Ik heb van een clubgenoot een robbe saphir voor weinig over genomen. Hij is helemaal leeg.
Hij had deze van marktplaats en vond hem niet lekker/goed vliegen.
Wat blijkt: De vleugelpen zit helemaal scheef ingebouwd. Toen de vleugels erop zaten, schrok ik me rot! Hoe kan je zo scheef bouwen!
Tevens zijn de vleugels zijn gebouwd voor rolroeren, maar deze zitten er niet in dus de vleugel heeft veels te weinig V-stand voor een twee asser.
Omdat ik ook met een flamingo bezig ben, wil ik nu niet teveel tijd in de saphir stoppen en hem nu alleen ff vliegend maken.
Wat moet er nu gebeuren.
Vleugelpen rechtzetten, rolroeren maken, servo's inbouwen en motortje plaatsen. Motorschot zit er al in.
De rest, voornamelijk cosmetisch werk komt later wel een keertje.
Heb de vleugelpen eruit gekregen door te hakken, bikken en met een fohn aan de gang te gaan en warempel jij kwam los.
Heb um in de goede stand gezet.
Dat is 1. Hij zal nu al een stuk beter vliegen.
Echter: De rolroeren.
De rolroeren zijn bijna 1 meter lang en ongeveer 5 cm breed.
Hoe krijg ik deze er mooi uit zonder scheef te zagen/snijden?
Iemand tips?
Oja, misschien wel handig.
Het gaat hier om een bedekte schuimvleugel.
Hij had deze van marktplaats en vond hem niet lekker/goed vliegen.
Wat blijkt: De vleugelpen zit helemaal scheef ingebouwd. Toen de vleugels erop zaten, schrok ik me rot! Hoe kan je zo scheef bouwen!
Tevens zijn de vleugels zijn gebouwd voor rolroeren, maar deze zitten er niet in dus de vleugel heeft veels te weinig V-stand voor een twee asser.
Omdat ik ook met een flamingo bezig ben, wil ik nu niet teveel tijd in de saphir stoppen en hem nu alleen ff vliegend maken.
Wat moet er nu gebeuren.
Vleugelpen rechtzetten, rolroeren maken, servo's inbouwen en motortje plaatsen. Motorschot zit er al in.
De rest, voornamelijk cosmetisch werk komt later wel een keertje.
Heb de vleugelpen eruit gekregen door te hakken, bikken en met een fohn aan de gang te gaan en warempel jij kwam los.
Heb um in de goede stand gezet.
Dat is 1. Hij zal nu al een stuk beter vliegen.
Echter: De rolroeren.
De rolroeren zijn bijna 1 meter lang en ongeveer 5 cm breed.
Hoe krijg ik deze er mooi uit zonder scheef te zagen/snijden?
Iemand tips?
Oja, misschien wel handig.
Het gaat hier om een bedekte schuimvleugel.
Laatst bewerkt: