Rossi 60 helimotor

brutus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
hallo allemaal,

Aangezien ik een ramp ben met zoeken op internet, en ik via google alleen maar oude advertenties en artikelen uit modelbladen en forums etc te pakken kreeg, de vraag aan jullie:

Weet iemand of de Rossi 60 Helimotor nog te koop is (nieuw bedoel ik) en zo ja waar?

Groet, Bert

Ik krijg heel sterk de indruk van niet..... :(

Zojuist even op Novarossi gekeken, maar die hebben blijkbaar nu een ander sub-merk (Rex) als heli- en vliegtuigmotoren. Onder de naam Novarossi alleen automotoren....

Maar ik weet niet of ik wel bij dezelfde Rossi zit te kijken, omdat Vario o.a. de Rossi 50 en Rossi 65 levert, en die zien er gewoon heel anders uit (en daar is vrij recent nog de 90 in het programma gekomen). Vandaar dat ik het idee heb dat Rossi en Novarossi niet hetzelfde zijn, ook al omdat ik op de site van Novarossi lees dat het vroeger twee broertjes waren die zakelijk uit elkaar gegaan zijn, dus misschien moet ik wel bij een andere rossi kijken. Maar gewoon www gaan en daar "rossi.it" intikken en dan kom ik op een site vol damestasjes en andere lederwaren.....

Kortom: ik weet niet waar en hoe ik moet zoeken....

De reden dat ik zo graag een Rossi 60 wil, is omdat we er recentelijk twee van in bedrijf hebben genomen, eentje nagelnieuw en eentje in nagenoeg nieuwconditie, en beide motortjes lopen zo ontzettend mooi, betrouwbaar en makkelijk afstelbaar op zelfs 0% Nitro, daar is de OS ring SX 60 die ik zelf gebruik, ondanks zijn drienaalden carb gewoon domweg een armzalig rotding bij (en die heeft ook nog maar 20 draauren).
De 65 is weliswaar krachtiger, maar ten eerste heb ik dat vermogen niet nodig en ten tweede verbruikt die ook een stuk meer (lastig als je bij een les van 15 minuten tussendoor moet tanken)

Als er iemand een heeft liggen in goede conditie, dan hou ik me ook aanbevolen, maar dan moet ie wel echt goed zijn.

Groet, Bert

Laatst bewerkt:

Die zien er inderdaad uit als de Rossi's die ik zoek, maar helaas zijn dit allemaal vliegtuigmotoren (propmeenemer en vermoedelijk kun je daar geen koppeling op monteren) Maar het is definitief de fabrikant die ik zoek, blijkbaar is Novarossi toch een andere....

Thanks, kan nu in elk geval verder zoeken.

EDIT: en gevonden! Thanks! Dat blijkt dus het andere broertje te zijn. Ze hebben een heel wazige website, dus of de motor die ik zoek nog gemaakt word is nog even puzzelen, maar we zijn een stuk verder. Nogmaals bedankt!

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Ik ben er wel eens naar op zoek geweest om te gebruiken in de micropulling. Ik ben bang dat deze motoren inmiddels collectors items zijn geworden. Je zou het eens kunnen proberen op Ebay of op de marktplaats van RCuniverse.

Kijk hier eens:
:: wero-engine-shop.de ::

Groet Ronald

Die website is een stuk duidelijker, en het lijkt me nu wel evident dat die motor niet meer in het program zit.

Heb ze een mailtje gestuurd, wie weet hebben ze er nog eentje in een stoffig hoekje van het magazijn liggen.

Jammer dat die dingen uit productie zijn. Zijn zulke fijne motortjes dat ik niet snap waarom ze niet meer gemaakt worden.

Groet, Bert

Ik ben bang dat deze motoren inmiddels collectors items zijn geworden.

het stomme is, dat ik recentelijk nog twee skyfoxen gekocht heb, die allebei van zo'n motor voorzien waren, en ik word ook nog al eens geconfronteerd met "tweedehandse meuk" en of ik dat even in orde wil maken, en het is gewoon opvallend hoe vaak de Skyfoxen van pak hem beet 5 tot 10 jaar geleden met deze motoren uitgerust werden....
Kreeg een goed jaar terug zelfs nog een paar dozen met losse onderdelen in handen gedrukt (twee complete Rossi 37R60C waarvan een met een kras in de bus en de ander met kapotte lagers), en of ik daar één goede van wilde maken.... (en je raad het al, de restanten liggen hier nog dus ik zou een rossi met rotte lagers en een vette kras in elkaar kunnen prutsen....)

Maar net nu ik er zelf een wil hebben, zijn ze er natuurlijk niet meer....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Zojuist even op Novarossi gekeken, maar die hebben blijkbaar nu een ander sub-merk (Rex) als heli- en vliegtuigmotoren. Onder de naam Novarossi alleen automotoren....

Ja sinds een tijdje komt die serie inderdaad onder het naamplaatje Rex. Maar ik heb niet het idee dat de motoren anders zijn, ik heb er nog 2 (.61) die van daarvoor zijn, dus met Novarossi erop. Als ik op de site kijk dan zie ik wel het model dat ik volgens mij heb er gewoon tussen staan bij discontinued products.

Maar ik weet niet of ik wel bij dezelfde Rossi zit te kijken, omdat Vario o.a. de Rossi 50 en Rossi 65 levert, en die zien er gewoon heel anders uit (en daar is vrij recent nog de 90 in het programma gekomen). Vandaar dat ik het idee heb dat Rossi en Novarossi niet hetzelfde zijn, ook al omdat ik op de site van Novarossi lees dat het vroeger twee broertjes waren die zakelijk uit elkaar gegaan zijn, dus misschien moet ik wel bij een andere rossi kijken. Maar gewoon Marcorossi intikken en dan kom ik op een site vol damestasjes en andere lederwaren.....

Voor zover ik weer zijn het wel echt twee andere bedrijven, je zou zeggen dat het iets met elkaar te maken hebben maar hier in Nederland hebben we ook wel meer van Jansen zeg maar ;) (dit weet ik dus niet zeker)

Hoi Bert,

Ik heb nog wel een Rossi liggen. Die was voor een Uni Star bedoelt en heeft zodoende een achter uitlaat. Ik ben dus bang dan je er niks aan hebt ,maar ik laat het toch even weten dan kan je zelf beslissen. Hij heeft wel weer een lange krukas. Ik heb hem ooit met een partij materiaal bemachtigd en heb het sterke vemoeden dat ie nog maar weinig gelopen heeft.

mei%20001.jpg

mei%20002.jpg

mei%20003.jpg

mei%20004.jpg

Succes met de (verdere) zoektocht!

En je hebt gelijk. Ik heb in 1 van mijn unistar's een Rossi als deze en in een andere een OS RX. Als het over lekker lopen en afstellen gaat met weinig nitro dan weet ik het wel: de Rossi.

Steven.

Laatst bewerkt:
Ja sinds een tijdje komt die serie inderdaad onder het naamplaatje Rex. Maar ik heb niet het idee dat de motoren anders zijn, ik heb er nog 2 (.61) die van daarvoor zijn, dus met Novarossi erop. Als ik op de site kijk dan zie ik wel het model dat ik volgens mij heb er gewoon tussen staan bij discontinued products.

Voor zover ik weer zijn het wel echt twee andere bedrijven, je zou zeggen dat het iets met elkaar te maken hebben maar hier in Nederland hebben we ook wel meer van Jansen zeg maar ;) (dit weet ik dus niet zeker)

Nee, na de site van Novarossi en AXE Rossi bekeken te hebben:

Er waren eens twee broertjes, Cesare en Ugo, en die knutselden wat in de klokkenmakers werkplaats van Papa Rossi. Ze waren dol op modelbouw, net als alle italianen dol op racen en al snel waren ze heel erg goed in CL speed vliegen. Dus al snel motortjes aan het maken, en een bedrijfje.
In de jaren tachtig gingen ze ieder hun eigen weg (waarom word niet gezegd) maar hoe dan ook, Ugo ging in 1982 verder als Rossi, en Cesare in 1984 als Novarossi.

Rossi bouwt allerlei soorten motoren maar zelf beweren ze de rolls royce onder de Nitro motoren te zijn. Ugo Rossi is in 2002 overleden en sindsdien heeft (ik neem aan) zijn zoon Alessandro Rossi de boel in handen. Sindsdien heet het AXE Rossi

Novarossi heeft de sub-merken REX (vliegtuigen) en TOP (bootmotoren) en als pure hoofdtak automotoren onder de naam Novarossi, maar is dus een duidelijk andere fabriek als (AXE) Rossi

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog eentje liggen, kijk hier even:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Rossi en NovaRossi zijn twee gebrouilleerde broers.

Als je de "geschiedenis" van beide bedrijven leest, valt zoiets wel tussen de regels door op te maken ja...

Ondertussen is een van beide dood, en de ander is ook al erg, erg oud.....

Groet, Bert

Ik heb er nog eentje liggen, kijk hier even:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Sorry.... dat is een Novarossi....

Ik zoek een "gewone" Rossi, om preciezer te zijn een Rossi 37 R 60 C....

Maar toch bedankt.

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo'n blokje rijd ik ook mee, echt machtig mooi lopen die blokjes :D

Maar ik zou altijd nog graag eens zo'n Rossi willen horen lopen. Als ik de verhalen van mijn vader over zijn Rossi .91 ducted fan hoor dan moet dat echt de holy grail zijn, zo mooi.

Back