Rubber conversie?

Netjes gebouwd! 3 gram lijkt mij een goed gewicht. Voor de v-stelling gebruik ik de volgende methode
neem een plankje multiplex met een goede rechte zijrand.
Leg de vleugelhelft hierop met de wortlrib aan de zijrand
verhoog de tip tot de gewenste hoogte
schuur de wortelrib zodat het schuurvlak haaks op de ondergrond wordt

Doe dit met beide vleugels. Als de rib te dun is voor dit schuren lijm je er eerst nog wat balsa tegenaa. Nu kan je de vleugels samenvoegen.

full
Ik heb de Modela CO2 motor getest. CO2 ontsnapt door vulnippel. Open gemaakt, twee onderdelen: plastic ringetje welk vastzit in de vulnippel en een los klein balletje. Lijkt alsof balletje niet meer goed afsluit?

full

Groetjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hast du die Gebrauchsanweisung noch dabei? Dort ist eine Explosionszeichnung abgedruckt die sehr aufschlußreich ist. Wenn du keine Gebrauchsanweisung mehr hast sende mir deinen E-mail Adresse per PB dann kann ich dir diese zumailen. Ich habe es bisher noch nicht geschafft hier Bilder zu posten.

Heinz

Hast du die Gebrauchsanweisung noch dabei? Dort ist eine Explosionszeichnung abgedruckt die sehr aufschlußreich ist. Wenn du keine Gebrauchsanweisung mehr hast sende mir deinen E-mail Adresse per PB dann kann ich dir diese zumailen. Ich habe es bisher noch nicht geschafft hier Bilder zu posten.

Heinz

PB verstuurd.

Dank Dir

Um Bilder zu posten sollst Du "Fotoalbums" in deinem Profil machen. Die Bilder kannst Du von deinem Computer in dem Album hochladen. Dann kannst Du Bilder in Postings anhängen.

Laatst bewerkt:
Dit zijn de vulnippel + reserve onderdelen die ik heb. De twee plastic onderdeeltjes rechtsboven zijn gelijk. Volgens mij zit er ook zo eentje in de vulnippel.

full
.

Ik denk dat de afdichting komt doordat het balletje tegen het onderdeel rechtsonder wordt gedrukt? Misschien is het plastic door de jaren uitgedroogd en heeft haarscheurtjes?

Inmiddels een uur verder:

Plastic onderdeel vervangen: vulnippel lekt niet meer, motor werkt!!!!

Hartstikke bedankt!!!!!

Laatst bewerkt:
Hier het artikel uit de Aeromodeller.

Bedankt! Dit maakt het duidelijker. Ik ga waarschijnlijk het model nog iets groter maken. De co2 motor die ik heb is volgens mij te "zwaar" voor zo'n klein model. Ik ga hem opschalen tot een spanwijdte van 70 cm. Mijn co2 motor kan volgens de gebruiksaanwijzing een spanwijdte tussen de 60 en 90 cm aan, met een oppervlakte van 6 tot 10 dm² en een gewicht tussen 60 en 100 gram, zal wel met motor (30 gram) zijn?

Wat ik moeilijk vind is het maken van het houten blok voor de motor.

Ik ben aan het denken om een Prairy Bird aanpassen tot 24 inch spanwijdte, zonder cockpit te bouwen en om die te laten vliegen met het motortje. Ik heb nog een Graupner dethermalizer, die weegt 23 gram:

full

Zou het mogelijk zijn de Prairy Bird zo aan te passen dat ik die ook kan gebruiken??

Groetjes

O.K. das sind die sogenannten Button- oder Viscose-Timer. (mal googlen) Der Timer von Ikara ist in diesem Zustand noch nicht einsatzbereit, man muß noch ein Gummiband oder eine Spiralfeder in die Leine zum Höhenleitwerk einbauen. Dabei ist es nicht leicht die richtige Spannung einzustellen. Der von mir verlinkte Timer hat einen eigenen Antrieb und ist genauer einzustellen als die Viscose-Timer.

Gruß Heinz

De stand van zaken:

full

De romp weegt 6 gram. Dit wordt natuurlijk meer aangezien het nog niet klaar is. Maar dat hebben jullie al begrepen.

Groet

Even een plaatje en een praatje van een van de grote voorbeelden van de Dwarf. Dit is de Slicker 50. Mooi ding!

Slicker50.jpg

Even een plaatje en een praatje van een van de grote voorbeelden van de Dwarf. Dit is de Slicker 50. Mooi ding!

Ja, vind ik ook!

Vroeg mij af of balsa foam een geschikt materiaal is om het neusblok te maken. Misschien te zacht en niet geschikt om te bespannen?

Vind het neusblok moeilijk om goede vorm te krijgen.

Groet

Back