Rock Crawlers / Trail rijders Informatie Topic

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
Misschien puur commercie? Dan koop je zo'n crawler, en moet je daarna nog allerlei upgrade sets kopen om hem echt bruikbaar te maken ;-) Zoals: zachtere veren en BTA setje.

Ik ben trouwens benieuwd hoelang zo'n plastic aandrijfas meegaat ...

BTA=Behind The Axle.

Nu klopt er standaard niets van de stuuruitslag.
Het buitenste wiel maakt een grotere hoek dan het binnenste wiel.

En deuken in je stuurstang rijden doe je heus niet, hoe ik het ook probeer, het gaat niet.

EDIT: De plastic aandrijfas gaat bij mij ook nog steeds mee.
Eerst altijd een 80T motor gemonteerd gezeten, en aardig wat touw-trek wedstrijden gedaan.
Hij is nog steeds recht.

Afgelopen week is de AX10 ARTR binnen gekomen, samen met de zender en 20KG servo. Ik kan nog niet rijden, ik wacht nog op de andere pakketjes, maar ik kan al wel sturen! ;-)

Grts Hans

Hay Hans,

Is dit de AX90004 (race roller) uitvoering (met 30 graden hoek op de achteras) ?
Ik heb verleden jaar een AX (?) gehad en deze helaas te snel verkocht,
teveel wagens en geen tijd.
Nu is er een modelbouwzaak in Geulle (met een 1/10 electro offroad baan) en die zijn aan het kijken of het haalbaar is om er een vaste crawler/trail baan te realiseren.....
Soooow.....nu ben ik weer een beetje aan het kijken om er toch weer een crawler bij te nemen ( kan ik ook lekker 10 minuutjes in de tuin mee "hobbellen"

Het topic nogmaals doorgelezen en is inderdaad de AX90004, ik was even op zoek naar het EZrun gedeelte.
Zo een bl setje ziet er helemaal niet verkeert uit, was ook naar een 5,5T 60 1/10 setje aan het kijken voor de 2WD Slash.

Als je de accu houder op het voordiff (+ servo) plaats welke accu (lipo) kun je daar dan plaatsen en hoelang rij je daar dan mee (+/-) ?

Gr. Theo.

Laatst bewerkt:
Ik zoek een heel sterk servo, iemand enig idee?
Het is voor TLT custom made crawler:-)

ACE 1015.

De laatste generatie Ace digitale servo's zijn van een zeer hoogwaardige kwaliteit !! Met een vol aluminium gefreesd huis waar ook de volledig metalen tandwielen in zitten is het onmogelijk om de servo te vervormen en word de warmte van de motor zeer goed afgevoerd.

• Stelkracht 15KG
  • Stelsnelheid 45graden / 0.08sec
  • Gewicht 62 gram
  • Maten 40x20x37.9mm
  • motor correles
  • Tandwielen metaal
  • voltage range 4,8~6v

Ik heb op Hitec website gekeken en ik heb mijn keuze al gemaakt:cool:
lhrcm7950.jpg

29 kg:mrgreen:

Op Quartel.nl staat de Futaba aanbiedingen folder. Hierin staan een paar servo's die érg interresant geprijsd zijn en ruim voldoen aan onze crawler wensen.
Jakko

Aangezien hier erg veel gepost wordt over Axial, wil ik jullie mijn competitie crawler even laten zien: De LCC (Losi Comp Crawler)
Deze Losi heb ik direct aangepast met een MOA conversie. (Motor On Axle)
Electronica:
Hij wordt aangedreven door twee brushless systemen van Ezrun.
Losse BEC unit.
Spektrum DX3R (vanwege het derde kanaal met drie standen).
Veel zenders hebben namelijk een derde kanaal met 2 standen.
Front en Rear dig funktie (onmisbaar en veel handiger dan 4WS (4 wiel besturing).
Zeer zwaar stuurservo.
Zeer zachte banden van Hot bodies met dual stage inserts.

Hoe werkt mijn dig funktie.
Via een klein servo op het derde kanaal kan ik kiezen om een van de twee regelaars in de wagen uit te zetten. Doordat de Losi wormwiel aandrijving heeft zal hierdoor de voor of achteras geblokkerd staan. (heel simpel dus).

Wat heb ik allemaal gebruikt.
- Losi Comp Crawler
- MOA conversie van Eritex Inc
- Castle Creations CCBEC unit (10A)
- DX3R zender-ontvanger set.
- 2x EZRUN 17.5T motor en 2x EZRUN 60A regelaar.
- 3S lipo´s (11,1 V)
- Banden. Hot Bodies Rover Crawler 2.2 Tire (Soft)
- AXIAL ROCKSTERS 2.2 velgen
- 2.2 dual stage foams van Nova's Ark
- stuurservo, Hitec HS-7955TG Ultra-Torque Digital Servo Titanium Gear,
Torque: 250 / 333 oz.in (4.8v/6v) 18/24 kg.cm
- de wormwielen worden gesmeerd met GearJelly van Rocksmith Eng.

Het was wel een klus om alle elektronica in het chassis te stoppen maar het is gelukt. Nog niet helemaal naar mijn zin maar het werkt betrouwbaar.
24 Januari heb ik de auto, tijdens een redelijk grote wedstrijd, kunnen testen met andere Rockcrawlers uit Nederland en Belgie. Hierbij liep alles zo lekker dat ik in de 2.2 competitie klasse 1ste ben geworden.
kleineCamera001.jpg

kleineCamera002.jpg

kleineCamera006.jpg

DSC_0100.jpg

DSC_0102.jpg

DSC_0108.jpg

IMG_2317.jpg

DSC_7817.jpg

DSC_7819.jpg

DSC_7921.jpg

DSC_0123.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi gedaan, mijn complimenten. Toevallig een filmpje of zo, zou dat ding wel in actie willen zien.

EDIT: Heb je ook foto's van de zijkant / bovenkant. Ben wel benieuwd naar je indeling en je LiPo's.

Laatst bewerkt:
Mooi gedaan, mijn complimenten. Toevallig een filmpje of zo, zou dat ding wel in actie willen zien.

EDIT: Heb je ook foto's van de zijkant / bovenkant. Ben wel benieuwd naar je indeling en je LiPo's.

Helaas heb ik nog geen filmpjes van de Losi:(
De kleine 3S, 1500mA lipo staat rechtop in het chassis en geeft een rijtijd van ruim 20 minuten.
IMG_2317.jpg

Aangezien hier erg veel gepost wordt over Axial, wil ik jullie mijn competitie crawler even laten zien: De LCC (Losi Comp Crawler)
Deze Losi heb ik direct aangepast met een MOA conversie. (Motor On Axle)
Electronica:
Hij wordt aangedreven door twee brushless systemen van Ezrun.
Losse BEC unit.
Spektrum DX3R (vanwege het derde kanaal met drie standen).
Veel zenders hebben namelijk een derde kanaal met 2 standen.
Front en Rear dig funktie (onmisbaar en veel handiger dan 4WS (4 wiel besturing).
Zeer zwaar stuurservo.
Zeer zachte banden van Hot bodies met dual stage inserts.

Hoe werkt mijn dig funktie.
Via een klein servo op het derde kanaal kan ik kiezen om een van de twee regelaars in de wagen uit te zetten. Doordat de Losi wormwiel aandrijving heeft zal hierdoor de voor of achteras geblokkerd staan. (heel simpel dus).

Wat heb ik allemaal gebruikt.
- Losi Comp Crawler
- MOA conversie van Eritex Inc
- Castle Creations CCBEC unit (10A)
- DX3R zender-ontvanger set.
- 2x EZRUN 17.5T motor en 2x EZRUN 60A regelaar.
- 3S lipo´s (11,1 V)
- Banden. Hot Bodies Rover Crawler 2.2 Tire (Soft)
- AXIAL ROCKSTERS 2.2 velgen
- 2.2 dual stage foams van Nova's Ark
- stuurservo, Hitec HS-7955TG Ultra-Torque Digital Servo Titanium Gear,
Torque: 250 / 333 oz.in (4.8v/6v) 18/24 kg.cm
- de wormwielen worden gesmeerd met GearJelly van Rocksmith Eng.

Het was wel een klus om alle elektronica in het chassis te stoppen maar het is gelukt. Nog niet helemaal naar mijn zin maar het werkt betrouwbaar.
24 Januari heb ik de auto, tijdens een redelijk grote wedstrijd, kunnen testen met andere Rockcrawlers uit Nederland en Belgie. Hierbij liep alles zo lekker dat ik in de 2.2 competitie klasse 1ste ben geworden.

Zijn de 17.5 T motoren niet wat veel van het goede ?

nee. ze zijn niet teveel van het goede.
De motoren geven de LCC dezelfde wheelspeed als bv een Axial of Tamjya cr-01 met een 45-55 turns brushed motor.

Op de eerste wedstrijd van dit jaar imprezapino in actie gezien. Zeer indrukwekkend. Ik denk dat hij een nieuw lat heeft neergelegd op comp. crawl gebied. Foutloze parcouren dus 1e prijs. Nou Marco de volgende wedstrijd zijn alle ogen op je gericht........

ik heb even een vraag.
ik rij met de tamiya F350 een brust motor, 55t met een sinpel regelaartje 45Amp.
ik heb hier op een 4000 mAh lipo zitten.
alleen nu geeft de regelaar niet aan waneer de accu leeg raakt.
omdat ik vaak niet langer dan een 30 min rij weet ik dus niet hoeveel amp hij verbruikt heeft.
heeft iemand hier een schating voor hoe lang ik kan rijden?
ik rij meesal op zant, aarde.
en veel in zijn 3e versnelling dus best veel volgas.
voordat ik de accu sloop zou ik wel willen weten hoelang ik +- kan rijden.
iemand een idee?
alvast bedankt.

gr Sander.

Hey Sander ;)

Is niet echt te bepalen , je weet het verbruik van de motor tenslotte niet ....
Je zou kunnen kijken wat de lader er na een haf uur rijden weer in terug laad om een idee te krijgen ...

Maar een goeie optie is een losse verklikker voor de accu die je aansluit op de balancerstekker van de lipo. Zo'n ding begint te piepen zodra je accu onder een bepaald voltage komt.

Back