Robbe schutze bouwen

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door fakerboom, 18 apr 2009.

  1. fakerboom

    fakerboom Guest

    Hallo Jos,

    Ik heb allebei de opties geprobeerd. Alleen heb ik het ader van de BEC functie niet gedemonteerd.

    Groetjes Femke
     
  2. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Femke, het beste is zonder ontvangeraccu te werken, zoniet moet de rode kabel naar de ontvanger uit het stekkertje losgekoppelt worden. Als verder alles aangesloten is zou de LED van de regelaar met korte intervallen moeten oplichten. Stuurknuppel langzaam heen en weer bewegen. Continue branden van de LED wil zeggen voorwaarts, Flikkeren van de LED wil zeggen achteruit. Om in de programmeer-modus te geraken. Stuurknuppel in neutrale stand zetten. Stroomverzorging van de regelaar even onderbreken. Stuurknuppel niet bewegen. De programmeerknop van de regelaar zolang indrukken tot de LED gelijkmatig eenmaal flikkert. De gasknuppel in volgas zetten en de programmeerknop kort indrukken, de LED zal tweemaal flikkeren. Stuurkuppel neutraal, programmeerknop kort indrukken. De LED zal driemaal flikkeren. De stuurknuppel in volgas achteruit en de programmeerknop kort indrukken. De regelaar is geprogrammeerd. Werkt het niet naar behoren. Deze procedure nog een keer volledig herhalen. Let wel op, bij een storing schakeld de veiligheid de regelaar uit. Om terug controle te krijgen de stuurknuppel gewoon even voor en achteruit bewegen. Bij het vervangen van je accu, ook gewoon even je stuurknuppel voor en achteruit bewegen om terug controle te krijgen.
    Heel belangrijk is dat bij vooruitvaren de LED van de regelaar continue brand, bij achteruit varen zal de LED flikkeren. Is dit niet het geval zal je de motordraden moeten omwisselen.
    Hopelijk kan je hiermee je probleem oplossen.
    Groetjes, Jos
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  3. fakerboom

    fakerboom Guest

    Hallo Jos,

    Ik heb hem nu meerdere malen op nieuw aangesloten. Maar het LED van de regelaar blijft continu branden.

    Groeten Femke
     
  4. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Beste Femke, als je na het aansluiten van de accu. Het juist aansluiten van de regelaar, rekening houdende, met of zonder ontvangeraccu - zo je met ontvangeraccu werkt moet het rode draadje losgekoppeld worden van de regelaarstekker die je in de ontvanger steekt. Het programmeren van de snelheidsregelaar juist uitgevoerd hebt. Als er geen kortsluiting zit in je aansluitingen. Als je dan na je stuurknuppel heen en weer bewogen te hebben nog altijd geen controle krijgt. Dan denk ik dat je best eens terug naar de winkel gaat waar je de snelheidsregelaar gekocht hebt. Het zou best kunnen dat er dan wat defect is.
    Groetjes, Jos
     
  5. lumet

    lumet Guest

    schütze

    bonjour, je suis français. J'ai perdu la notice pour construire le robbe schütze, est-ce que vous pouvez m'aider? Merci beaucoup
    hello, I'm French. I lost the instructions to build the robe Schütze, is what you can help me? Thank you very much
    Hallo, ich bin Französisch. Ich verlor die Mitteilung trägt die Robe Building Schütze ist, was können Sie mir helfen? Vielen Dank
     
  6. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Cher Monsieur Lumet,
    je vous propose de contacter la firme Robbe. Cette firme est très coopérative. Elle vous fournisse certainement une copie des instructions de construction.
    ROBBE Austria
    Cordialement,
    Jos
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2010
  7. Frank Vekemans

    Frank Vekemans

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Benidorm (Spanje)
    Hallo, ik ben in het bezit gekomen van een model van Robbe "De Schutze" waaraan men reeds begonnen was met bouwen. Bij een inventaris van de resterende onderdelen merkte ik dat er enkel de bouwbeschrijving bij was en geen plans. Nu ontbreekt er wel een wezenlijk onderdeel dat is de boeg in de bouwbeschrijving terug te vinden op blz 22 met onderdeelnummer A-02. Na navraag bij Robbe kreeg ik het antwoord dat er van de Schutze niets meer te verkrijgen was. Aan de hand van de bouwbeschrijving kan ik wel verder bouwen doch voor dit ene onderdeel zou ik een copy moeten kunnen verkrijgen op de juiste schaal van een der bouwplannen. enkel het stukje waar dit onderdeel op afgebeeld staat op de juiste grote. Kan er iemand dit eventueel voor mij copieren op A4 en doomailen.
    Alvast met dank bij voorbaat
     
  8. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Beste Frank,
    ik ben in het bezit van de bouwbeschrijving en van de plannen. Mijn model is wel het originele dat ongeveer 30 à 35 jaar geleden uitgebracht werd. Ik heb even gekeken op blz 22, maar daar staat niets over een onderdeel met nummer A-02. Om alle misverstanden te vermijden. Mijn model heeft een houten dek en alle spanten zijn in hout. Het zou kunnen dat jouw model het enkele jaren geleden opnieuw uitgebrachte model betreft. Dit heeft een kunststof dek en kunststof spanten. Jouw bouwbeschrijving zal dan vermoedelijk afwijken van deze die ik tot mijn beschikking heb. Als je me via PB je mail-adres kan bezorgen, kunnen we misschien een oplossing uitwerken. De gedachtenwisseling hierover zal dit topic te buiten gaan.
    Groetjes, Jos
     
  9. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    eindelijk kan ik jouw kontakteren, was jouw gsm nr kwijt
    en heb slecht nieuws , heb bij de vroegere eigenaar geweest en deze had ook niets meer liggen , waarschijnlijk een 10e hands doos
     

Deel Deze Pagina