Saito FG 60 r3 gas 60 cc

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door guusbaselmans, 29 aug 2017.

  1. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Valt reuze mee eigenlijk:

    http://www.ramoser.de/home_e/varioprop_e/varioprop_e.html

    Bijvoorbeeld een 24" drieblad, dan kost de hub 80 euro en de bladen 16 euro per stuk. Moet nog even contact met die man opnemen om te vragen of je dan nog meer nodig hebt, misschien nog een spinner adapter oid, maar ik denk wel dat zo'n prop de ideale optie is. Zeker als je een beetje met drieblad props wilt experimenteren.

    Daar heb je 100% gelijk in. Als de motor op een gegeven moment niet meer genoeg koppel levert dan houdt het op. Maar als het piekvermogen van de UMS hoger is dan dat van de Moki, en het toerenbereik is hetzelfde, dan denk ik dat de koppel curve er vergelijkbaar uit zal zien. Waarschijnlijk kakt de UMS iets minder in op hoge toeren en heeft de Moki iets meer koppel onderin (is mijn gok).

    Ook een goed punt. Ik zit even naar die 125 te kijken, mensen vliegen 'm veel met een 2x26x12. Dus 3x23x12 moet ie sowieso wel trekken. Ik zag ook iemand die 3x25x12 geprobeerd had maar dat was te veel. Denk dat 3x24x12 wel eens zou kunnen werken. Dan zou ik 2" diameter inleveren tegenover de 26" van de 180cc en 2" spoed. Die 2" is me inderdaad geen 600 euro waard.

    Ik wil er nou eenmaal graag een drieblad op. Als het de afweging is tussen 23" of 26", dan raak ik toch wel geneigd er nog een keer 600 euro tegenaan smijten (hele project wordt toch al duur...)

    Maar misschien is die 125 wel de sweet spot. 600 euro is toch 600 euro :p

    Naja, lekker dit draadje ontspoort. Bedankt voor de goede feedback in ieder geval, ik ga weer even nadenken :)
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... best wel lang geleden dat ik 125 euro voor een prop uitgegeven heb... :D
    Dan zou ik eerder een static display en een vliegprop kopen, en vliegen met de prop die werkt.
    Niks zo erg als dingen die slecht functioneren alleen maar vanwege het uiterlijk...
     
    Reliku vindt dit leuk.
  3. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Vind 125 euro voor zo'n prop waarvan de bladen vervangbaar zijn best goed te doen :p

    Een static display prop vind ik ook maar niks hahaha. Het moet wel goed werken uiteraard, maar ik ga er niet een prop op zetten puur omdat ie mooi is! Dan maar een wat kleinere drieblad :)
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken uiteraard... Als het maar vliegt...
     
    Reliku vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina