router aankoop.

Hmm, wel interessant. Ben er zelf ook al wel eens mee aan het experimenteren geweest, maar dan met een gewone webcam. Ging op zich wel, maar het model had veel nabewerking nodig.
Als ik het goed begrijp heb je naast de Kinect en de (gratis) software verder niets nodig om objecten te kunnen scannen? Misschien toch eens leuk om te proberen. Welke Kinect heb jij gekocht, die voor Windows, of voor de Xbox?

ik heb die van assus gekocht.
moet nog testen dus advies kan ik je niet geven.
je woond om de hoek en ik ben als eens bij je geweest dus kom eens langs.

jep er zijn updates
ik ben begonnen met de end stops aan te brengen cq bouwen op de x en de y as z as moet ik nog iets voor bedenken.
ben nog druk op zoek naar afgeschermt kabel dun en op zoek naar slang 5x8 want dat vond ik te dun en te slap.
de aan steuring ben ik nu mee in de weer om het geheel op 2 machine te kunnen draaien.

img1517389765.jpeg

img1517469495.jpeg

img1517691078.jpeg

Wat is dun? Ik heb hier volgens mij nog wel een stuk 4x1,5 kwadraat over wat ik bij DamenCNC heb gekocht. Hoeveel heb je nodig?

een meter of 20 zo iets ik heb de 1.5mm ook op de freesbank maar die lijkt me te dik net ff meer als een cm vermoet ik.
de dunnenkabels zijn 8mm iets in die buurt.

Zoveel heb ik nu ook weer niet liggen ;) (waarom eigenlijk zoveel? Zet je de stuurkast zo'n eind van de machine?)
Maar is inderdaad zeker een cm dik, dus waarschijnlijk had je er toch niets aan gehad.

Hoi Michel,
ddie CNC besturing hardware heb je mooi in een koffer gebouwd !
Kan je voor deze leek even uitleggen wat we op de foto zien??
GroteFoto-3BBSCRDT.jpg

al vast bedankt voor de uitleg!

rechts boven zijn 3 voedingen van 7 amp in serie 21 amp.
daar onder is de usb controler die de motoren aan stuurt en de rest.
rechts daar naast is een end stop controler print en aan de linker kant een voeding 12 volt en 5 volt voor de pomp en de voeding van de controllers.

ik heb de indeling al weer aan gepast om een schijding te maken tussen 220volt en de laag spaning om minder storing te krijgen .

ik heb problemen met de licht sluis op een of adere manier krijg ik geen 5 vot retoer en reageert de cnc kaart niet ok de led gaat licht branden maar dat is niet genoeg mm ff uit vissen wat hier loos is.
de rest van de kast is zo goed als kaar nog een paar kleine dingen en ff goed nalopen en machr 3 in regelen
was tog nog een hoop werk de ombouw maar goed het werkt weer dan ben ik blij.
via een kenis heb ik een bos afgeschermde kabel gekregen en ben nu de kabels aan het aan sluiten.
de kaben is net ff te dik voor de kabelrubs en denk dat ik een grotere ga zoeken want2x1 cm voor de motoren en 2x water1 cm gaat er niet in passenen nog wat data kabel voor de sensors dus ff zoeken op het net oo ik ver geet dat de stekers ook niet meer passen door de dikere kabel .
die heb ik ook maar besteld.
het gaat nog ff duuren voor het geheel naar mijn zins goed gaat werken maar dat maakt niet uit beter in een keer goed als tich keer over.

to tot.

Michel, nog even een (noob-)vraagje. (want dat ben ik ;))
Als de machine klaar is mechanisch, dan moet je nog software installeren. Ik zag iets over Mach3.
Wat moet je precies allemaal instellen in Mach3 om de machine werkende te krijgen?

Ik heb al veel zitten lezen over cnc machines. Maar dat is me nog nooit echt duidelijk geworden. Meestal zie je veel over g-codes enzo, maar niet over andere instellingen. (die moeten er toch ook nog zijn veronderstel ik)

Lol, die heb ik al.
Heb ik als eens doorlezen. Hetzij vluchtig...
Ik heb zo'n beetje een probleem met dingen begrijpen in theorie als ik het niet kan toetsen aan de praktijk. (toch met dit soort van lectuur) En aangezien ik zelf nog geen cnc machine heb. (NOG niet, hehehe) (mijn vriendin gaat het graag horen) :p

Het zou leuk zijn eens een gewone korte uitleg te krijgen hierover. (hoeft dus helemaal niet in detail te zijn, dat zou ook waarschijnlijk niet lukken)

Michel, nog even een (noob-)vraagje. (want dat ben ik ;))
Als de machine klaar is mechanisch, dan moet je nog software installeren. Ik zag iets over Mach3.
Wat moet je precies allemaal instellen in Mach3 om de machine werkende te krijgen?

Als basis stel je in de hoeveel de stappenmotor moet draaien om 1mm verplaatsing te hebben, de maximale snelheid en versnelling van de stappenmotor. Dan nog welke stappenmotor (X, Y,Z) op welke poort zit en welke pins de eindschakelaar/ noodstop heeft.
Afmetingen van je werkbereik en daarmee zou de machine in principe moeten kunnen draaien .

Denk dat dit alles was , uiteraard kan je nog veel meer dingen instellen. Maar daar heb je dan die 169 pagina's voor :-)

Cor

Da's het antwoord dat ik zocht, kort en bondig. :D
Soms zie je de bomen door het bos nietmeer met zo'n lectuur.
Alvast bedankt!

Als basis stel je in de hoeveel de stappenmotor moet draaien om 1mm verplaatsing te hebben, de maximale snelheid en versnelling van de stappenmotor. Dan nog welke stappenmotor (X, Y,Z) op welke poort zit en welke pins de eindschakelaar/ noodstop heeft.
Afmetingen van je werkbereik en daarmee zou de machine in principe moeten kunnen draaien .

Denk dat dit alles was , uiteraard kan je nog veel meer dingen instellen. Maar daar heb je dan die 169 pagina's voor :-)

Cor

Back