Robbe Profi-home Charger V2

Hallo Allemaal

Wanneer ik een lipo accu 5100 7,4 volt wil laden met mijn ROBBE PROFI-HOME CHARGER ROBBE V2 lader, weet iemand dan hoe je dat het beste kan doen, de bestel instellingen, en os je ook een balancer nodig bent.

Graag jullie ervaringen????

gr. stanley

hallo

de instellingen zijn asl volgt:
je moet je aantal mah instellen en je voltage en de lipo laadstand.(de meeste laders kunnen ook andere soorten accu,s laden maar als je lader alleen lipo kan laden dan hoef je geen lipolaadstand of iets dergelijks uit te kiezen)
een balancer heb je altijd nodig zou je geen balancer aan koppelen zou de accu exploderen.
je moet dus APSOLUUT een balancer aansluiten.

hallo
Maar deze zender is geschikt om lipo accu`s te laden, en in de gebruiksaanwijzing word nergens gesproken over een balancer.
dus vraag ik mij af of dit oo nodig is bij deze lader.

gr. stanley

Dat de accu zou exploderen als je geen balancer gebruikt is ABSOLUUT kolder!! Even gaan lezen in de stickies over het gebruik van de LiPo voor je een dergelijk advies gaat geven.

De Profi Home Charger kan wel LiPo's laden maar heeft geen ingebouwde balancer. Deze moet je dus apart aanschaffen.

Lees dit draadje maar door voor vragen. (Cesnaa66 ook graag)

Laatst bewerkt door een moderator:
sorry maar ik dag dat hij alleen de balancer v/d accu niet in de lader wou doen.
ik had niet gedacht aan zon balancer wat jij bedoelt.

Cessna66, kan je jouw bericht ook in het Nederlands schrijven? Ik kan helaas niet veel bergijpen van wat je hierboven schrijft.

Back