het verkeerd :?:

Gewoon bij Shamrock inleveren, zou ik zo zeggen. De firma Shamrock kennend wordt het dan keurig geregeld.

Corrien zei:
Er is tot nu toe dus maar 1 servicedienst geweest, waarbij het met de contract-naleving wat onoverzichtelijk werd (dit had overigens z'n historische redenen). Dit is dus de enige reden, dat er nu een officieel schrijven op komst is voor die desbetreffende dienst... :? :? :?

Dit snap ik niet. Er is maar een service punt. Waar moeten we dan naar toe met futaba spul. Ik snap dat je geen garantie kan clamen. Maar met betaling kan het toch worden gerepareerd. Dat kan men je toch nooit contractueel verbieden :?
Wat ik eerder ook al aangaf. ruim 100% meer betalen voor een product omdat daar een robbe sticker opzit maar verder exact het zelfde product is vind ik een beetje te. Daar wil ik best nog keer de reparatie kosten voor betalen.
Het is geen aanval op Robbe zoals ik al eerder vertelde de After sales van Robbe is perfect. Alleen in deze (internet) tijd is het prijs verschil mij te groot om voor die aftersales te betalen.
Ook had robbe in het verleden die eigen fc reeks. Maar nu schuiven ze gewoon de dozen door met een robbe sticker er op. Dan is een marge van 100 % wel een beetje veel toch.

gr Remco

Het is dus heel simpel, gewoon retour winkelier waar je het gekocht hebt. Welk merk dan ook, die moet zorgen dat het bij de juiste technische dienst komt.

Bert

Inderdaad Bert, zo simpel ligt het. Niet dat ik degene ben, die hiermee erg gelukkig is, maar zo ligt de situatie nu eenmaal.

Enne, Remco, die grote prijsverschillen komen heus niet doordat er de naam Robbe op staat. Voor alle andere modelbouwprodukten zijn er dezelfde verschillen tussen de Europese en (bijvoorbeeld) de Aziatische markt.

Dat klopt, alles is hier gewoon duurder.

Hoewel de elektronica niet zo veel scheelt met de US.

Heb ik toch een zoekplaatje voor je Corrien.

Ik heb een FF9 zender bij de Nederlandse detailhandel gekocht.
Dit is een Futaba doos met een Robbe sticker.
Op de HF module zit een sticker van Robbe Futaba, nergens anders.
En in de doos zitten 4 Futaba S-3001 servo's en een Futaba 9 kanaals ontvanger. :?
Lees Futaba geen Robbe/Futaba :!:

Het hele spul is als set gekocht van Robbe. :!:

Maar als ik goed heb zou ik dus de servo's en de ontvanger niet kunnen laten repareren in Nederland.

Ondanks het feit dat deze Futaba items door Robbe meegeleverd zijn :?: :?

Je moet het probleem niet op mijn bord schuiven Jacques. Ik heb momenteel al genoeg problemen...
Met een set van deze samenstelling zou ik maar eens bij de desbetreffende winkelier gaan vragen hoe dit zo kan komen, in ieder geval komt het niet in deze vorm bij Robbe vandaan. Zowel pcm-ontvanger als S3001-servo's zonder Robbe-Futaba opschrift kunnen niet bij Robbe vandaan komen...

Sorry , het was niet mijn bedoeling je een probleem in je maag te splitsen.

Dat had ik al wel begrepen, het blijft echter wel de verantwoordelijkheid van de desbetreffende winkelier om eventuele problemen op te (laten) lossen.

Corrien zei:
Het zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Graupner-JR produkten. Alleen als er Graupner-JR op staat is het de verantwoordelijkheid van Graupner (en is het een produkt, dat aan alle Europese regels voldoet).
nou op mijn FF9 staat een CE stikker dus hij voldoet aan de europesche regels .dus mag ik hem overal gebruiken .
en als ik hem bij mijn winkelier inlever (in LEIDEN) voor reparatie of controle wordt tie gerepareerd/nagekeken als ik goed gelezen heb

ok ontvangers uit japan zijn dus not done.. maar hoe zit het de futaba ontvangers uit duitsland .?

ik zit net op een aantal duitse winkelsites te kijken (voorbereiden om dortmund) en het valt me in een keer op dat hier wel verschil wordt gemaakt tussen robbe en futaba ontvangers. ... het meerendeel wordt alleen maar verkocht als futaba. de enige robe ontvangers die er staan zijn 2 indoor ontvangers.
bij de servo's zijn er zelfs geen enkele robe te vinden enkel futaba...

heb net snel op mijn eigen ontvanger gekeken en hier staat wel een robe futaba sticker op...en het verschil tussen duitsland en nederland is al gauw 20 euro... voor de zelfde ontvanger

iemand een idee. ?? krijg ik met deze ontvanger (met CE sticker) wel service in nederland???)

groet,

vinze

Wat een getob toch over Futaba-produkten...:?

Aangezien Robbe in Duitsland de enige Futaba-importeur is, mag je verwachten dat je in Dortmund bij de reguliere winkeliers Robbe-Futaba produkten koopt...

Corrien zei:
Hetzelfde geldt ook voor de overige Europese importeurs, die Futaba op de markt brengen: garantie, keuringen, produktaansprakelijkheid, after-sales service, verzorging van het eigen dealernet, enz.
:?:

Just checking:

Heeft de CE sticker echt zo'n belangrijke status?
Dat is toch een sticker die zonder goedkeurende instantie op een artikel mag worden geplakt (mits voldoet aan een aantal basiseisen).

Het zou moeten voldoen aan de wet, maar welke?
Er is toch nog geen overkoepelende wet mbt modelbouwelectronica in europa? Of is het in heel Europa 35 mhz voor vliegend rc?

Groeten Fabian

Back