Dacht dat ik ooit al eens een draadje had aangemaakt van deze kist maar ik zal wel zitten te dromen.
Naja, dit draadje zal gaan over het weer vliegend zien te maken van een Saab Viggen.
Deze kist is begin 2007 aangescahft met een andere Saab Viggen die verkocht is en 2x een Do-335 Pfeil waar er 1 van ondertussen gevlogen heeft en gecrashd is...... (de andere zal na deze weer op de bouwplank komen ;-) )
Nu de lopende projecten weer afnemen in aantal
gaan we dus rustig aan deze kist beginnen.
Wat ik van plan ben met de Pfeil gaat met deze kist niet gebeuren.
Deze Viggen gaan we voorlopig alleen vliegend maken, verder weinig qua uitstraling etc. (mhhh, misschien een voorgevoel ;-) ).
Het is namenlijk de bedoeling om tzt de Pfeil wel netjes "schaal" te maken maar da`s een ander draadje.
Terug weer naar de Viggen, zoals gezegd hadden we 2 van deze kisten, de verkochte zag er minder goed uit en had een vast landingsgestel.
Deze Viggen is op een afstansje nog toonbaar en is voorzien van retracts.
Maar nog zat aan te doen, de retracts moeten allemaal schoon/ en gangbaar gemaakt worden + nieuwe luchtschakelaar en slangen.
Verder moet de kist hier en daar een beetje gerepareerd worden.
Als motorisering komt er een 15cc`er achterop met duwprop.
Genoeg gejeweetwelt, hier een foto:
wat gegevens:
spanwijdte: 1200 mm
lengte: 1370 mm
Zo langzaam aan kunnen jullie weer wat bouw/reparatie/vermakingsfoto`s van mij verwachten.
Met natuurlijk als eindloel ene vermakelijk maiden filmpje ;-)
Naja, dit draadje zal gaan over het weer vliegend zien te maken van een Saab Viggen.
Deze kist is begin 2007 aangescahft met een andere Saab Viggen die verkocht is en 2x een Do-335 Pfeil waar er 1 van ondertussen gevlogen heeft en gecrashd is...... (de andere zal na deze weer op de bouwplank komen ;-) )
Nu de lopende projecten weer afnemen in aantal

Wat ik van plan ben met de Pfeil gaat met deze kist niet gebeuren.
Deze Viggen gaan we voorlopig alleen vliegend maken, verder weinig qua uitstraling etc. (mhhh, misschien een voorgevoel ;-) ).
Het is namenlijk de bedoeling om tzt de Pfeil wel netjes "schaal" te maken maar da`s een ander draadje.
Terug weer naar de Viggen, zoals gezegd hadden we 2 van deze kisten, de verkochte zag er minder goed uit en had een vast landingsgestel.
Deze Viggen is op een afstansje nog toonbaar en is voorzien van retracts.
Maar nog zat aan te doen, de retracts moeten allemaal schoon/ en gangbaar gemaakt worden + nieuwe luchtschakelaar en slangen.
Verder moet de kist hier en daar een beetje gerepareerd worden.
Als motorisering komt er een 15cc`er achterop met duwprop.
Genoeg gejeweetwelt, hier een foto:

wat gegevens:
spanwijdte: 1200 mm
lengte: 1370 mm
Zo langzaam aan kunnen jullie weer wat bouw/reparatie/vermakingsfoto`s van mij verwachten.
Met natuurlijk als eindloel ene vermakelijk maiden filmpje ;-)