Hey Raf, Patrick heeft echt prachtig werk geleverd zondag en zeker vandaag. Ze ziet er gewoon schitterend uit. Gr,Marc.
hallo hier kun je het verschil in lengte bekijken tussen de twee boten en ja hij is netjes 20 cm langer geworden nu is het nog kleine details aan brengen die appart gespoten gaan worden op facebook staan wat meer foto's http://www.facebook.com/media/set/?set=a.351371211622645.83791.350879571671809&type=1 gr raf
He Raf, 20 cm langer geworden? Dan klopt het ook niet helemaal volgens tekening he? Ik vindt dat wel een erg grote afwijking. Dat is erger dan de voet van een kanon of een uitlaat. Foei toch Raf.
hallo hein in het echtie was het type D langer gemaakt om plaats te hebben voor de mijn schachten de type C was 67.1 meter en het type D was 76.9 meter uitrekenen op schaal doe je best zelf je bent slim genoeg daar voor gr raf
Ik dicht me rot met mijn boot. LOL Probeer zoveel mogelijk de werkelijkheid na te bootsen maar soms moet je je eigen creatie toepassen. Gelukkig heb ik nu de meeste klinknagels er nu opzitten. Ben nu met de toren bezig. Groet, Eric
Harry, daar heb je gelijk in. Maar Raf wijst ook wel eens graag op een onvolmaakheid he. Dus......................... Eric, we sturen wel eens een delegatie om de klinknagels te tellen hoor. Hein
Haha.....Ja Hein, daar heb je ook wel weer een punt Maar de hulp van Raf heeft mij ook wel geholpen hoor @Eric, Ff fotootje? Groet, Harry
hallo hier nog een foto ze blinkt nu nog wel maar ze moet als er een beetje een goeie temperatuur is nog in de matte vernis gespoten worden er is auto lak gebruikt om haar een kleurtje te geven en dat is dus blinkende lak maar met die matte vernis komt alles wel in orde hier nog meer foto's ook over de tentoonstelling http://www.facebook.com/media/set/?set=a.351371211622645.83791.350879571671809&type=1 gr raf
Ik vind hem prachtig!!!!!!! Mooie toren erop! Erg mooi gebouwd Hoe heb je eigenlijk die koker voor de mijnen gemaakt?
hallo harry bestaat uit stukjes abs en giet hars de deksels zijn ook allemaal gegoten onderdelen plezant als je overal malletjes van hebt gr raf
@ Raf, Schitterend geworden met al die details, op naar je volgende onderzeeboot. @ Harry, Hier de foto's van de vorderingen van de U 47. De toren is nat had die net gespoten. Binnenkort de onderste kleur erop spuiten nu het weer nog even meezit. Met iets van dichterlijke vrijheid erbij toegepast. LOL Groet, Eric
Harry, Moet ik eerst even de cursus bij jou nemen om te weatheren. Volgens mij gaat het zoiets van verf licht opbrengen en dan met doekje uitwrijven als ik het goed heb. Maar dat hoor ik wel van jou hoe dat in zijn werk gaat.
Nou Let op: Washen: Sterk verdunde verf gewoon op het model schilderen. Het mag zelfs ruim gebeuren. Dit laat je drogen. De verf gaat in de dieper gelegen delen zitten. Panellines, deuren, om de klinknagels heen, etc,etc. Na droging neem je een doekje/wattentipje en deze maak je vochtig d.m.v. het oplossingmiddel van de verf ( water/terpentine) en haal je al het overtollige weg. De verf in de naden en om de klinknagels heen blijft dan zitten en alles wordt lekker smerig. Ook zie je het relief echt opkomen. Ik ben bij mijn boot heel licht met de vochtige doek aan het vegen geweest, want hij mocht echt smerig worden. Hoe meer je het overtollige weghaald hoe schoner die weer wordt, maar je houdt wel de donkere lijnen in de panellines en goed schaduweffect langs de lasnaden bij de Uboot bijv.. Pinwash: Bij deze vorm van washen, laat je met een puntige kwast de sterk verdunde verf in de panellines en "gootjes" lopen. Het overtollige veeg je weer weg met een vochtige doek. Drybrushen: Dit gebeurd met een lichtere verf dan de ondergrond Je doopt de kwast in de verf en je maakt dan de kwast schoon met een tissue. Dit moet een platte soepele kwast zijn. Met een ronde kwast gaat het niet. De kwast moet voor je gevoel schoon zijn. Er mag geen verf meer op de tissue komen, als je de kwast er langs strijkt. Dan strijk je lichtjes over het relief ( klinknagels, panellines, etc,etc). Je ziet dan dat de hoger liggende dingetjes oplichten door de lichtere kelur van de verf en het effect wordt na meer strijken alleen maar beter. De verf blijft nl. achter de hoger liggende deeltjes plakken. Je ziet meteen resultaat en je maakt je model vele maler interessanter door deze techniek. Wat bij mij het beste lukte met deze techniek, was het kanon. De romp was wel moeilijker om het effect te bereiken, want die is nogal glad. De techniek werkt ook het beste op matte verf. Ik heb vele keren moeten vegen over de nagels, wilde die weer naar voren komen, maar lukte uiteindelijk wel Met de wash creeer je vuil en schaduweffecten en met drybrush bereik je oplichtende details. Wel alles in nuances aanbrengen, want anders krijg je een boot vol vegen en strepen die in schaal zo groot zijn, als je achtertuin Ik zeg; Suc6 Groet, Harry