Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als ik in de start lees dat de club er al 30 jaar zit lijkt het mij dat de gemeente enige verplichtingen heeft om oplossingen aan te bieden......
30jaar ... inderdaad zeer belangrijk maar :
- Toen RTR 27jaar (of was het 28 jaar) geleden het circuit begon op te bouwen is er steevast een PV opgesteld. Doordat Fons Wuyts (eigenaar) goede connecties had in het gemeente bestuur van Rumst (en nog steeds trouwens) is dit 'geklasseerd' en zodoende gedoogd.
Het Vlaams Gewest heeft beslist om daar een op-en afrit te voorzien maar dit kan volgens mij nog even (jaren) duren. Hell, er is trouwens enkel sprake van een ONDERZOEK of het daar wel kan. Diegene die RTR weten liggen zullen wel beamen dat daar echt geen op en afrit kan door verschillende reden. Eentje is een veeeeeeel te korte oprit is enkel mogelijk imo. Of ze moeten het tankstation verderop ook weg doen (maar dat lijkt enorm onwaarschijnlijk).
Nu, in Belgie is een PV verjaard wanneer deze 30j is. Dan zou men het circuit niet meer mogen afnemen. Een verworven recht zeg maar.
Men wil dit verworven recht natuurlijk vermijden door nu reeds het 28jaar oude PV terug actueel te maken.
Dat Fons heeft beslist om niet verder te gaan zoeken naar een nieuwe plaats is misschien meer omdat hij niet meer de jongste is (alhoewel) en dit tevens ook veel geld kost. Wie gaat dat betalen? De gemeente Rumst? Tuurlijk niet....
Ik weet alvast 3 pogingen voor een nieuwe circuit ergens te Antpwern waarvan 2 zeer concreet en ver uitgewerkt waren.
Resultaat telkens met een negatief advies (vooral milieu) van de stad A'pen.
Face it! In A'pen zal nooit nog een circuit komen (toch zeker niet voor Nitro wagens).
Toch, ..., het bericht dat we kregen is definitief, Zondag jl. was het onderwerp het gesprek van de dag.
Dus onderzoek of niet, de beslissing is definitief, ... , dus we zullen moeten opzouten
Dat Fons heeft beslist om niet verder te gaan zoeken naar een nieuwe plaats is misschien meer omdat hij niet meer de jongste is (alhoewel) en dit tevens ook veel geld kost. Wie gaat dat betalen? De gemeente Rumst? Tuurlijk niet....
Dus omdat Fons geen zin meer heeft houdt het op ?
Enige (negatieve) media aandacht zou best kunnen helpen om de gemeente of misschien wel de provincie over te halen en dat kan alleen als de hele club en mogelijk de FBA daaraan mee helpt.
hi,
ik heb juist naar het gemeente bestuur antwerpen gemaild naar stu bru en de gazet van antwerpen
Stad A'pen (geen gemeente hé) en StuBru (Nationale 'hippe' radio in België) lezen je mailtje niet eens.
GvA lijkt me een goed begin om iets te publiceren. Koptitel 'Rumst laat hobbyisten in de steek'.
Maar imo, zoals reeds hier meer gezegd, wie ligt daar van wakker?
Tja, wie ligt er wakker van enkele hobbyisten.
De kranten zijn maar weinig geinteresseerd denk ik.
Ik vindt ook dat jullie het wel gemakkelijk accepteren ! Ik zou de gemeentelijke politieke partijen benaderen ,zeker die in de oppositie zitten zoeken graag redenen om de zittende om de oren te slaan . Dat je daar weg moet ,oke ,maar dan wel een ander terrein toegewezen krijgen en een subsidie regeling voor nieuwe aanleg.
Politici zijn gevoelig voor mogelijkheden voor de jeugd zeker op technisch vlak !
Probeer ook eens bij een advocaat je licht op te steken ,vaak kan je daar een 1e gesprek gratis krijgen waarbij de (on)mogelijkheden in kaart worden gebracht.