Rock crawler en scaler topic

Zo, gisteren de wedstrijd gehad!!!!! 2e geworden in de competitieklasse, alleen wel met een zuur gevoel.. Veel domme fouten gemaakt.. Had veel liever 2e geworden met minder punten.
In de sportklasse een stukje lager geeindigd.. 5e of 6e geloof ik.. Met een losi mini crawler op 1.9 banden ipc de andere sportklasse wagens op 2.2 banden... Nou dat kleine monstertje deed het super.. Zeker ook omdat het mijn eertse rit met de wagen was en omdat er nogal wat kinderziekten in zaten... Zoals dempers die van kogels schoten, gewochtsverdeling enz. en natuurlijk de juiste banden..

Nu maar hopen dat er bij de volgende wedstrijd nog meer mensen komen en komen kijken

Gisteren even de schade bekeken van de afgelopen herfst crawl bij MVW.

Viel alles mee. beetje smeren enzovoorts en hij is weer klaar voor de snert crawl!

4de geëindigd met m'n LNC in de sportklasse! Ging super voor de eerste x. Wel een hoop domme fouten gemaakt! Lag overigens niet aan de auto, die is echt super zo! Ben wel trots dat ik met 2 maanden RC ervaring en low budget de LNC zo ver heb gekregen!

Super dag gehad! Bedankt daarvoor!

AX10 ombouw: [148671] haastnooits-ax10-fastback-ii

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mijn (standaard) axial honcho ben ik aan het kijken voor een andere regelaar.
Als ik stuur dan gaat ie vanzelf een centimeter of 25 naar achteren.....niet altijd handig :p
Nu heb ik nog een traxxas xl5 regelaar liggen (2wd slash) maar is deze beter dan de stock Axial ?
Om minder snelheid (en meer trekkracht) te krijgen, wat te doen ?;
- kleiner pinion,
- andere motor,
- zender terugzetten,
-........

De beste oplossing om te voorkomen dat je auto ongewenst wegrolt, is een regelaar met drag brake steken.

De goedkoopste oplossing is een kleinere pinion steken en desnoods ook een spur met meer tanden. Dan ga je vanzelf trager.
Een andere oplossing is natuurlijk een motor met hoger aantal windingen steken.

Voor mijn (standaard) axial honcho ben ik aan het kijken voor een andere regelaar.
Als ik stuur dan gaat ie vanzelf een centimeter of 25 naar achteren.....niet altijd handig :p
Nu heb ik nog een traxxas xl5 regelaar liggen (2wd slash) maar is deze beter dan de stock Axial ?
Om minder snelheid (en meer trekkracht) te krijgen, wat te doen ?;
- kleiner pinion,
- andere motor,
- zender terugzetten,
-........

Wormgear installeren, rolt ie ook niet meer,ghe ghe ghe :p

Traxxas xl5 regelaar gemonteerd

Honcho gaat uit elkaar voor wat up grades, maar voor dat dit gebeuren gaat toch even de XL5 regelaar van Traxxas geplaatst....
En dit is een hele verbetering tov de stock esc.
Hij gaat in ieder geval nu niet meer in zijn achteruit bij stuur bewegingen.
Ook rijd ie nu een stukje soepeler.
Voor mij een geslaagde actie.

Ik zit te denken om mijn hele chassis meer naar voren te plaatsen, korte links voor en langere achter. Dit zodat mijn LNC van as tot as natuurlijk wel 31.5cm blijft.
Volgens mij is dit beter voor mijn wegligging bij klimmen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb mijn lnc toch verkocht.
Op de dag dat ik de adv wilde weghalen wilde iemand m toch nog kopen, hebben we maar gedaan...

Heb net wel een ax10 gescoord......

Wat ik daarmee wil gaan doen is zelf een chassis bouwen, dat was ook mijn plan met de lnc.

Denk dat je chassis naar voren plaatsen in de praktijk niet zo heel veel uithaalt. Tenzij je m meer een keilvorm gaat geven, zoals mijn 1:1 bmw.

Die duitse AX10 Martin ?

Ik heb mijn lnc toch verkocht.
Op de dag dat ik de adv wilde weghalen wilde iemand m toch nog kopen, hebben we maar gedaan...

Heb net wel een ax10 gescoord......

Wat ik daarmee wil gaan doen is zelf een chassis bouwen, dat was ook mijn plan met de lnc.

Denk dat je chassis naar voren plaatsen in de praktijk niet zo heel veel uithaalt. Tenzij je m meer een keilvorm gaat geven, zoals mijn 1:1 bmw.

Nog niet van mezelf iig, als goed is komen komende week 2 pakketjes binnen.

Ff iets anders...

Ik wil 2 chassis gaan maken waarvan 1 tuber voor de ax.

Als ik het chassis en skidplate aanpas en gewoon ietsje langer maak (en evt breder), zodat ik al mn elektronica goed en laag kwijt kom...

Voordat ik iets doms doe, zijn daar eigenlijk nadelen aan verbonden, en dan specifiek ivm de lengte?
Dan heb ik het niet over reglementen.

Kan me voorstellen dat je sneller met je skid blijft hangen, maar dat zou ik kunnen compenseren met een iets hogere ophanging..

Grootste probleem heb je al genoemd, je blijft sneller hangen. Chassis hoger zetten brengt ook weer andere nadelen met zich mee. Het COG komt hoger, waardoor je weer makkelijker omvalt bijvoorbeeld.

De skid hoeft niet groter voor ruimte van de elektronica, een plaatje op de upperlinks aan de achterkant is voldoende. Zit wel hoger dan je skidplate, dat wel. Wil je het gewicht zo laag mogelijk dan kan je alles ook nog op de assen (voor- en achter) plaatsen. Op de hoogte van de skidplate lopen ook de aandrijfassen nog, denk niet dat je veel ruimte wint met een langere skid.

Mooi startpunt van een tuber is het stock chassis, de chassisplaten laag afzagen en op de basis (met sikdplate bevestiging) kan je verder hardsolderen met stalen staf of tube.

Back