Russische Torpedobootjager "Buinyi" - 1:48

Netjes gedaan. Maar goed dat je genummerd hebt.
Hoe en waarmee ga je het lijmen trouwens?

Zonder die nummering zou het een onoplosbare puzzel zijn geworden - geen enkele plaat is hetzelfde. Ik was eerst van plan de platen te lijmen met epoxy maar tijdens testen was ik niet tevreden met het resultaat omdat je zo weinig controle hebt op de lijmlaagdikte. Ik gebruik nu een CA-achtige lijm die echter watervast is en met behulp van een applicator als het ware vastsmelt aan de romp. Het begint er al mooi uit te zien - als ik wat progress heb gemaakt zal ik de eerste foto's plaatsen.
Groeten,

Harald
миноносец буйный russian destroyer buinyi

Tyngyc,

Dank je wel voor deze foto van het model van de torpedobootjager Groznyi gemaakt door Alexei Sidorenko. Heb je meer informatie over het model?
Bedankt,

Thank you very much for this photograph of the model of the destroyer Groznyi made by Alexei Sidorenko; do you have more information on the model?
Thank You,

Большое спасибо за эту фотографию модели эскадренного миноносца Грозный, построенного Алексея Сидоренко; это красивая модель - у вас есть больше информации?
Привет,

Harald / Харальд

Hi Tyngyc,

Thanks for your reply! Yes, I'm very interested in Alexei's beautiful model. I found a lot of pictures of his model when searching for information on Buinyi. I will write you a private message with my contact details.
Regards,

Harald

Groznyi - Alexei Sidorenko

Als gevolg van de onderstaande correspondentie heb ik mooie foto's ontvangen van het prachtige model van Alexei Sidorenko van de torpedobootjager Groznyi - dit was een torpedobootjager nauw verwant aan de Buinyi klasse. Alexei bouwt zijn modellen overwegend in metaal en heeft in binnen- en buitenland veel prijzen gewonnen met dit en zijn andere modellen; ik neem aan dat de foto's voor zich spreken:

2jvo.jpg

cgi8y.jpg

8t8yq.jpg

de9yg.jpg

g3l2.jpg

j626j.jpg

un00.jpg

hixt.jpg

g8aq.jpg

w2lt.jpg

Большое спасибо Алексею!

Groeten,

Harald

Voortgang

Ik heb zojuist een update geplaatst bij het draadje over de bouw van de Standart. Ook met Buinyi hoop ik gauw weer verder te gaan maar ik kreeg enkele maanden geleden bericht dat er een nieuw boek over Buinyi zou verschijnen met veel originele tekeningen. Vanzelfsprekend wil ik van deze informatie gebruik maken bij de verdere bouw dus is Buinyi even op een lager pitje gezet - het boek is inmiddels verschenen (in de Russische taal) en het is onderweg naar me.
Groeten,

Harald

Back