Sab F2000 romp

holco zei:
Ronald Haan zei:
Ik heb ervaring met de 991 op mijn Freya EX, prima uitlaat.

http://www.hatori-models.co.jp/helikakudai/991-e.html

Bekijk voor de afnemting de Hatori site

Hoi Ronald,

Deze gaat echt niet passen, de uitlaat mag gewoon niet langer zijn als het frame omdat de romp na het frame meteen verjongt!!

Oké,

Ik wilde anders voorstellen om mijn Hatori te gebruiken als maatvoering voordat je over gaat tot aanschaf van een nieuwe uitlaat.

Ronald

holco zei:
Iemand ervaring met de Hatori 712 uitlaat, deze zou misschien kunnen passen?

712.jpg

Is de 712 wel geschikt voor een 90er?

Hallo,

Ik gebruik op mijn Freya EVO een Funtech A383. Zeer stille uitlaat, veel vermogen in combinatie met een YS91STen CP 30%. De uitlaat is zeer kompakt en komt niet verder dan het frame van de heli. (uitlaat stopt daar waar de tank uit het zijframe komt)
De totale lengte van de uitlaat is 240 mm
De afstand van hart uitlaatpoort(motor) naar voren is 70 mm
De grootste totale breedte gemeten vanaf de flens (bevestiging op de motor) is 80 mm

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Groeten Ronald

Ronald van Lent zei:
Hallo,

Ik gebruik op mijn Freya EVO een Funtech A383. Zeer stille uitlaat, veel vermogen in combinatie met een YS91STen CP 30%. De uitlaat is zeer kompakt en komt niet verder dan het frame van de heli. (uitlaat stopt daar waar de tank uit het zijframe komt)
De totale lengte van de uitlaat is 240 mm
De afstand van hart uitlaatpoort(motor) naar voren is 70 mm
De grootste totale breedte gemeten vanaf de flens (bevestiging op de motor) is 80 mm

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Groeten Ronald

Hoi Ronald,

Van het weekend heb ik een Funtech A340 (HN-90 Type-F) gekocht, de maten komen aardig overeen met jouw A383, lengte is 245mm en de grootste breedte vanaf flens is 63mm, met deze uitlaat moet het gewoon
lukken.
Ik hoop wel dat deze ook een beetje stil is, maar dat zien we later wel.

Gr,

Mario

Hoi Mario,

Gewoon even nieuwsgierig. Hoe staat het met de SAB romp en kom je weg met
die Funtech demper?

Groeten Ronald

Hoi Ronald,

De A340 past wel, maar ik heb er een test vlucht mee gemaakt (met standaard canopy)
en in eerste instantie valt het vermogen tegen tov de Hatori 938, maar dat zal hopelijk wel beter worden als de motor optimaal afgesteld is op de Funtech.

Met het weer en de temperaturen van dit moment doe ik niet veel, een en ander zal moeten wachten tot het wat warmer gaat worden.

Gr,

Mario

Back