Je zender is heel afhankelijk van je budget!
-Turnigy 9x(r): goedkoop, werkt, kwaliteit niet geweldig, veel mogelijkheden door OpenTx (open source software), vereist veel tijd om ermee om te leren gaan
-FrSky Taranis (die heb ik): Wat duurder dan de Turnigy 9X, kwaliteit wel wat hoger, veel functies dankzij OpenTx en vele schakelaars, vereist veel tijd om ermee om te leren gaan
-Merken zoals graupner, Spektrum, Futaba etc etc: Duurder dan bijv. Turnigy en FrSky Taranis als je vergelijkt welke functies je krijgt voor welk geld, hogere kwaliteit, duidelijke handleiding, makkelijker te leren.
Kies in iedergeval NIET voor een DX6i (mijn vorige zender). Is een heel leuke zender voor vliegtuigjes enzo, maar voor FPV niet handig. Heeft geen telemetry, geen opties tot RSSI out (als je later met OSD wilt vliegen en je wilt signaalsterkte kunennz ien kan dat niet met Spektrum), heeft geen 3 standen schakelaars.
De graupners waar Danny mee vliegt is heel populair volgens mij, de OpenTx zenders zijn meer voor als je het leuk vindt om dagen lang nieuwe dingen te leren en (te) veel mogelijkheden te hebben!