Robbe vs Walkera??

Chow

Forum veteraan
Korte vraag. is Robbe gewoon een Walkera met een andere sticker erop of zit er ondanks de overeenkomsten wel verschil in gebruikte onderdelen?? Ik doel dan op de kwaliteit van servo's, motors en zender bijvoorbeeld..

Het lijkt erop dat het identiek is maar ik kan er geen uitsluitsel over vinden op Internet.

Over welk type apparaat heb je het hier?

En ik vermoed dat het eerder andersom is...
Chinezen kopieren wel meer dingen rechtstreeks..

Bijvoorbeeld de Arrow Plus Trainer (4#5??) en de Arrow Plus Flybarless (V200D01??)... De reserve onderdelen zijn allemaal Walkera volgens mij.. Zeker weten doe ik het dus niet..

Mijn Walkera HM5#10 was wel degelijk een arrow coax van robbe.

Al die oude vertrouwde merken zijn sticker plakkers en dozenschuivers geworden.

Dacht het al. Opzich is het geen probleem als modellen uit dezelfde fabriek komen. Er kan zelfs dan verschil zitten in bijvoorbeeld de kwaliteitscontrole en gebruikte onderdelen. Maar als Robbe gewoon een Walkera is met een Robbe sticker erop dan is dat jammer..

Heel die Robbe Arrow lijn komt uit China. Google maar eens op Arrow Nano... dan is het plaatje compleet. Jammer dat zo'n groot merk als Robbe stickers plakt, maar ze kunnen waarschijnlijk niet anders om het hoofd boven water te houden. Maar daarentegen zie ik bijvoorbeeld Align of Horizon Hobby dat niet doen. Kan ook niet want van hun moeten de Chinezen kopiëren ;)

Ik vrees dat de meeste spullen van Align ook gewoon in China worden gemaakt hoor.. En dat hoeft helemaal geen probleem te zijn als de opdrachtgever de kwaliteitscontrole bewaakt..
De meeste spullen van degelijke fotomerken zoals Canon en Olympus worden ook in chinese fabrieken gemaakt. En toch zijn dat goede spullen omdat de kwaliteitscontrole door die bedrijven zelf wordt geregeld. En mijn Macbook Pro wordt ook in China gemaakt en is ook niks mis mee. Het gaat pas mis als er geen controle is op de productie en gebruikte onderdelen.

Tegen hun arbeidslonen kunnen wij niet concurreren. Er worden ook goede dingen gemaakt in China, dat zeg ik toch ook helemaal niet. :confused:

[offtopic] Mijn Mac Pro komt gelukkig nog uit Ierland :p Mijn MacBook Pro is ook van Chinese afkomst, tegenwoordig komt bijna alles van Apple uit de Foxxcon en Asus fabrieken. [/offtopic]

Oh nee begrijp me niet verkeerd.. Wat uit China komt is niet perse slecht.. En dat Robbe identiek is aan Walkera is ook geen probleem. Ik vroeg me alleen af of er toch nog enkele verschillen waarneembaar zijn of dat Robbe inderdaad alleen stickers plakt.
Ik lees hier en daar dat een Walkera RTF pas RTF is als je alle schroefjes hebt vast gedraaid. Dat wijst op een slechte controle vanuit de fabriek. Is dat sowieso nog het geval en heb je dat met Robbe ook??
De Walkera motors schijnen vrij vlot de geest te kunnen geven. Is dat met Robbe ook of gebruiken die andere motoren.. Dat zijn de zaken waarop ik doel.. ;)

Ik kan daar geen uitsluitsel over geven, bezit geen Walkera en geen Robbe. Maar mijn gevoel zegt wel, dat als Robbe deze modellen onder hun merknaam ook verkoopt, het in beginsel al een goede machine moet zijn. Wat ik heb begrepen uit een ander draadje is dat de Robbe Arrow Trainer identiek was aan de Walkera tegenhanger.
Met dit gegeven zal ik, als ik interesse heb in zo'n Robbe Arrow, altijd voor de Walkera gaan. Geld weggooien kan altijd later nog :) En Walkera is aardig uniek in haar modellen, het is een onderneming die wel zelf ontwikkeld. ;)

Van wat ik zo heb gelezen en dat is heel veel is Walkera bijzonder innovatief bezig. Dat kan ook een reden zijn waarom er wel eens kinderziektes sluipen in modellen. Maar net zo vaak wordt het afgedaan als goedkope productie en rommel. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..

HM-V100D01-2403 : Walkera V100D01 Flybarless 4CH Micro RC RTF Helicopter (Metal/Brushless/Flybarless) [HM-V100D01-2403] Review - USD194.99 : MyRcMart.COM : 2010 NEW!! Walkera HM V100D01 2.4G Flybarless Double BRUSHLESS Metal Edition 4ch Micro Helicop

Is dit dezelfde heli als de Robbe Arrow Plus flybarless? behalve dat deze net iets langer is?
Als dat zo is dan ligt de prijs ook bij elkaar in de buurt. Maakt het dan nog uit welk merk je wil of het beste is? Ik heb geen flauw benul maar ben zelf wel geïnteresseerd in de Robbe Arrow flybarless. Deze keuze is gebasseerd op het feit dat ik met problemen, reserve onderdelen en vragen naar de modelshop kan gaan. Het schijnt nogal lastig te zijn om de kop en alles te vervangen bij een eventuele crash en dit zal naar alle waarschijnlijkheid ook bij de Walkera zijn. Persoonlijk heb ik liever een modelshop waarbij ik ook nog terecht kan voor garantie en op het gebied van reperatie maar dat is een persoonlijke voorkeur wat voor een ieder weer anders is.

Ik heb deze (Robbe) in de vitrine zien staan (RCHeliparts) , het viel me op omdat deze er mooi uitzag :)

edit: vraagje hieronder toegevoegd :)

Laatst bewerkt:
Die Walkera V200D01 of de Robbe flybarless (die hetzelfde zijn waarschijnlijk ;) )???

Heeft iemand toevallig ervaring op het gebied van het vliegen van één van deze heli''s?

Zijn deze heli's een beetje crash bestendig?
Zijn de onderdelen makkelijk te vervangen bij een crash?
Zijn deze heli's een mooie opvolger na een FP indoor heli?
Heeft deze heli een mooie snelheid in de lucht? (wat ik op you tube zie, lijkt het wel of deze heli's hele rustige vliegers zijn in de lucht)

Hoi Pheter,

Ik heb zojuist mijn CB180D omgebouwd naar een V200D02, de CB180D ben je zo op uitgekeken zeker als je de NESP beheerst!
Voordeel van de V200D01 is dat ie brushless is, nadeel is de zwakke tail constructie, bij het minste of geringste is je tail gear naar de .... ;)

Even over Robbe, Robbe koopt ze van Walkera, doen er een ander kapje op en stickers van Walkera gaan er af en die van Robbe er op, doen de prijs ff flink omhoog en klaar, we hebben een "echte" Robbe!

Over het vliegen, het is een 200, je kan er voorzichtig mee binnen vliegen, als je in het bezit bent van een grote huiskamer.
Buiten valt ie me 100 procent mee, zeker als je de extend op maximaal zet en de gyro ietjes hoger zet van de elevator en aileron.
Met 2 - 3 BF kan ik er iig mee buiten vliegen.
Leuke is ook dat je aardig kan pielen met de elektronica en zo hem naar jouw smaak kan afstellen!

Antwoord op je directe vragen:
De V200D02, is zeer crash bestendig de 01 dus een stuk minder!
De heli zit verschrikkelijk simpel in elkaar, kind doet de was!
Ja ik denk het wel, nog beter is een ufly te nemen als je door wilt gaan naar CP.
Dit ding kan echt behoorlijk hard, nooit gemeten maar hij kan echt hard als je de extend maar open zet

Succes!

Ik hoor wel meer goeie berichten over die Ufly. Maar is die voor binnen niet domweg veels te groot? Dan kun je alleen buiten vliegen.
En waarom is de V200D01 minder crashbestendig dan de 02? Zijn toch dezelfde heli's alleen de motoren zijn anders? 01=brushless 02=brushed..

De ufly is idd erg groot voor binnen en vanwege de grote bladen eigenlijk te wind gevoelig voor buiten, maar op een rustige dag kan het, sportzaaltje is uiteraard ideaal.
Voordeel van deze machine is wel, als je hiermee kunt vliegen, vlieg je ook met een 450 zo weg.

Nee niet alleen de motoren zijn anders, ik zou zeggen doe onderzoek en zoek de verschillen ;)

Gevonden!!

V200D01 and V200D02 are sister models. V200D01 has a high-power brushless motor and a shaft-driven tail rotor, plus a rudder servo to adjust tail blade pitch. This is how most RC helicopters work. Performance is good, but they are a bit harder to set up and repair after a crash. V200D02 is the lower-priced entry model. It uses a normal brushed motor and a motor-driven tail rotor. This combination lowers the price dramatically, but also lowers performance by 90 percent! Let’s put it this way: The V200D01 is the deluxe version, and the V200D02 is the basic version.

Walkera HM V200D02 Helicopter (2.4Ghz Edition) [ Walkera-Heli-HMV200D02 ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, Walkera-Heli-HMV200D02 Walkera HM V200D02 Helicopter (2.4Ghz Edition), Walkera helicopter, walkera parts, walke

Back