Rock Crawlers / Trail rijders Informatie Topic

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
Ja, zekers heb ik zoiets gezien, maar is allemaal zelfbouw.
Ze hebben zelf frame's gemaakt of uit de usa over laten komen er zijn daar diversen sites die van alles op dit gebied maken.

Kijk in ieder geval even op tamiyagekken.nl want daar zitten mensen die zoiets hebben en bouwen.

Lastige vraag eigenlijk..............

In principe hanteren we binnen de scalereglementen het begrip dat je de wagen in het echt op de weg tegen zou moeten kunnen komen wil dit binnen de scale reglementen vallen. De eerste op het filmpje (pick-up zonder bak) zou binnen het scalereglement vallen, tubbers (badkuipbody) zoals de rest van de wagens op het filmpje ligt er ook maar net aan.

In ieder geval mag een scaler geen 4wielsturing en/of een dig hebben anders is het sowieso geen scaler.

Het is best lastig mede omdat we soms niet in alle klasse's kunnen rijden bij gebrek aan genoeg deelnemers nog in nederland. Dus moeten we ook wel een wat bij elkaar voegen.

In ieder geval hebben we:
- scalers 1.9
- scalers 2.2
- crawlers 1.9
- crawlers 2.2. standaard
- crawlers 2.2 competitie

Jouw standaard axial zou in de crawlers standaard vallen (geen 4ws en geen dig) een scx10 valt zo uit de doos in de scaler 1.9 klasse. Een tamiya CR-01 valt overal tussen in en voegen we vaak bij de scalers 2.2. Eeen losi crawler 1:10 valt in de 2.2 competitie klasse doordat deze een standaard een dig heeft. Je ziet het het is soms al best lastig met standaard wagens zo uit de doos laat staan met zelf gefabriceerde scalers en crawlers.

We hebben binnenkort de reglementen definitief gereed en zullen deze zeker op de MVW site plaatsen. Mocht je klem zitten dan zou ik je ook wat toe kunnen sturen zodat je een beetje idee hebt waar je rekening mee wilt houden.

P.s. als je detaillering boven het competatieve stelt zou ik gaan voor een scaler..........

dit is mijn venom creeper crawler
Foto-VOFZVAOQ.jpg

Zondag 24 Januari 2010 word er op de crawl baan van MVW (modelbouwvereniging Waterland te Purmerend) een "snert" crawl gehouden.
De snert crawl is een wedstrijd voor scalers en crawlers in de klassen: scale 1.9 en 2.2 . Crawlers 1.9, 2.2 normaal en 2.2 competitie.
Je kan in maximaal 2 klasse inschrijven.

Het inschrijfgeld bedraagd €7,50 daar zit een flinke beker lekkere warme snert bij inbegrepen.

Voor de eerste 3 per klasse zal er een beker zijn.
De wedstrijd begint 10:30.
Inschrijven kan hier. crawlwedstrijd@gmail.com ook vragen over de wedstrijd zijn hier welkom.
Voor verdere info zie ook www.RC-MVW.nl

Misschien een leuke vid voor de crawlermannen.

Geen proportionele achterwielsturing maar wel goedkoop, op ebay koop je voor een paar centen een dergelijke zender.

Als ik het goed begrijp kun je de achterwielen neutraal zetten met de custom knop, met de schakelaar kun je de achterwielen naar links of naar rechts laten sturen, zo kun je ook nog eens krabben.

Je hebt ook een 3e servo nodig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben een leek op RC gebied, maar een trailer/scaler lijkt me erg leuk om wat mee te doen.

Een realistische RC waar je wel lekker mee kan stoeien in de aarde, modder en dergelijke zou wel wat voor mij zijn.

Zoals ik het nu zie lijkt een Tamiya CC wel wat en een Axial SCX10, en dan vooral de nieuwe SCX10 Trail Ready. Die dus geheel ready-to-run is. Dat zou voor mij, als leek, wel een goede zijn.

Maar ik vraag me af wat ik precies kan verwachten van de SCX10 TR, de zender e.d die er bijgeleverd word, is dat wat?

En daarnaast heb ik nog geen nederlandse winkel gevonden die deze kit levert, weet iemand misschien wel welke winkel ze heeft?

Een link naar de SCX10 TR bij een webshop in GB:
Axial Racing SCX10 - TR (Trail Ready) RTR 1/10th Scale Electric 4WD Rock Crawler - CML DISTRIBUTION - 1st for Radio Control Models

De informatiepagina van Axial zelf:
SCX10 - PT# AX90012 - TR (Trail Ready) Trail Proven Off-Road Performance

Tip: Neem als leek zeker GEEN RTR, het bouwen is leuk, en je leert hoe je wagen in elkaar zit.

Met de cc/xc heb ik geen ervaring, maar ik heb wel een SCX10 in mijn bezit.
Wagen presteert op alle ondergronden goed, mits je natuurlijk de goede banden hebt.

Ben het niet helemaal met je eens, een aantal leken bij ons op de club hebben deze wagen en ik vindt het een prima instapper en prima om mee te beginnen zonder dat je deze eerst moet verbouwen of aanpassen. Ook als je later wat meer wilt kan je met deze wagen alle kanten op en de onderdelen vindt ik niet gek duur en overal wel een beetje te krijgen. Ik vind het dus een prima keuze.

Inderdaad staat de wagen bij www.minicars.nl in de etalage. Ff bellen kan ook het tel en adres staat op de site.

@Cenmonster,

Ieder zijn eigen persoonlijke advies, mijn advies is een kit.

Geen probleem mark. Inderdaad ieder zijn eigen mening gelukkig.

Kijk voor minimaal een 35T motor, en maximaal een 80T.
Voor een servo is een minimum van 6 kilo wel aan te raden.

Back