Robitronic Mantis TXS

ok bedankt! zoals ik al zei in het gammalube onderwerp heb ik die brandstof gekocht bij de winkelier maar er staat dus in mn axial handleiding dat ik minimum 20% moet gebruiken???

Nuja zo erg kan dat wss toch niet zijn 16% gammalube in de plaats van 20 - 30 %

het is vettiger dus het zou beter moeten smeren...?

paar fotootjes! :)

6xqdmr.jpg

21jsm8l.jpg

xcrped.jpg

2vikxow.jpg

Laatst bewerkt:
hallo ik heb me net een getunede uitlaat gekocht maar als ik hem monteer zit hij tegen mn nitrotank, is de tank bestand tegen de hitte v an de uitlaat??? :)

Het is niet mogelijk om hem er niet tegen te laten lopen anders sluit het koppelingsstuk nietmeer goed aan de motor zelf en ik heb zelf een nieuwe draad gebogen om de uitlaat vooraan te bevestigen maar ik krijg hem echt niet van de tank vandaan....

Als het niet echt kwaad kan geen probleem anders smijt ik hem er weer van voor de veiligheid ;)

Dat smelt 100% zeker en dan kan je de tank weggooien. Been there, done that...

Je kan een stuk brandstofslang met daarin een stuk ijzerdraad om je uitlaat heen wikkelen wat dan tussen de uitlaat en de tank zit. De silikonen slang is hitte bestendig en tussen de tank en de uitlaat wordt ruimte gecreëerd.

Wat je ook kan proberen is zelf van een stuk draadstaal een nieuwe uitlaat steun maken die de uitlaat wat verder naar buiten drukt. Nadeel daarvan is dat de uitlaat dan meer tegen je kap aan komt te zitten. Je kap kun je weer beschermen door een laag aluminium folie tape aan de binnenkant te plakken. Als je dit weer samen met de truc van Bart_Banaan toepast denk ik dat het redelijk in elkaar kan zitten zonder teveel schade aan andere onderdelen te veroorzaken.

Of gewoon de houder die op je chassis vastzit waar je stangetje ingaat een ander plekje geven op je chassis.Kwestie van een centimeter of iets meer naar buiten verplaatsen.
gewoon een mooi gaatje boren en infrezen zodat je schroefje niet onder je chassisplaat uitsteekt.
heb ik ook een keer bij een kennis gedaan die een JP3 op zijn mantis wilde hebben.

Nieuw stangetje heeft TS al gebogen zoals hij al zei. Je zou eens kunnen kijken of er een bocht is die iets breder is.
Of anders bocht heet stoken en met twee schroevendraaiers de bestaande bocht iets wijder maken. Pas wel op, paar mm kan al genoeg zijn.

ik heb blijkbaar al de ideeen die jullie voorstelden gisterenavond al uitgevoerd :mrgreen:

Ik heb een nieuw stangetje gemaakt, een strap rond mn tank met een stuk siliconeslang erover geschoven die op de plek tussen tank en uitlaat zit en heb nu toch 3-4mm speling.

Is dat voldoende?

En die alu folu, mag dat gewone alu folie zijn en met welke lijm kunje die best lijmen aan je body?

Alsook hoe goed moet de aansluiting zijn van je koppelingstuk aan je motor want hij zit ietsje scheef denk ik wss te verwaarlozen maar zal es een foto nemen straks.

alleszins bedankt voor de tips!

Heb nog een vraagje kunje eigenlijk alle uitlaten voor big block motoren zoals van de Savage aansluiten want mn maat heeft er nog eentje liggen -->
27503-37824-full--214.jpg

je moet ff kijken hoe je druknippel komt te zitten want de savage heeft de uitlaat rechts en een truggy heeft hem links..
Maar hij is in principe wel te plaatsen .. maar hij is wel aardig breed en zal denk ik je body aardig beschadigen.

Bij mij komt die zonder stangetje ook tegen de tank, gewoon een mm of 5 ervanaf houden, dat rubber bij de motor die voor de afdichting zorgt kan dat wel aan;) desnoods boor je 2 nieuwe gaatjes voor de tanksteuntjes..

ik heb dat ook gedaan met van die alluminium tape op m'n kap.
Bij mij ligt de kap boven op de uitlaaat maar naar een paar keer rijden smolt/verbrande de tape.Deze tape kwam van de gamma en koste iets van 5 euro.

ik heb dat ook gedaan met van die alluminium tape op m'n kap.
Bij mij ligt de kap boven op de uitlaaat maar naar een paar keer rijden smolt/verbrande de tape.Deze tape kwam van de gamma en koste iets van 5 euro.

Heb je dan geen duc tape gebruikt? Aluminium tape is gebaseerd op aluminium folie en ik heb nog nooit aluminium folie zien smelten. Ook de tape die ik gebruik smelt niet, na verloop van tijd laat het wel los omdat de lijm zijn kleefkracht verliest.

Dan moet je op een grote bouw een keertje de ventilatiemonteurs of een c.v. boer aanspreken....

Die hebben wel de goeie alu tape waarvan de lijm niet z'n kleefkracht verliest .... Die gebruik ik ook en niks geen probleem ...

Weet niet of je er de 17de en 18de bent hier :?: Anders neem ik wel ff een stuk voor je mee ;)

Haha, bedankt voor het aanbod...maar de 17e en 18e ben ik er helaas niet bij. Ik heb laatst overigens een rol gekocht van 3m of Tesa, van 10 meter...dus voorlopig kan ik wel vooruit. Deze heeft nog niet los gelaten, maar het zit er ook nog niet zo heel erg lang op.

bedankt voor de info, ik zal es naar de gamma gaan voor zo'n rolletje tape! ;)

en vanmiddag nog es een paar tankjes gaan rijden in de zon! :)

Heb je dan geen duc tape gebruikt? Aluminium tape is gebaseerd op aluminium folie en ik heb nog nooit aluminium folie zien smelten. Ook de tape die ik gebruik smelt niet, na verloop van tijd laat het wel los omdat de lijm zijn kleefkracht verliest.

Dan zal ik vast wel weer de verkeerde gekocht hebben hehehe:rolleyes:
Dan ga ik nog maar eens kijken voor andere want is toch wel zonden
als je kap weg smelt.

Wat ik altijd doe als mn kap op mijn uitlaat ligt is heel simpel stukje slang met een ijzerdraadje of tywrapje.
Kan t wel uitleggen maar n foto zegt alles in 1 keer.
1 je hebt ruimte tussen tank en uitlaat , 2 kap is beschermd tegen smelten.
Foto0484.jpg

Foto0485.jpg

Back