Ziet er op het eerste gezicht uit als een variant van hardschuim (roofmate e.d.) Dat spul is makkelijk te verwerken en te lijmen en makkelijk verkrijgbaar (iedere bouwmarkt). Ook voldoende sterk om een holle plug van te maken tr beperking van het gewicht. Maar of het voor deze gewichtsklasse voldoende dun bewerkt kan worden? Ik zou dan toch eerst een hardhouten binnenplug maken waarvan de contour overeenstemt met de gewenste eind (buiten) contour maar dan slanker. Vervolgens een blok hardschuim nemen en dit uithollen totdat het exact overeenkomt met de houten binnenplug.
Pas als het blok exact over de binnenplug zit zou ik gaan werken aan de buitencontour. Op deze wijze worden alle bewerkingskrachten zo gelijkmatig mogelijk overgebracht op de binnenplug en heb je kans en onbeschadigde vorm te schuren die je dan ook nog zou kunnen bespannen(Gampi-papier?).
Pas als dat allemaal klaar en hard is kan je hem in twee helften snijden, van de houten plug afnemen en op je romp lijmen.
Pas als het blok exact over de binnenplug zit zou ik gaan werken aan de buitencontour. Op deze wijze worden alle bewerkingskrachten zo gelijkmatig mogelijk overgebracht op de binnenplug en heb je kans en onbeschadigde vorm te schuren die je dan ook nog zou kunnen bespannen(Gampi-papier?).
Pas als dat allemaal klaar en hard is kan je hem in twee helften snijden, van de houten plug afnemen en op je romp lijmen.