RTF build kit (mag ook zonder zender en ontvanger)

Ja oke maar qua prijs van zo eens mini wat moet je daarvoor tellen? En die naza v2 is die echt nodig of is een m lite genoeg?

Laatst bewerkt door een moderator:
een naza lite is genoeg ,, heb ik zelf ook op mijn mini :)

maar zoals als Maarten112 al zei: ze zijn best FEL
ben zelf begonnen met een F450 (+/-8maandjes geleden)
en heb van die Quad veel geleerd , omdat ie SUPER STABIEL is !!
als ik iemand wat zou aanraden die begint met Multis/FPV zou ik zeggen F450

Hoi Dany! Oke bedankt! Maar toch iets kleins ik heb er wat over opgezocht maar wat is een (belangrijk) verschil tussen die m lite en de v2? Ik snap het niet 100% hebben ze bijde return to home? Grtj

Misschien toch maar beginnen met een f450 dan en de versie met de naza m lite. Alleen nu nog een zender ontvanger set zoeken die voor alles goed is! Heb je suggesties? Vooral range is belangrijk lijkt mij dus dan denk ik direct aan futaba of zit is er iets dat echt perfect is voor quad copters en hexa?

ik gebruik zelf een Graupner MX 16HOTT (die heeft ingebouwde Telemetrie)
dat wil zeggen dat ie me een signaal-piepje geeft als je buiten bereik dreigt tegaan

je moet iedergeval opletten dat er een 3standen schakelaar opzit
voor te switchen tussen GPS - ATTI - MANUAL of FAILSAVE

Futuba is ook super goed ,, heb er zelf geen maar hoor hele goede dingen erover

iedergeval moet je niet besparen op een Goede Zender !!

Nee dat weet ik ;-) daarom ineens een goede kopen! En qua range is die graupner goed?
En die biep als je einde bereik bent is dat telemetry? Want die graupner is toch prijzig ;-)
Dan zoek ik een andere met telemetry een 3 standen schakelaar en een goed bereik

Ja correct .. de Graupner geeft piepjes af als je ontvangst slechter wordt
heel handig zo'n Telemetrie
je kan er ook andere dingen op aansluiten b.v lipo voltage - snelheid/hoogte/positie meters etc

In het Bos kom ik gemakkelijk 500mtr (laag vliegend +/-1mtr boven grond)
en 'als' ik eens hoog vlieg (boven de 100mtr) dan piept ie niet eens bij 1.5km

is ook per locatie verschillend hoor.. als er b.v een radio-toren in de buurt staat
kan het weleens anders zijn en bij vochtig weer is de Range heel wat minder

Aah oké maar iedere zendet met telemetry heeft dus dat piep systeem ?

Ikzelf vlieg met een FrSky Taranis, als je dan buiten bereik vliegt, hoor je een vrouwenstem die zegt dat je signaal slecht is.

Ik heb alleen geen andere zender om hem mee te vergelijken.

Je zender is heel afhankelijk van je budget!

-Turnigy 9x(r): goedkoop, werkt, kwaliteit niet geweldig, veel mogelijkheden door OpenTx (open source software), vereist veel tijd om ermee om te leren gaan
-FrSky Taranis (die heb ik): Wat duurder dan de Turnigy 9X, kwaliteit wel wat hoger, veel functies dankzij OpenTx en vele schakelaars, vereist veel tijd om ermee om te leren gaan
-Merken zoals graupner, Spektrum, Futaba etc etc: Duurder dan bijv. Turnigy en FrSky Taranis als je vergelijkt welke functies je krijgt voor welk geld, hogere kwaliteit, duidelijke handleiding, makkelijker te leren.

Kies in iedergeval NIET voor een DX6i (mijn vorige zender). Is een heel leuke zender voor vliegtuigjes enzo, maar voor FPV niet handig. Heeft geen telemetry, geen opties tot RSSI out (als je later met OSD wilt vliegen en je wilt signaalsterkte kunennz ien kan dat niet met Spektrum), heeft geen 3 standen schakelaars.

De graupners waar Danny mee vliegt is heel populair volgens mij, de OpenTx zenders zijn meer voor als je het leuk vindt om dagen lang nieuwe dingen te leren en (te) veel mogelijkheden te hebben!

Werken jullie niet dat jullie zoveel tijd hebben om op te zoeken ;-) thanks aan iedereen voor de vele hulp ik ben er al heel wat wijzer in geworden

Ik ben dit weekend wat aan het zoeken gegaan! En dr filmpjes bekeken die jullie me gaven! En ook een zender beginnen zoeken. Nu ben ik aan het twijfelen tussen een Spektrum dx7s of een Graupner mx12 hott of de NOG NIET UIT EN NIEUWE Spektrum dx6 (black) Iemand die me kan zeggen je moet die of die nemen en waarom dan?

Zeer simpel, gewoon voor een futaba gaan.
Ik heb nog nooit iets beter gehad als futaba en heb ook ooit met spektrum en graupner gevlogen.
Maar geen een van die 2 kan aan futaba tippen imho.

Met Graupner en futaba nooit last gehad, met spectrum toch wel af en toe, met de dx9 dan weer niet...... Zender is persoonlijk, neem iig 8 kanalen, en zorg voor minimaal 2 draaiknoppen! Liefst 3! (Remote gain, gimball en bv instelbare led verlichting.), etc

Back