Rock Crawlers / Trail rijders Informatie Topic

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
Das wel uitzondering dan .... Meestal heb ik het met 1 tot 2 weken in huis ...

Laatste keer nog met een setje servo's , die had ik met een weekje binnen......

Hallo allemaal, ik rijd zelf tegenwoordig een losi micro rock crawler. Best leuk ding en ik ben nu bezig een indoor baantje aan het maken op mijn kamer. De nodige (gratis) mods heb ik al gedaan zoals: Kortere veren gemonteerd, wiel gewichten gemonteerd, batterij op achterdek voor lager zwaartepunt, esc gedecased voor minder gewicht, tranny gereversed, extra gewicht op voor servo geplakt en lipo's zijn in de bestelling.

Hier wat plaatjes.
IMG_0019.jpg

IMG_0017.jpg

IMG_0018.jpg

En hier mijn baan in aanbouw:

IMG_0014.jpg

mensen die hier de 35A esc + 32T motor combo van ezrun hebben, kunnen jullie aangeven in welke situatie je hem gebruikt :

intensief crawlen?
trials rijden?
onderwater?

dit ding is toch sensorloos ? what about cogging?

en dragbrake? holdbrake? is dat allemaal dik in orde?

ik zit aan de holmes hobby TorqueMaster BR-XL Holmes Hobbies LLC / Holmes Bikes :: Motor Speed Controllers :: Holmes Hobbies TorqueMaster BR-XL te denken.
maar wil eigenlijk ook wel wat ezrun gebruikers ervaringen hebben. misschien is die combo leuk als back-up

Hallo,

Ik ben Johan en ik ben nieuw op deze forum!
Ben in het bezit van een axial ax10 en zoek eigenlijks mede crawler in omgeving heerenveen wolvega steenwijk.
Kan iemand mij helpen?

Groeten johan

Hallo,

Ik ben Johan en ik ben nieuw op deze forum!
Ben in het bezit van een axial ax10 en zoek eigenlijks mede crawler in omgeving heerenveen wolvega steenwijk.
Kan iemand mij helpen?

Groeten johan

hey johan,

hier een crawler uit Bolsward ;)
niet dat ik op t moment nog een competitie crawler heb, aangezien ik meer ben gaan trial rijden.. maar er komt hier binnenkort een nieuwe rockracer (en heeeeeel misschien de nieuwe axial crawler)

hoi hoi
ik weet niet of dit topic nog leeft,maar ik heb het met veel plezier gelezen.
alleen kwam ik niets tegen over 1:18 of 1:16 crawlers?
mijn intresse gaat daar wel naar uit,omdat ik dan ook bv in tuin of woonkamer kan crawlen.
mocht er iemand zijn die hier meer van weet dan hoor ik het graag!

mvg ewald

als je een (werkende) lier installeert op uw crawler , steek je de bediening dan op het tweede kanaal van je zender?
mvg

Ieder vrij kanaal is prima, een switch met 3 standen is prima, standaard werkt een proportioneel kanaal ook niet proportioneel op een lier tenzij je die gaan aanpassen emt een andere esc.
Jakko

een switch is dat dan een knop op je zender of hoe werkt dat precies?
mvg

carson crawler

Hoi Hoi Crawlers !

Ik ben al een behoorijke tijd aan het rond surfen op het net.
Ik ben al heel wat crawlers tegen gekomen van heel wat merken.
Ik ben op zoek naar een redelijk geprijsde "instap" crawler.
Wat mij betreft mag het ook een leuke 2e hands zijn.
Nu ben ik de volgende tegen gekomen

CARSON 1:12 FD X-CRAWLEE 4X4 CRAWLER BLUE -READY TO RUN

Op you tube is er niet echt veel van te zien.
Mijn vraag is heeft of hebben jullie met deze ervaring,of heeft een van jullie deze crawler?
En wat voor mij belangrijker is wat is jullie mening over deze crawler?

Mvg Ewald

ik post gelijk even wat ik ook in een privebericht heb gestuurd ;)

het valt inderdaad meer onder de categorie speelgoed, maar het is wel een zeer leuke crawler om mee te beginnen. er zit een dual motor setup op dus je kan er zelfs 2 brushless systemen op zetten van 1/18 auto´s.

er zitten standaard al beadlock banden en velgen op, ik had de foams eruit gehaald voor meer grip.

de standaard electronika is niets meer dan een printplaatje, 2 motors en een servo, maar rijdt alsnog best goed.

de auto heeft enorm veel flex op zowel de voor en achteras, daarom raad ik aan het kapje iets verder uit te knippen omdat je dan de volledige flex kan gebruiken zonder dat je wielen schrapen.

hij heeft 2 handmatige versnellingen, als je een beetje handig bent kan je hem misschien ombouwen zodat je op de zender kan schakelen.
(als je de electronica hebt vervangen door degelijk spul tenminste)

dat was het denk ik wel.

ik hoop dat ik je zo goed geholpen heb, veel plezier met lezen/rijden.

mvg mick

Hoi Mickietjuh
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik surf me gek op het net,maar ik kom nergens de carson crawlee tegen.
Om te kopen dan bedoel ik.
En als ik dan een site vind die onderdelen en auto's van carson verkoopt hebben ze daar weer niet de crawlee,ggrrrrrrr
Dus als jij de moeite zou willen nemen hoor ik dat ook nog graag van je?

Mvg Ewald

ik weet dat minicars.nl zaandam hem kan bestellen daar had ik de mijne namelijk vandaan, verder kan je hem volgens mij van de carson website bestellen.

anders weet ik het ook niet.

Back