Oscar
verslagschrijvers
Update bouwverslag
Heb vandaag van mijn leverancier een andere centerpulley/spurgear/houder gekregen.
Deze is noodzakelijk omdat de voorste snaar te strak gespannen is.
onderdeelnummers:
SAK-U05
SAK-07A
Bij het uitbouwen is het handig om ook het achterste diff er uit te halen,
dan hoef je niet zo hard aan de snaren te trekken.
Met de adapter kun je nu kiezen uit 16, 17, 18, 19,20 en 21 tands centerpulley.
Dit zijn de zelfde pulleys als tamiya TA-05 en 416.
Voor de duidelijkheid moet er nu dus 19 tands in!
Na het inbouwen de snaren weer op de juiste spanning brengen.
Op de spanners (waar het diff lager in zit) staat een markeerstreepje.
Achter komt die nu middenboven voor ongeveer 3 tanjes naar voren.
Nu gaat er iets mis, de bodemplaat is zo krap uitgefreesd dat de diffpulley nu aanloopt.
Je kunt dit eenvoudig even uitvijlen,
ik zal dit nog in het bouwverslag op de goede plek er tussen zetten.
Hier foto's nog voor het uitveilen, je ziet hoe krap het is.
Ook maak ik de bodemplaat even rond waar de snaar er vlak langs komt.
De auto is nu klaar voor het testen op het circuit.
(excuus voor de slechte keukentafel/samsung foto's)

Heb vandaag van mijn leverancier een andere centerpulley/spurgear/houder gekregen.
Deze is noodzakelijk omdat de voorste snaar te strak gespannen is.
onderdeelnummers:
SAK-U05
SAK-07A
Bij het uitbouwen is het handig om ook het achterste diff er uit te halen,
dan hoef je niet zo hard aan de snaren te trekken.

Met de adapter kun je nu kiezen uit 16, 17, 18, 19,20 en 21 tands centerpulley.
Dit zijn de zelfde pulleys als tamiya TA-05 en 416.
Voor de duidelijkheid moet er nu dus 19 tands in!
Na het inbouwen de snaren weer op de juiste spanning brengen.
Op de spanners (waar het diff lager in zit) staat een markeerstreepje.
Achter komt die nu middenboven voor ongeveer 3 tanjes naar voren.
Nu gaat er iets mis, de bodemplaat is zo krap uitgefreesd dat de diffpulley nu aanloopt.
Je kunt dit eenvoudig even uitvijlen,
ik zal dit nog in het bouwverslag op de goede plek er tussen zetten.


Hier foto's nog voor het uitveilen, je ziet hoe krap het is.
Ook maak ik de bodemplaat even rond waar de snaar er vlak langs komt.
De auto is nu klaar voor het testen op het circuit.
(excuus voor de slechte keukentafel/samsung foto's)
Laatst bewerkt: