SAB Goblin 700 foto-bouwverslag

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Freddie1, 5 okt 2012.

  1. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Meestal niet bij de goblins, dat is een probleem dat iedereen heeft, jij hebt geluk dat ze loskwamen, sommige breken de schroef, draaien ze dol, of krijgen ze gewoonweg NIET los.
     
  2. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Dat was ook maar bij wijze van spreken John:) Ik gebuik hier altijd een folie-fohn voor, werkt perfeckt.

    Klopt Sandor, ik heb geluk gehad dat die los kwam. Op HF. lees je er ook veel over dat ze er problemen mee hebben.

    mvg. Freddie
     
  3. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.554
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Freddie ,

    Je hebt een TOP heli in de maak . ;-)
    ik vlieg hem zelf ook en ik kan dat beamen .

    OK ,

    Ik heb indertijd ook een verslag gemaakt van deze GOBLIN en ik ben toen op volgende kleine problemen uitgekomen .

    * De canopy bevestiging , ik weet niet welke je hebt , maar ik heb deze versterkt door er een SHIM tegen te plakken , want als je dat op de normale doet , dan scheurt de canopy snel door waar de schroeven zitten .
    * De riemspanning van de heckrotor was ook een probleem , die kwam steeds losser en losser te zitten na de vluchten , ik heb de schroeven vanachter los gedraaid , de area opgeschuurd en toen was het probleem weg .
    * Let goed op hoe je de heckrotorservo kabel wegwerkt , ik heb er een protectionsleeve rond geduwd en stukken krimpkous en deze zo op zijn plaats gelijmd .
    * De lipo's wisselen en op hun plaats houden , die rubber bandjes heb ik onmiddellijk in de container geflik.... , ik heb een nieuwe tray gemaakt , en nu gaat de lipo wissel gelijk niets , en op 5 seconden heb ik ze gewisseld .

    Voor de rest weet ik het even niet meer , anders moet je eens naar mijn verslagje kijken , misschien vindt je daar nog wel iets .
    Maar alvast veel succes gewenst met de verdere bouw , en inderdaad die RX lipo is de ( beste ) oplossing ..

    Grtz
    Ron
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    .. 'n echt winterproject !!

    mooi!:p
     
  5. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Ik heb nu alle onderdelen binnen (op een paar kleine na) die ik nodig heb om de goblin af te bouwen. Ik ga hier van de winter rustig mee verder en hoop hem dan volgend voorjaar klaar te hebben voor de maiden.
    Ron ik heb jou verslag ook gelezen, en daar zatten een paar hele bruikbare tips tussen voor mij :thumbsup:
    Bedankt voor je reactie.

    mvg. Freddie
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Beste Freddie.
    Jouw Goblin 700 gaat steeds meer vorm krijgen zie ik.
    Ik wacht met volle geduld op het komende voorjaar om die machtig mooie en monsterlijke machine te zien vliegen op onze alom bekende prachtige vlieglocatie.
    We zullen komend voorjaar met de andere vaste heli piloten zekers de nodige stick-time en vliegsessies gaan maken.
    Mijn Align Trex450Pro V2-BeastX zullen vast niet misstaan naast jouw vette Goblin 700 op het veld straks.
    Dat gaan vast vele plesante en leerzame vlieguren worden volgend jaar.
    Was het al vast maar zover.
    Wens ik jou nog heel veel bouwplezier met je Goblin 700 en dan spreken we elkaar snel weer.
    Vr Gr D
     
  7. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Hoi Erwin.
    Dat gaat helemaal goed komen volgend voorjaar:yes:
    Maar ook de komende winter gaan we gewoon door vliegen als het weer het toe laat. Net als gistermiddag stick-time maken :D

    mvg. Freddie
     
  8. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hoi Freddie,

    Dit is idd wel een monster! We gaan hem zien vliegen over een paar maand

    Gr Jerry
     
  9. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Hoi Jerry.
    Inderdaad, je gaat hem zien vliegen volgend voorjaar :D
    Kunnen we samen op vliegen, jij met jou McpX en ik met de Goblin :p

    mvg. Freddie
     
  10. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Met het weer dat we de afgelopen dagen hebben gehad ben ik weer verder gegaan met de Goblin. Heb nu de swash servo's ingebouwd. Dus zo als jullie gewend zijn weer een paar foto's van het geheel.

    [​IMG]
    De servo's van het merk MKS.

    [​IMG]
    Goblin model aangemaakt in de zender om de servo armpjes 90 graden te kunnen zetten.

    [​IMG]
    De servo's gesleeved en aangesloten op de AR7200BX om de servo's op middenstand te zetten.

    [​IMG]
    En de servo's ingebouwd.

    Het inbouwen van de servo's is zonder problemen verlopen en voor zo ver klaar. Ik ga me nu bezig houden met de tial zo dat ik die ook kan monteren.
    Wordt vervolgd.

    mvg. Freddie
     
  11. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.554
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Woooaw ,

    Top servo's man ,
    Strak ingebouwd ,

    Great Work ... ;-)

    Grtz
    Ron
     
  12. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Oké mannen ik ben net klaar met het verkleinen en online zetten van de foto's, dus het is weer tijd voor een update.
    Zo als gezegd ben ik nu met de tail bezig geweest. Hier bij ben ik tegen drie kleine probleempjes aan gelopen, maar heb die vrij simpel kunnen oplossen.
    Aan de hand van de foto's zal ik jullie het jullie laten zien.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Probleem 1 De Tail Blade Grip Assembly is door SAB voor gemonteerd, maar ook hier is weer veel te veel loctite gebruikt.
    En ook hier ontbrak het vet in de Thrust Bearing.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Probleem 2 1 van de gaten voor de afstand houder voor de tail bevestiging zat niet op de juiste plaats.

    [​IMG]
    Gat passend gemaakt en afstand houder vast gelijmd volgens beschrijving.

    [​IMG]
    Tail servo gemonteerd.

    [​IMG]
    Servo kabel vast gelijmd in hoek van tail, zo dat die niet in de belt kan komen. Om te verwijderen hoef ik alleen de krimpkous maar door te knippen en de kabel is weer los zonder schade.

    [​IMG]
    Probleem 3 De geleiding waar de staart aansturing door loopt had niet de juiste hoek. Heb dit opgelost door er aan de binnenkant een opvulringetje tussen te doen.

    [​IMG]
    En zo hangt de Goblin er nu bij, in de vitrinekast als er niet mee wordt gevlogen.

    Echt veel hoeft er niet meer te gebeuren om hem klaar te maken voor de maiden, maar daar over later meer.

    mvg. Freddie
     
  13. redman

    redman

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Arnhem
    Jammer dat ze hier de plank finaal mis hebben geslagen.
    Maar gelukkig heb je het probleem op kunnen lossen Freddie.

    Grtz Marco.
     
  14. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde


    Hoi Marco.
    Nou finaal mis hebben geslagen vind ik wel wat overdreven hoor.
    De enige aanpassing die ik heb moeten doen is het gaatje 3mm groter maken naar 1 kant (slopgat) Heeft verder ook geen gevolgen, en als de tail gemonteerd is zie je er ook niets meer van. De tailboom bij de Goblin is volgens mij uniek, er is niet 1 ander merk die ze op deze manier maakt.
    Tel daar bij op dat het volgens mijn allemaal hand werk is, dan zullen er volgens mij altijd kleine verschillen per tailboom zijn.


    mvg. Freddie
     
  15. nielsjansen

    nielsjansen

    Lid geworden:
    10 dec 2012
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Gramsbergen.
    Ik zag dat je er telemetrie op hebt zitten, of niet?
     
  16. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Nee zit er niet op Niels. Misschien komt het er wel op, ben ik nog niet hellemaal over uit.

    mvg. Freddie
     
  17. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Mannen ik wil jullie even laten weten dat ik de Goblin klaar heb staan voor de maiden :banana:
    Ik zal zo spoedig mogelijk het laatste deel van het bouwverslag hier plaatsen (moet alleen even iets meer vrije tijd hebben) Nu maar wachten op beter weer voor de maiden.

    mvg. Freddie
     
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Leuk Freddie1,

    maar rustig aan, het is stinkend koud,
    wij moeten ook nog even binnen wachten, jammer

    groetjes van Heli-Uwe
     
  19. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Hey Freddie,

    Mooi bouwverslag en ik hoop dat jou maiden beter verloopt dan die van mij ;) Pas je nog wel even je handtekening aan :D Goblin is niet meer in aanbouw dacht ik zo ;)
     
  20. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Mannen bedankt voor jullie reakties:thumbsup:
    Joop ik hoop ook dat de maiden goed verloopt, heb alles meerdere malen gecontroleerd. Maar goed je weet het nooit zeker tot na de maiden of je alles goed hebt gedaan. Maar goed we gaan het mee maken:) Ik hoop jullie binnenkort te kunnen melden dat ik een geslaagde maiden heb gehad:p

    mvg. Freddie
     

Deel Deze Pagina