Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vandaag weer gevlogen en weer genoten. Alleen iets teveel gas bij de eerste start en dan gaat hij vol op de neus staan, ging net goed. Weten we dat ook weer Nu mooi schaal kunstvlucht ermee oefenen, barrel rolls gaan nog voor geen meter
De kappen zijn niet heel sterk en willen scheuren in het midden. Dat was ook gebeurd toen ik hem kocht. Secondelijm en een strip carbon doet wonderen, gaat nu niet meer stuk. Super degelijk nu.
Stil was hij en de motor liep betrouwbaar maar dat was nog niet genoeg. Ik ben electro gewend en zo'n benzine motor trilt me dan veel te veel (methanol ook ) Daarnaast is alle vettigheid niet fijn op de romp. Ik wil iets wat eenvoudig en simpel is, electro dus Accu's heb ik toch dus de benzine motor is omgeruild voor een motor en regelaar. Vermogen moet ongeveer gelijk liggen, of net iets eronder. Ik denk 2.5 tot 3kw. Prop wordt een 19x10 hoop ik.
Ja... het ook allemaal wel te volgen. Heb dit jaar 1x brandstof gevlogen... van 't voorjaar... de rest was met elektrozwevers... clean machines...
Kast vol met Saito's en meer... mooi om naar te kijken.
Mmh, ging wat sneller dan gedacht. De voorkant van de romp leeggebroken en de uitlaat box edg verwijderd. Verder alles wat erin gelijmd was door de vorige eigenaar verwijderd en een beetje van de originele spanten. Toen even accu's erin gehangen voor een snelle controle van het zwaartepunt. De motor is er nog niet dus daar een alternatief voor genomen. Zwaartepunt komt erg mooi uit. Toen gekeken hoe de accu's het beste gewisseld kunnen worden en dat kan via de oude uitlaat opening. De accu's moeten dan tegen het motorschot worden geplaatst op een nieuwe plaat. Dus deze plaat opmaat gezaagd en erin gelijmd. Hij zit niet zo diep zodat je nog goed bij de accu's kan. Gewicht komt dan ook niet zo hoog, ook prettig. Zoals het er nu uitziet kan de ontvanger accu weer naar achteren. Ik dacht dat alles naar voren moest, want electro heeft dat altijd, maar dat valt dus erg mee. Komt denk ik door de 1.5kg aan accu's Motor is ook al 700g dus dat tikt ook wel aan.
Verder nog wat kleine dingen aangepast zoals de piloot gelijmd en het scheve cockpitglas eruit gehaald, dat moet recht. Ontvanger, bec en schakelaar zit er ook weer in dus het is nu wachten op de motor en regelaar. Kan morgen of zaterdag nog binnenkomen, anders wordt het zondag niet vliegen ermee. Props heb ik ook niet liggen eigenlijk, alleen 18x10 en daarna 22x10. Er moet een 19x10 of 20x10 op schat ik.
Jammer dat je op zo'n kist een elektro aandrijving plaatst....maar ieder zijn voorkeur.
Ik vlieg dezelfde kist met een Saito FA 150 en daarmee vliegt de Ryan erg mooi.
Tja, jammer dat je op zo'n mooie kist zo'n smerige brandstof motor zet Ieder zijn voorkeur inderdaad. Geluid van de gedempte benzine motor paste er wel erg mooi bij. Rook wordt nu ook wat lastig (hoop ik, anders gaat er iets goed fout )
Net even een berekening gedaan en ik denk dat de 18x10 niet gek is voor een eerste vlucht. De motor is 190kv en 700 gram dus ik wil maximaal 2500W ingaand hebben om de efficientie erin te houden. Liefst 1 op 1 vermogen of net iets meer. Dus 7.5kg zou mooi zijn. Volgens scorpion calc doet een 190kv van 700 gram op 12S bijna 2100W ingaand met bijna 8.3kg trekracht met een APC E 18x10. Dat is dus precies goed. 118km/h prop snelheid dus dat is ook een mooie snelheid voor schaal. Dit zou 7775 toeren moeten opleveren. Ik heb woensdag een ryan zien vliegen met een 30cc met ook een 18x10 en iets van 7600 toeren en dat vloog goed. De stroom zou dan ongeveer 47A zijn....... dat betekend dus een mooie vliegtijd op 5000 mAh Kan je het gas er aardig ophouden.
Nu alleen even hopen dat de motor en regelaar vandaag of morgen aankomen. EMS Express deed er normaal 3 tot 5 dagen over Kan net dus.
Motor is er eindelijk, stomme douane. Snel er even opgezet om te kijken wat het stroom verbruik is bij volgas. Helaas, 70A ipv 50A volgens de calc. 7600 toeren. 1/2 gas nog een lage stroom maar bij ongeveer 70 / 80% gas komt er een bijgeluid in en schiet de stroom omhoog. Ik denk dat de prop vervormd en dat daardoor het rendement van de prop instort. Wellicht valt het in de lucht mee. Timing staat op medium, lager is ook geen optie denk ik. Nog hoger en het stroom verbruik gaat nog meer omhoog.