hallo beste forumvrienden
ik had een oude slow flyer met een brushed setup.
die was kapot gegaan(tandwieltjes waren gaar)
en ik had nog een oude robbe roxxy motor die ik over had, en ja 1+1=2...
dus die kwam er op.
standaard had het vliegtuig een 12x8 prop, maar hij is eigenlijk even groot als een 10x5, dus ik heb een 10x5 graupner slowfly prop gekocht(had ik gekocht voor de brushed setup, maar toen gingen mijn tandjes kapot)
en een 12A hobbywing esc.
dit alles op een 2s 800mah lipo.
ik heb er al veel vluchten mee gehad, en hij doet het perfect, ik vlieg er ook nooit mee volgas, altijd een kwart tot half, en nu is de motor gewoon lauw en kan er minstens een kwartier mee vliegen(niet gemeten, maar ongeveer)
als ik een paar keer veel gas heb gegeven word de motor wel warm(als je hem te lang aanraakt kan je je verbranden) maar de accu en regelaar zijn niet eens warm.
is het schadelijk, of kan ik gewoon zo door blijven vliegen omdat ik zelden veel gas geef.
of kan ik voor de zekerheid een kleinere prop kopen?
gr mack
ps mods: ik hoop dat het hier goed staat...

ik had een oude slow flyer met een brushed setup.
die was kapot gegaan(tandwieltjes waren gaar)
en ik had nog een oude robbe roxxy motor die ik over had, en ja 1+1=2...
dus die kwam er op.
standaard had het vliegtuig een 12x8 prop, maar hij is eigenlijk even groot als een 10x5, dus ik heb een 10x5 graupner slowfly prop gekocht(had ik gekocht voor de brushed setup, maar toen gingen mijn tandjes kapot)
en een 12A hobbywing esc.
dit alles op een 2s 800mah lipo.
ik heb er al veel vluchten mee gehad, en hij doet het perfect, ik vlieg er ook nooit mee volgas, altijd een kwart tot half, en nu is de motor gewoon lauw en kan er minstens een kwartier mee vliegen(niet gemeten, maar ongeveer)
als ik een paar keer veel gas heb gegeven word de motor wel warm(als je hem te lang aanraakt kan je je verbranden) maar de accu en regelaar zijn niet eens warm.
is het schadelijk, of kan ik gewoon zo door blijven vliegen omdat ik zelden veel gas geef.
of kan ik voor de zekerheid een kleinere prop kopen?
gr mack
ps mods: ik hoop dat het hier goed staat...
Laatst bewerkt: