De achterpennen in de vleugel zijn geplaatst. Gaten boren (toch nog een klein beetje scheef

) en pennen erin met 5 min epoxy. Eén van de pennen kreeg een klein tikje na met de hamer. Vervolgens zie ik het volgende:
Het gat was dus net wat naar boven geboord waardoor het einde van de pen door de huid kwam zetten. Na wat schuren is alles weer vlak, je ziet net een heel klein stukje van de pen zitten. Zonde, maar niet zo'n probleem.
Aan de binnenkant van de romp heb ik al een plaatje triplex gelijmd om straks de haak in te kunnen zetten. Gezien de idioot achterlijke plaatsing van de haak op de tekening (1,5 cm
achter het zwaartepunt) zet ik er een verstelbare haak onder. Dan kan ik een stuk verder naar voren beginnen en langzaam de haak naar achteren verplaatsen tot het niet meer lekker aan gaat voelen.
Ik heb zojuist mijn Sagitta voor het eerst in volle glorie kunnen aanschouwen. Hij is prachtig. Eigenlijk zonde om te bespannen, maar zonder bespanning schijnen de vliegeigenschappen wat minder te zijn (heb ik horen zeggen...).
[EDIT]
Ik zit net nog eens te kijken, zie ik dat de ophanging van de vleugels toch scheef is geplaatst.
Verdorie. De vleugels heb ik op zicht geplaatst met het kielvlak. Dit lijkt toch wel redelijk recht op de vleugels te staan. Dat zou betekenen dat als ik het kielvlak netjes in zijn scharnieren hang (staat nu los tegen het de staart te leunen) dit wel recht op de vleugels komt te staan. De ophanging van het stabilo is ook nog niet definitief, dus ook die kan ik nog redelijk recht met de vleugels krijgen. Het zou dus nog wel mee kunnen vallen.