Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Laten we er van uitgaan..........??
Dat is voor mij geen uitgangspunt.
Je hebt modus 4 geprogrammeerd of je hebt hem niet geprogrammeerd.
En ik krijg de indruk dat je dat nog niet hebt gedaan.........
vr.gr.
Joyce
Het is zeker makkelijk, vergeet hem trouwens niet in de lipo modus te zetten.
Die mode4 programmeren is zo makkelijk als wat...het gaat erom of je alles juist doorloopt en niks vergeet.
Kijk hier maar eens en lees alles ! :
Jazz 40-6-18 Throttle range question - RC Groups
wat een meningen !!
Ik moest dus proefondervindelijk vaststellen dat de regelaar ging aftoeren bij een te lage spanning.
Zo`n kaart zou ik ook best willen. Heb jij een linkje waar ik die kan bestellen ?
Als je de instellingen gemaakt hebt en gaat vliegen:
Nooit starten in normal mode en later overschakelen naar idle-1, maar gewoon de throttle-hold aan, idle-1 aan (vlakke gascurve), lipo aansluiten.
Dat heeft dan met die throttle controlle te maken denk ik...
throttle hold eraf, je stick op middenstand houden = 0º pitch (belangrijk),
de helie met softstart op laten toeren.
maar gewoon de throttle-hold aan, idle-1 aan (vlakke gascurve), lipo aansluiten.Eric
Hoi Gerrit,Idd Eric zo doe ik het nu ook.
Wat nog een vraagteken was/is, is dat hoeveel percentage je die vlakke curve meegeeft:
40%, 60, 80, 90%?
Heb zelf ook op 100% gevlogen wat gevoelsmatig prima ging......
Hoi Joyce,Eric,
Heb jij geen flight "normal" op jouw zender of heb je de namen van de flights veranderd/aangepast??
Op b.v. de Robbe-Futaba zenders FX18 en FX40 beginnen de flight met normal, dan idle up 1, idle up 2 enz.
Dat betekent dat voor het aansluiten van de lipo de throttle-hold actief is, dan lipo aansluiten (je hoort de initialisatie-toontjes) en klaar. Om te gaan vliegen stick op 0 graden (hoeft niet per sé de knuppelmiddenstand te zijn !!), dan de Throttle Hold schakelaar omzetten, waarna de zender in de Normaal modus komt (met daarin de horizontale gascurve voor de aansturing van de regelaar) en de motor gaat optoeren......... etc.
vr.gr.
Joyce
Hoi Gerrit,
Ik vlieg nu met een vlakke curve van 70%, maar ben hem nog aan het afstellen.
Zal uiteindelijk ergens tussen de 70 en 80% uitkomen.
De Governor heeft namelijk spelingsruimte nodig om naar boven bij te kunnen stellen.
Kom je niet in dat regelgebied terecht en moet je boven de 90% instellen om je gewenste headspeed te halen, dan moet je denk ik naar een andere tandwielverhouding / motor Kv gaan kijken om de Jazz regelaar optimaal te laten werken...
Wat ook opvallend is dat ik maar 31A maximaal trek bij 11gr. pitch....