Rock Crawlers / Trail rijders Informatie Topic

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
hallo,

ik heb een vraag over de Tamiya CR-01, mijn beadlocks zijn kapot en ik wou nieuwe bestellen, maar je krijgt ze alleen in een set met ook de wielen. waar kan ik alleen beadlocks bestellen met schroefjes? (hoeft niet van tamiya te zijn, voor de standaard wielen)

mvg,
toob

ik heb even een vraag,
het gaat over de high lift F350.
ik heb nu andere banden en velgen.
in de standaart velgen zit een gaatje daar gaat lucht in en uit,
nu heb ik bandlocks en daar zit geen gaatje in dus hij bouwt luchtdruk op als de band ingeduwt word.
is dat beter ??
of moet ik er een gaatje in maken??
het gaat om deze banden en velgen.
velgen van axial 1,9
en banden van RC4WD, Rock Crusher X/T 1.9 Tires
gr Sander.

Het hangt een beetje van de ondergrond af Sander.
Ik heb gemerkt dat je in zacht zand voordeel hebt van wat meer lucht in de band. Maar als je op stenen rijdt wil je graag dat de band zich naar de steen kan vormen zodat je veel grip hebt.

Je moet dus zelf bepalen wat voor jouw het beste werkt!
Je kan zelf twee gaatjes in de velg boren, dat doe ik zelf namelijk ook.
Er zijn ook mensen die gaatjes in de band maken zodat ze niet in de velg hoeven te boren maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Nog even een goede tip voor de inserts:New... 2.2 and 1.9 dual stage foams - RCCrawler.com Bulletin Board

hallo,

ik heb een vraag over de Tamiya CR-01, mijn beadlocks zijn kapot en ik wou nieuwe bestellen, maar je krijgt ze alleen in een set met ook de wielen. waar kan ik alleen beadlocks bestellen met schroefjes? (hoeft niet van tamiya te zijn, voor de standaard wielen)

mvg,
toob

Ik heb geen idee of de ringen van andere merken passen, dat zal wel niet, maar 4 nieuwe orginele Tamiya velgen kosten kompleet ongeveer 20 euro. Dat valt toch wel mee?

Het hangt een beetje van de ondergrond af Sander.
Ik heb gemerkt dat je in zacht zand voordeel hebt van wat meer lucht in de band. Maar als je op stenen rijdt wil je graag dat de band zich naar de steen kan vormen zodat je veel grip hebt.

Je moet dus zelf bepalen wat voor jouw het beste werkt!
Je kan zelf twee gaatjes in de velg boren, dat doe ik zelf namelijk ook.
Er zijn ook mensen die gaatjes in de band maken zodat ze niet in de velg hoeven te boren maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Nog even een goede tip voor de inserts:New... 2.2 and 1.9 dual stage foams - RCCrawler.com Bulletin Board

hey,
dit had ik zelf ook al bedacht.
maarja "meschien zit er wel een vreemde theorie achter" dacht ik.
maar niet dus. hoe zit het dan als je onderwater gaat dan loopt de band toch vol water, lijkt mij.
maar goed mechien weet iemand anders hier meer over te vertellen.
imprezapino bedankt voor de uitleg.

gr Sander.

-- bericht verwijderd --
Dit bericht kwam op de verkeerde plaats terecht.
Ge-copy paste naar de juiste plek!

Groeten hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Even een berichtje dat ik mij net heb aangemeld op dit forum, speciaal om dit draadje over rock crawlen bij te houden.

Ik ben een totale leek op rc gebied, heb wel een klein beetje offroad achtergrond met mijn trial motor en all road motor. Maar ben heel erg geïnteresseerd in het rc rock crawlen. Ik lees met veel interesse al jullie berichten. Er staan veel nuttige tips en links in die ik ga gebruiken. Waarvoor dank!

Ik ben erg aan het twijfelen of het verstandig is om er zelf een samen te stellen als leek. Ik heb geen idee wat bij elkaar past en wat wel of niet werkt.

Misschien moet ik eerst een kant en klaar samengestelde crawler kopen. Zelf in elkaar zetten is geen bezwaar, is zelfs een plus punt. Maar alle mogelijkheden om er zelf een samen te stellen groeien mij nu nog boven het hoofd.

Als kant en klare zit ik te denken aan zoiets:

Himoto Rock Crawler
Electro auto's

Of een met voor en achter sturen

Rockslide Super Crawler RDC-C081
Redcat Crawler

Als ultime droom crawler aan zoiets:
(Veel aluminium/metaal, licht en dun, voor + achter sturen, motor op de as gemonteerd) Maar dan ben je gelijk minimaal 1000 euro lichter in totaal ;-)

X-Crawler Super Class Crawler ARR C-XTM-XCR
RC-HOT-MODEL - X-Crawler Super Class Crawler ARR C-XTM-XCR C-XTM-XCR

Als ik tijdens mijn zoektocht wat meer gerichte vragen heb weet ik jullie te vinden ;-)

Maar als jullie al tips kwijt willen voor een beginner, graag!

Groeten, Hans

hey Hans,
welkom,
ik denk dat je aan de Rockslide RS10 1:10 Crawler
meer zult hebben.
ik denk ook leuker om mee te rijden, omdat hij iets kleiner is. (maarja dat is mijn mening), en hij is wat goedkoper.
de 1/10 wereld is veel groter dan de 1/8 of 1/6.
mocht je toch voor de grotere gaan, zou ik dat doen.
ik heb nog nooit van himoto gehoord.
kijk ook eens naar het merk axial, die hebben ook goede crawlers.
en is heel bekend onder alle rijders.
maar het is jou keuze.

gr Sander.

-- bericht verwijderd --
Sorry mensen, weer een bericht op de verkeerde plaats gezet. Beginnersfout. Sorry!
Copy paste naar andere plaats.

Hoi Sander,

Dank je wel voor de tip!

Om de een of andere reden heb ik de 'meer info' knop gemist, waardoor ik de specs op de site heb gemist.

Een kleinere crawler spreekt mij meer aan dan een grote op dit moment. De Rockslide RS10 spreekt mij erg aan. Klopt het dat ik deze crawler later aan kan passen aan specifieke wensen, bv vering, banden, sterkere servo, motor of accu als het nodig blijkt te zijn?

Wat ik zo van axial zie is dat deze meer op echte auto's lijken dan bijvoorbeeld de Rockslide RS10. Klopt dit?

Weet je wat handig zou zijn, een rc shop in de buurt ergens in Limburg ;-)

Grts Hans

youtube is ook goed om veel info en vooral zien wat de autos kunnen.
zo zie vaak aangepaste auto's.
maar axial heeft idd terein wagens maar ook crawlers hoor.
HF8bw2kxXSY[/media] - Axial AX10 Scorpion Rock Crawler
je ziet ook steeds meer dat ze er scaling bodys op zetten.
en geef toe het staat veel leuker.
maar de scorpion rock crawler is echt een leuke auto.
gr Sander.

en je kunt de auto altijd aanpassen naar je eigen wensen.
en zijn vaak voor de meeste modellen hopups te krijgen.
maar zoek eerst veel op side's of ze idd veel onderdellen kunnen leveren.
ik zoek vaak met google dan type ik het merk auto in en zoek onder afbeeldingen. je ziet vaak dan al waar de winkels zitten zoals, .com, .net, .nl, .de enz.

gr sander.

Youtube is idd een goeie. Daar staan veel filmpjes op van mensen met zo'n crawler. Zie je hem gelijk in actie!

De Scorpion Rock Crawler vind ik persoonlijk niet handig. Het ziet er mooi uit, maar de body steekt te veel uit. Je raakt er steeds mee de grond, dat zie je ook in het filmpje.

Ik kom nu deze tegen:
Nanda Pathfinder, 4WD, Rockcrawler, RTR, MM1001
Nanda Pathfinder, 4WD, Rockcrawler, RTR, MM1001 | 1:10 | RC-Store-Online
Ook niet gek! alleen niet dual steer

Maar het mooiste zou zijn als ik zo'n wagen even zou kunnen zien in het echt in een winkel in de buurt. Maar rc rock crawlers zijn nog niet echt ingeburgerd zo te zien. Misschien maar goed ook. Het is eigenlijk erg dat je ze zo kant en klaar kan kopen tegenwoordig!

Grts Hans

Waar kom je uit? Ik kom uit Noord Limburg, bij Venlo / Venray in de buurt. Ik heb een Axial AX10 scorpion met enkele upgrades. Je bent van harte welkom hem een keer (in actie) te zien en mee te rijden.

ps. De body komt tegen de grond aan, welk filmpje zie je dat ??? De AX10 is (voor zover ik weet) een van de meest gebruikte crawlers die er zijn. RCCrawler.com- Your #1 source for Radio Controlled Rockcrawling! is een goede hele goed / site met bergen bergen en nog meer bergen aan informatie.

Ik kom ook uit Noord Limburg, bij Venlo in de buurt. De wereld is klein!

Ik zie de body in dit filmpje op 0:35 tegen de grond komen. Je hoort de body schrapen tegen de rots
HF8bw2kxXSY[/media] - Axial AX10 Scorpion Rock Crawler
Maar misschien heb ik het mis.

Dit is een leuk filmpje van de RedCat Racing RockSlide RS-10
0jgBG9bOhfE[/media] - RedCat Racing RockSlide RS-10 Back to Crawling

Wat mij aanspreekt van deze rockcrawler is dat de wielen ver uitsteken buiten de body. Mij lijkt het, maar ik ben echt een leek, dat je daardoor beter kunt manoeuvreren.

Wat ik voor mijzelf heel belangrijk vind is dat de crawler heel erg langzaam moet kunnen rijden, en de snelheid goed regelbaar moet zijn. Hij moet niet ineens vooruit schieten of stuiteren.

Ik ga nu op RCCrawler.com- Your #1 source for Radio Controlled Rockcrawling! kijken!

Dat is ook niet de stock body en die is inderdaad veel te groot. Hier een klein foto's.

Ik kom zelf uit Swolgen (tussen Venlo en Venray in, jij?), als je ooit langs wilt komen en even wilt spelen dan laat het maar weten ;)

Jouw Axial AX10 ziet er goed uit zeg! Die body is idd heel anders, veel beter zo. Op het filmpje ziet het er naar uit dat jouw crawler heel mooi langzaam kan rijden. Die zachte banden zien er ook goed uit! Erg mooi ook dat je gebruiks sporen ziet, mijn crawler moet straks gelijk een paar mooie krassen krijgen ;-) Motor en stuurstangen zijn goed beschermd. Ready for action!

Wie weet kunnen we ooit wat afspreken. Maar ik zit nog eerst in de oriënterende fase. Al gaat het nu wel erg kriebelen om dit weekeinde nog een crawler te gaan scoren. Maar ik zal geduld moeten hebben en even goed moeten nadenken, en dan via een shop eentje bestellen, en dan heeel lang wachten totdat ie binnenkomt ;-)

Grts Hans

Back