Rock Crawlers / Trail rijders Informatie Topic

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
Hoi Mede crawlers.
Ook hier maar even vermelden dat ik toch uiteindelijk voor de LOSI NIGHT CRAWLER ben gegaan.

1zewdqp.jpg

Foto is van mijn aller eerste crawlpoging op een snel neergegooid stapeltje stenen in mijn tuin,tot ongenoegen van mijn vrouw haha

Ewald

Ik ken dat wagentje ergens van johan ;) hebben we die niet samen opgebouwd :P

de kap is echt mooi geworden!!!!

Heeft iemand nog toevallig een paar alu links liggen van de ax10 of scx10?
Ik zoek 2 links van 6x106mm en 2 links van 6x98mm.
Ze mogen gebruikt zijn en de kleur maakt me niet uit.

Groeten Johan

Heeft iemand nog toevallig een paar alu links liggen van de ax10 of scx10?
Ik zoek 2 links van 6x106mm en 2 links van 6x98mm.
Ze mogen gebruikt zijn en de kleur maakt me niet uit.

Groeten Johan

even naar de karwei.
een draadeind m3 ( meter lang )
een holle alu buis 6mm buitendiameter 4mm binnendiameter ( 1 meter lang )

en je bent voor nog geen 5 euro klaar..

RCCrawler.com Bulletin Board - View Single Post - Murky's Honcho + homemade scaler course

gewoon met een schuifmaat van gat tot gat meten, draadeind door de alu buis. buigen op het oog daar waar je nodig vind. en dan met een dremel afzagen. dan 5mm voor de uiteinden demel je het aluminium weg zonder het draadeind te raken.

je kan eerst ook ff meten hoever je het draadeind in je rodend kan draaien. dan heb je een idee hoe ver je het draadeind bloot kan laten..

Laatst bewerkt:
oi oi,

Ik heb hier een AX10 staan met een Novak Goat, CC BEC, 4WS en een Proline Tuber erop.
Toch wil ik meer voor het scale rijden gaan.
De AX10 raak ik helaas niet kwijt, dus dat zal een verlies zijn dat ik moet nemen, en voor het volgende project wellicht de AX10 slopen en gedeeltelijk (electronica) hergebruiken.
Het probleem: Ik wil heel graag een 1:10 scaler gaan bouwen. 1:10 is toch wel bijna een must, aangezien ik mee wil gaan doen met de diverse trail meetings.
Het probleem:
Mijn droom, een Tatra 813 op schaal 1:10.
1:14 zie je vaak zat. Maar een 1:14 Tatra 813 die net zo groot is als een 1:10 Tamiya F350, dat is wat vreemd. Jullie enig idee of iets dergelijks te koop is?
Gaat het dat niet worden, dan neig ik naar de Tamiya Hilux. Echt schaal dus geen 4-links en dergelijke.

Als je een Tatra 813 wilt bouwen, dan zal je zelf de onderdelen bij elkaar moeten zoeken. Ik denk niet dat er een standaard kit voor een 8x8 te koop is.

De AX10 moet je niet verkopen, de transmissie, assen en aandrijfassen kan je goed gebruiken voor een 8x8 bouwproject. Bekijk deze link maar eens van een Tatra 815.

Tatra 815 8x8 Dakar Truck - RCCrawler.com Bulletin Board

En als je een zelfbouw van een 8x8 nog niet ziet zitten, dan is het misschien het overwegen waard eerst een 1:10 scaler op basis van het SCX10 chassis te nemen. Dan heb je samen met de AX10 de 4 benodigde assen voor een 8x8 al vast in bezit ;).

[edit]

Hier nog een site met een hoop detail foto's van de T813 Kolos.

Tatra 813 Kolos Walk Around Page 1

Beetje stimulatie en inspiratie kan geen kwaad, toch ? Het zou een pracht scaler kunnen worden, en hopelijk met een interessant bouwverslag ook. Dus ik zeg: pak die droom en maak het waar :yes:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik denk dat ik met de AX10 assen en zowiezo de meeste assen, weer uit zal komen op een spoorbreedte die past bij een 1:14 Tatra.

Back