Robbe vs Walkera??

hey Peter.
de accu zit aan de voorkant met een klein blokje spons, zo word hij naar achter gedrukt.
en de liposaver zie je net zitten onder de kap, het rode printplaatje.

gr Sander.

hey Peter.
de accu zit aan de voorkant met een klein blokje spons, zo word hij naar achter gedrukt.
en de liposaver zie je net zitten onder de kap, het rode printplaatje.

gr Sander.

Ik zit jouw'n foto's goed te bestuderen maar kan het nog niet vinden.
Heb je zelf dat sponsje op maat gemaakt en erin gestopt? En wordt deze dan niet te warm door de lipo?

Zit die liposaver er standaard in? Of dien ik bij jouw foto's goed te kijken.
Merk wel dat ik nog niet zo technisch ben ingesteld.
Ik liep eerder met de gedachten de lipo erin en vliegen.... notttttt.

Goed we leren hier weer veel van.... bedankt.:D

Laatst bewerkt:
foto's zeggen heel veel :D.
lipo saver's zijn er in verschilende uitvoeringen.
dit is een 4s lipo saver.
de 2 groene ledjes geeft aan dat het een 2s lipo is.
de 2 zwarte ronde dingetjes zijn hele harde pieper's
als de lipo bijna leeg is gaan er eerst 2 rode letjes branden en na 1 min gaat hij ook piepen.
er zit dan nog 6,8 volt in, lekker save dus ;).

ook laad ik de accu met mijn computer lader.
niet met het bijgeleverde ladertje.
de balancer/lader is erg slecht.
als de accu vol is geeft de ene cell 4,13vold aan en de ander cell 4,07vold.
niet goed dus.
ook is de bijgeleverde lader maar 800mAh en geen 1000.
nu geladen met de computerlader en ze zitten allebij op 4,24vold.
en er ging 1004mAh in.
dat wil zeggen dat de accu ook goed is.
als er minder ingaat is het geen 1000mAh lipo maar minder.
de goedkope lipo's uit china of japan hebben dit vaak.

robbearrowplus033.jpg

robbearrowplus031.jpg

robbearrowplus032.jpg

robbearrowplus034.jpg

gr Sander.

foto's zeggen heel veel :D.
lipo saver's zijn er in verschilende uitvoeringen.
dit is een 4s lipo saver.
de 2 groene ledjes geeft aan dat het een 2s lipo is.
de 2 zwarte ronde dingetjes zijn hele harde pieper's
als de lipo bijna leeg is gaan er eerst 2 rode letjes branden en na 1 min gaat hij ook piepen.
er zit dan nog 6,8 volt in, lekker save dus ;).

ook laad ik de accu met mijn computer lader.
niet met het bijgeleverde ladertje.
de balancer/lader is erg slecht.
als de accu vol is geeft de ene cell 4,13vold aan en de ander cell 4,07vold.
niet goed dus.
en er ging 1004mAh in.

gr Sander.

Dit ziet er al veel professioneler uit dan wat ik doe.
Het is nu inderdaad veel duidelijker te zien.
Moet ik maar eens zien waar ik zoiets vandaan haal. Het zal inderdaad de stabiliteit van de heli beïnvloeden maar dat valt ook weer op te lossen en bij te trimmen.

Wanneer ik mijn accu oplaadt met het meegeleverde lader kan ik ervan uitgaan dat de levensduur van mijn accu verkort.

Heb jij overigens meerdere accu's ergens besteld of vlieg je met de meegeleverde accu?

Wat is dit toch een mooie forum, al het advies doet alleen maar goed.
Ben nu toch maar bezig om de boekjes te bestuderen die zijn meegeleverd.:D

Wanneer ik mijn accu oplaadt met het meegeleverde lader kan ik ervan uitgaan dat de levensduur van mijn accu verkort.

Heb jij overigens meerdere accu's ergens besteld of vlieg je met de meegeleverde accu?

met de lader die er bij zit zal de levensduur niet verkorten.
alleen je hebt iets minder vleig tijd.

en ik gebruik 1 accu die mee geleved is.
ik wil er nog wel 2 of 3 bij kopen

gr Sander.

met de lader die er bij zit zal de levensduur niet verkorten.
alleen je hebt iets minder vleig tijd.

en ik gebruik 1 accu die mee geleved is.
ik wil er nog wel 2 of 3 bij kopen

gr Sander.

Ik was zelf ook al even aan het kijken bij Hobby King maar weet niet exact welke lipo er evenueel gebruikt kan worden.

Qua vliegtijd heb ik begrepen dat je met de originele lipo en lader circa 7 tot 10 minuten kan vliegen

en er ging 1004mAh in.
Ha Sander,
Dit klopt niet helemaal, ik heb 2200 mah lipos, en die laad ik gewoon met de GA 005 laders, gaat prima, alleen de laadtijd wordt hierdoor langer, maar ik krijg ze net zo vol als een andere lader ;-)

Fijn dat je heli ne lekker vliegt, met de lipo saver moet ie idd goed in balans zijn als je de lipo naar achteren schuift.
Zelf gebruik ik 1000mah lipos van Zippy, die zijn te koop bij HK voor 4,5 euris, ze zijn een stukje langer, je moet dan de lipo cage aan de voorkant er af knippen en dan passen ze precies! :-)

Succes!

Ha Sander,
Dit klopt niet helemaal, ik heb 2200 mah lipos, en die laad ik gewoon met de GA 005 laders, gaat prima, alleen de laadtijd wordt hierdoor langer, maar ik krijg ze net zo vol als een andere lader ;-)

Fijn dat je heli ne lekker vliegt, met de lipo saver moet ie idd goed in balans zijn als je de lipo naar achteren schuift.
Zelf gebruik ik 1000mah lipos van Zippy, die zijn te koop bij HK voor 4,5 euris, ze zijn een stukje langer, je moet dan de lipo cage aan de voorkant er af knippen en dan passen ze precies! :-)

Succes!

Passendeze lipo's in de Robbe en zijn ze op te laden in de originele lader?
En hou zou de vliegtijd kunnen zijn met deze lipo's?

Passendeze lipo's in de Robbe en zijn ze op te laden in de originele lader?
En hou zou de vliegtijd kunnen zijn met deze lipo's?
Ja ze passen, maar zoals eerder gezegd moet je de voorkant van de cage er uit knippen, 1 stangetje.
Hij past er dan schuin in en zit precies geklemd, tgaat net maar het is een goede goedkope oplossing.
En ja je kunt zoals eerder gezegd gewoon laden met jou lader.

Ja ze passen, maar zoals eerder gezegd moet je de voorkant van de cage er uit knippen, 1 stangetje.
Hij past er dan schuin in en zit precies geklemd, tgaat net maar het is een goede goedkope oplossing.
En ja je kunt zoals eerder gezegd gewoon laden met jou lader.

Gerard, bedankt voor je advies.
Weet je toevallig ook of er lipo's zijn die iets kleiner zijn en passen?
De originele moet ik soms even goed doorduwen, je zit dan met de draadjes en stekkertjes of is dit de enige goedkope oplossing:D

Gerard, bedankt voor je advies.
Weet je toevallig ook of er lipo's zijn die iets kleiner zijn en passen?
De originele moet ik soms even goed doorduwen, je zit dan met de draadjes en stekkertjes of is dit de enige goedkope oplossing:D
Als je kleinere lipo' s neemt wordt de vliegtijd een stuk korter en deze heli' s zijn toch wel flinke stroom vreters dus zou ik echt afraden of je moet het niet erg vinden de vliegtijd met een kwart in te korten.
Die 1000mah Zippy's doen het echt bere goed en zijn erg goedkoop,
De lipo steek je er dan aan de voorkant in en de lipo connector kun je dan heel makkelijk aansluiten, alleen moet het kappie er even af ;-)
anders kom je in de 800mah terecht.
Zoals ik al eerder heb gezegd, deze heli had er in een brushless versie moeten zijn , maar dan was ie waarschijnlijk tegen de 250-300 euro gaan kosten.

Als je kleinere lipo' s neemt wordt de vliegtijd een stuk korter en deze heli' s zijn toch wel flinke stroom vreters dus zou ik echt afraden of je moet het niet erg vinden de vliegtijd met een kwart in te korten.
De lipo steek je er dan aan de voorkant in en de lipo connector kun je dan heel makkelijk aansluiten, alleen moet het kappie er even af ;-)
anders kom je in de 800mah terecht.
Zoals ik al eerder heb gezegd, deze heli had er in een brushless versie moeten zijn , maar dan was ie waarschijnlijk tegen de 250-300 euro gaan kosten.

Gerard je hebt mij overtuigd, zal hier eens naar kijken. Zoals je zegt moet de kleine aanpassing heel simpel zijn.
Wat betreft de heli..... wat een fijn fel krengetje is het. Kan hem maar moeilijk op één plek houden en vlieg in de outdoor stand, moet zeggen proberen te hoveren ofwel vechten tegen mijn eigen correcties.

Tot nu toe vlieg ik 5 min. Ook om de nieuwe lipo beter in te vliegen en die 5 min. vergt al veel concentratie.:D

Voordeel van een bruched motortje is dat ze toch redelijk goedkoop zijn en deze ook zo weer te vervangen zijn of heb ik het nu bij het verkeerde eind;)

Voordeel van een bruched motortje is dat ze toch redelijk goedkoop zijn en deze ook zo weer te vervangen zijn of heb ik het nu bij het verkeerde eind;)
Klopt helemaal ! :D
Als het motortje versleten raakt, merk je dat erg goed in de vliegtijden, die worden dan korter, ook de power wordt dan minder (opstijgen).
Tja brushless zijn echt een stuk sterker, nu merk je dat nog niet zo, maar als je straks verder bent wil je meer power, trust me ! ;)

Klopt helemaal ! :D
Als het motortje versleten raakt, merk je dat erg goed in de vliegtijden, die worden dan korter, ook de power wordt dan minder (opstijgen).
Tja brushless zijn echt een stuk sterker, nu merk je dat nog niet zo, maar als je straks verder bent wil je meer power, trust me ! ;)

Ik denk dat ik tegen die tijd ook wel toe ben aan een CP heli en anders maar een nieuw motortje plaatsen. Moet ik in de praktijk toch zien te ondervinden en mij niet vergissen in de lipo. Straks denk ik nog dat het aan de lipo ligt en is het gewoon het motortje:D

En ik maar lipo's bestellen en bestellen, ligt het aan het motortje:rolleyes: Zou typisch iets voor mij zijn.:D

daarom heb ik ook een goede computer lader gekocht.
ook voor mijn auto accu's en alle andere verschilende lipo's die ik heb.

het voordeel van zo'n lader is is dat je alles kan zien wat hij doet en of de lipo goed in balans is.
ook of hij dus minder wordt of niet.

de mijne kan bijv. een 6cell lipo van 10000mAh (250watt) laden.
en allees wat er onder zit.

ik denk ook dat accu veel beter geladen moet worden dan het bij geleverde ladertje.
vorige keer dat ik hem na mete was de accu nog niet echt vol en niet goed in belanc.

ik zal eens na meten wat de verschillen zijn bij de robbe lader en mijn lader.

gr Sander.

nee deze niet.

ze zullen niet passen.
de maten zijn 71x35x11mm

de maat die je nu hebt is 60x30x15mm
dus ze zijn te breed.

ik ben al wezen zoeken maar kan deze maat nog niet vinden.
ze zijn wel te koop maar dan van robbe of walkera (het zelfde accutje).
en die zijn rond de 18 euro per stuk.

ze zijn er wel van 60x30x13 maar dan heb je 800mAh.
als ik ze heb gevonden voor een mooi prijsje zal ik het zeker melden.

gr Sander

Heb ik nu dan een andere maat lipo besteld die hier wordt beschreven? Ander maat van 1000mah kon ik niet vinden. Kapje eraf halen weet ik nog niet boe dat moet. Zal wel zien.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Zippy Flightmax 1000mAh 2S1P 15C

Deze heb ik maar voor de Robbe/Evo Flybarless gekocht. Deze moest het zijn toch?:D
YEP, dat zijn ze ! :D
Als je ze hebt moet je even de papieren stickers van de zijkant afhalen die er op zitten.
OK, kapje (canopy) er af halen (zit met 2 rubbetjes vast) en aan de voorkant even het plastic stripje van de battery cage weghalen (wegknippen met een kniptang) zodat je hem erin kunt schuiven, past precies!
Hij zit dan een beetje schuin er in maar dat maakt helemaal niets uit.
Dit is echt een goede koop, kwalitatief zijn deze lipo's zo onwijs goed, met de Ufly (brushless) kon ik er bijna 10 minuten op vliegen voordat de cellen onder de 3V kwamen!

Laatst bewerkt:
YEP, dat zijn ze ! :D
Als je ze hebt moet je even de papieren stickers van de zijkant afhalen die er op zitten.
OK, kapje (canopy) er af halen (zit met 2 rubbetjes vast) en aan de voorkant even het plastic stripje van de battery cage weghalen (wegknippen met een kniptang) zodat je hem erin kunt schuiven, past precies!
Hij zit dan een beetje schuin er in maar dat maakt helemaal niets uit.U
Dit is echt een goede koop, kwalitatief zijn deze lipo's zo onwijs goed, met de Ufly (brushless) kon ik er bijna 10 minuten op vliegen voordat de cellen onder de 3V kwamen!

TuxBrother, bedankt zeg. Ik hoop dat ze snel binnen zijn. Kapje snap ik nog niet helemaal. Bedoel je met het kapje wat onder het klepje zit van de heil die de originele lipo op zijn plek moet houden? Of is er een kapje van de lipo die ik moet verwijderen? Maar dat is het niet volgens mij en gaat het om het kapje van het klepje bij de lipo ingang van de heli.

Back