Rock crawler en scaler topic

Dat is een typfout.

De site staat vol met fouten.
Hier en daar een typfout, soms een verkeerde afbeelding bij de tekst.
Zoek maar eens een 4 spot lightbar op en een 5 spot.

Een BEC zit in een motorregelaar, een UBEC is een afzonderlijk toestel dat voor de spanning met stroom zorgt.
Ik zou een zo hoog mogelijke nemen.
Als je een servo van 45kg/cm steekt, ga je niet toekomen met 8A denk ik...
Een servo van 20kg/cm trekt al snel 4A.

volgens mij is het maar net hoe de diverse merken het apparaatje noemen. UBEC is hobbywing geloof ik net als Turnigy.. BEC of UBEC zelfde doel en functie

je hebt liniar en switching en ubec, sbec bec, volgens mij allemaal het zelfde doel en functie
ubec's sbec's bec's heb je linear en switching uitvoeringen

dacht ik zo hoor

Hoi;
Ik heb het eens opgezocht,en dat bec verhaal is mij nu een beetje duidelijk.
Het aansluiten lijkt mij wat ik er van gezien heb ook niet al te moeilijk.
Nu wil ik nog wel weten wat het verschil is tussn een ubec en een bec?
Bij PK hebben ze er 3 met verschillende amperages,te weten 3,8 en 10 amp.
De 3 en 8 amp zijn ubec en de 10 amp is een bec.
Welke zou ik dan het beste kunnen nemen?

Ewald

Ik zou kiezen voor de CC bec 10A, zoals al door Douwe gezegd is, is deze volledig instelbaar middels de castle link. Op ebay zijn deze te vinden voor 19 euro incl. verzenden.

Castle Creations CC BEC 10A 6S Switching Regulator | eBay

De 3A bec bij PK is incl. verzendkosten net zo duur als de CC bec op ebay, de 8A en 10A bij PK zijn incl. verzenden nog eens een tientje duurder.

als ik een crawler neem (axial scorpion of losi NC), is het dan slim om er de ez-run 35A/9T set(van de rustler) erin te zetten?
want de 35A heeft wel een rock crawler mode of is het echt gewoon niet aan te raden?

Je kan natuurlijk ook gewoon een grotere spur steken en een kleinere pinion, maar je batterij zal niet zo lang meegaan als met een tragere motor...

Zo, voor mezelf nog maar een crawler erbij besteld.. een Losi mini crawler pro.
Deze gaan voor weinig over de toonbank op t moment.
Moet nu nog even op zoek naar goeie electronica. Waarschijnlijk een Team Brood motor icm een mamba micro of een sidewinder micro.

mooi wat.. ok geen electronica dus.
Maar een carbon chassis, stalen dif lockers, aluminium dempers, echte beadlocks, zero ackerman knuckles, 4-link ipv 3-link. en dan nog een paar kleine dingen..

je kan ze al voor een euro of 70 van ebay halen op t moment (inclusief verzenden)

Zo, vandaag ook de motor voor in de wagen besteld!!! het word een Team Brood 18t motor (380 size natuurlijk). Dit zijn handgewikkelde en gebalanceerde motoren speciaal voor crawlers.. Team brood is top of the bill voor crawlers op t moment.

Vroeger bouwde ze ook motoren voor toerwagens en waren daar niet verkeerd in..
De motoren worden helemaal samengesteld uit de beste onderdelen van alle merken bij elkaar...

En jah, Brushed!!!

zo ook maar een scaler aangeschaft,hier een pic van de vorige eigenaar
scaler.jpg

Zo, vandaag ook de motor voor in de wagen besteld!!! het word een Team Brood 18t motor (380 size natuurlijk). Dit zijn handgewikkelde en gebalanceerde motoren speciaal voor crawlers.. Team brood is top of the bill voor crawlers op t moment.

Vroeger bouwde ze ook motoren voor toerwagens en waren daar niet verkeerd in..
De motoren worden helemaal samengesteld uit de beste onderdelen van alle merken bij elkaar...

En jah, Brushed!!!

waar koop jij je broodjes ?

mijn scaler is nu zo zwaar geworden dat ik em niet meer in de dragbrake kan houden op een 45 graden helling.
en mijn scaler gaat nog zwaarder worden ( ivm de hardbody )

naar mijn mening is de dragbrake een combi van motor en regelaar.

ik wil eigenlijk een nieuwe 45T or rond de 45 turns, ik weet dat meer turns ook een betere drag met zich mee brengt, maar het is een scaler en geen crawler, ik wil dus ook nog wel een klein beetje snelheid hebben

Ik heb overal standaard tandwielen steken, spur is 87t en pinion is 14t.

Er steekt een 27Tx2 motor in en heb er 2.2 moabs onder staan (124mm hoog).

Mijn dragbrake staat op 50%. Blijft bij een 50% helling een constante snelheid houden. Als ie stilstaat, blijft die ook stil staan.

Geen idee of je er iets aan hebt ;)

Back