Robbe Seabee ( een nieuwe )

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Bart83, 12 jun 2009.

  1. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier weer een update , zoals je ziet de staart gemonteerd . Was niet moeilijk om te doen , moet alleen wel voorzichtich zijn met het uitsnijden van de helften van het stabilo .
    Morgen avond weer verder bouwen .

    En Eelco , hoe vliegt de Seabee ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  2. emkeizer

    emkeizer

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Uetliburg, Zwitserland
    Seabee vloog tijdens zijn maiden met de roeren neutraal en 3/4 vermogen. Met een klein duwtje ging hij na de handstart gewoon onder een hoek van 40 graden omhoog.

    Aan de trim heb ik niets hoeven doen, viel me op dat je hem iet te langzaam moet maken (wat ik met dit model verwacht had te kunnen doen).
    Maar de natte doop staat hem nog te wachten.
    Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat nadat ik gisteren in het artikel van FMT las dat de tester daar vond dat de seabee minder makkelijk van het water startte als de minimag met drijvers waar hij hem mee vergeleek.

    maar we gaan dat binnenkort zeer waarschijnlijk meemaken. En als ik me er niet te veel voor hoef te schamen zal ik dat hier wel rapporteren.

    soort of topic, Bart, waar ben je gelegerd?
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  3. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo vandaag behoorlijke vorderingen gemaakt , de vleugel afgebouwd ( drijvers , servo , koolstof staafjes , motor er op en ailerons uitgesneden . Verder de ontvanger en regelaar een plekkie gegeven .

    En Eelco ik zit in Schaarsbergen bij 11-HrstCie LMB
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  4. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Bijna weekend :)
     
  5. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    De Seabee is nu zo goed als klaar , moet alleen nog iets maken om de accu mee
    vast te zetten , en daarna natuurlijk invliegen .
    Ik denk dat ik hem van de week naar de kazerne mee neem want er is daar een mooi groot
    sportveld wat ik kan gebruiken en het is er vaak windstil in de avond .
    Ik zal foto's en filpjes maken van het in vliegen .

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  6. Rishi

    Rishi

    Lid geworden:
    4 jun 2009
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Leiden
    Ziet er mooi uit Bart. Ben heel benieuwd hoe het vliegt. Kunnen die floats aan de vleugels makkelijk eraf voor landings op gras?
     
  7. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Zo eindelijk weer is een update , deze week veel gevlogen met de seabee . Eerst op een mooi vlak veltje op de kazerne ( zie youtubelink ) de seabee vliegt echt geweldig ! . Zoals je ziet op het eerste filmpje ben ik eigenwijs geweest en had de drijvers laten zitten waardoor deze er af vloog met de landing , gelukkig was dit snel gerepareerd .
    Gister ochtend mooi wind stil dus op naar het water , seabee op het water , volg gas en PLONS neus er in en gelijk rook uit de regelaar . Dus gister maar gelijk een nieuwe regelaar gehaald . Gister avond eerste succesvolle vlucht vanaf het water . Ik had helaas niemand om de camera te bedienen dus hier helaas geen beelden van . Maar vanochtend tot mijn verbazing weer helemaal windstil dus stond om 09.00 al met het gezin bij het Oostvoornse meer . Nu zijn er wel beelden van en deze komen zodra ik het mooi aan elkaar geplakt heb .
    Hier alvast een foto als voor proefje .

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  9. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen


    Hier dan het filmpje van vandaag !! voorzien van commentaar van mijn 3 jarige zoon haha .

    Weet iemand hoe ik een afspeel venster kan insluiten ?? heb echt al van alles geprobeerd ( ja ook zoekfunctie , helpdesk e.d. )

    Zoals je op het filpje ziet gaat het landen steeds beter , het is echt heel belangrijk om het gas er op te houden bij het landen anders gaat ie direct skippy-en
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    hehe eindelijk gelukt zoals jullie zien ik kopieerde dat [youtube] uit een ander topic daarom werkte het niet
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2009
  11. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    Vliegt leuk zo te zien, en het landen gaat inderdaad strakker in het eind van het filmpje.
    Ik had de vraag al eerder gesteld maar van wat voor kwaliteit is het schuim? Beschadigd het snel, komen er snel deuken in etc. of is het te vergelijken met Elapor van Multiplex?

    Groet,

    Freek
     
  12. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    ik had ook al gezecht dat ik het wel goed schuim vind maarja , dit is mijn eerste toestel van schuim dus heb hier niet echt veel ervaring mee , het is redelijk glad aan de oppervlakte en er komen niet heel snel deuken in , wat ik wel een nadeel vind is dat de meegeleverde lijm ( belezel ) nu al geel begint te kleuren ( na contact met water )
     
  13. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    Oké, daar heb ik wat aan, want dat je het schuim goed vind zegt mij niets over het schuim zelf natuurlijk:D

    Ik heb alleen goede ervaring met schuimkisten van Multiplex, dat schuim is gewoon echt goed en vele andere merken hebben gewoon gehard piepschuim wat zo afbreekt, daarom mijn vraag.
     
  14. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    ik heb nog niet echt lompe dingen gedaan met mijn seabee wel al een paar keer ergens tegen aan gestoten tijdens transport maar tot zover nog geen deuken , ik heb wel in de modelbouw winkel een ander schuim kistje zien hangen ( weet niet wat voor merk ) en dat zach er zeker minder strak uit . ik hoop dat je zo voldoende info hebt
    en anders .
    Robbe Sea Bee - Page 4 - RC Groups
     
  15. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    Jahoor prima info, jammer van die lijm dan....
     
  16. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Zo ff een MEGA kick .

    Ik heb sinds vandaag weer een Seabee in mijn bezit.Als ik deze keer de servo's droog hou zal hij wat langer meegaan hoop ik.
    Het is een 2e hands model en ik ben van plan deze in een ander kleuren schema te spuiten.
    Ik zou graag weten of er iemand ervaring heeft met het spuiten op het fexit foam van robbe.

    hier wat foto's van het kleuren schema dat mijn Seabee moet gaan worden



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Hier alvast wat foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    vanavond niet heel veel gedaan alleen even nieuwe stekers op de regelaar gesoldeerd.

    Mvg ,

    Bart
     
  18. sanmos

    sanmos

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    325
    Locatie:
    nijkerk
    en nu heel houden .wel leuk model
     
  19. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Hier alvast wat foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben wel tevreden over het resultaat alleen jammer dat hier en daar het afplakken niet helemaal heeft gewerkt
    Vavavond alles weer inbouwen en de grijze folie op de onderkant plakken.
    En even wat decals uitprinten.

    Mvg ,

    Bart
     
  20. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Hier nog wat foto's. Ik heb bij deze Seabee maar alles dicht gemaakt met depron zodat er
    geen water bij de electronica komt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina