Tadango
Forum veteraan
Ik heb een tijdje geleden van Raymon een vampir overgkocht. Het is een oude zwever die gebouwd is voor een review in de Hobby Bulletin ongeveer 20 jaar geleden. Hij was in redelijke staat maar de folie was aan vervanging toe. De meeste folie zat in het midden los en en hier en daar zaten kleine krassen. Hij was vliegwaardig maar ik wou deze mooie kist een fris nieuw strak uiterlijk geven
Ook de aansturing naar de rolroeren was erg slecht, onder een hoek van 45 graden werden de roeren aagestuurd waardoor de roeren bijna volledig konen bewegen zonder dat de servo dat deed.
Als oplossing heb ik per vleugel 2 Dymond D200 servo's ingebouwd waardoor de aansturing een stuk beter is. De flaps werden vanuit 1 servo in de romp aangestuurd maar hebben nu ook ieder een eigen servo. De afdekking voor de aansturing van de rolroeren is afgesloten en geplamuurd. De servo zit in de tip ingebouwd.
Hier enkele foto's tot nu toe:
Links de nog kale vleugel, rechts opnieuw bespannen. De oude rode folie heeft veel kleur achtergelaten in het hout waardoor wit bespannen geen optie is. Rood op de tippen lijkt ook wel goed
Hier de verbinding tussen de 2 stukken. Met glasmat is dit verstevigd rondom.
Flap servo ingebouwd. Normaal zat hier een fullsize servo met een stuur kabel richting een scharnier punt een eind verderop. De ruimte rond de servo is opgevuld.
Hier de plek waar het scharnier zat opgevuld. Ook de servo voor de rolroer aansturing is te zien. Je kan wel nagaan dat toen de aansturing naar de rolroer op de opgevulde plek zat dit niet super was. De hoek was enorm groot. Het werkte wel....
Rolroer ingebouwd. Met tape een scharnier gemaakt.
Aansturing: Mooi direct zo
Servo zit ook mooi ingebouwd. Hoogte nagenoeg gelijk aan de vleugel. Scheelt weer kapjes plaatsen.
Hier nog een totaal shot. Met +/- 3.17 meter best een aardig ding nog.
Er komt nog een electro romp bij en een sleep koppeling komt er ook nog in. Gewicht is 1680g nu compleet. Moet nog wel wat verplaatsen en lood toevoegen ben ik bang doordat de servo's nu meer naar achteren zitten....

Als oplossing heb ik per vleugel 2 Dymond D200 servo's ingebouwd waardoor de aansturing een stuk beter is. De flaps werden vanuit 1 servo in de romp aangestuurd maar hebben nu ook ieder een eigen servo. De afdekking voor de aansturing van de rolroeren is afgesloten en geplamuurd. De servo zit in de tip ingebouwd.
Hier enkele foto's tot nu toe:

Links de nog kale vleugel, rechts opnieuw bespannen. De oude rode folie heeft veel kleur achtergelaten in het hout waardoor wit bespannen geen optie is. Rood op de tippen lijkt ook wel goed

Hier de verbinding tussen de 2 stukken. Met glasmat is dit verstevigd rondom.

Flap servo ingebouwd. Normaal zat hier een fullsize servo met een stuur kabel richting een scharnier punt een eind verderop. De ruimte rond de servo is opgevuld.

Hier de plek waar het scharnier zat opgevuld. Ook de servo voor de rolroer aansturing is te zien. Je kan wel nagaan dat toen de aansturing naar de rolroer op de opgevulde plek zat dit niet super was. De hoek was enorm groot. Het werkte wel....

Rolroer ingebouwd. Met tape een scharnier gemaakt.

Aansturing: Mooi direct zo

Hier nog een totaal shot. Met +/- 3.17 meter best een aardig ding nog.
Er komt nog een electro romp bij en een sleep koppeling komt er ook nog in. Gewicht is 1680g nu compleet. Moet nog wel wat verplaatsen en lood toevoegen ben ik bang doordat de servo's nu meer naar achteren zitten....