Salto in DE Warehouse

Hij staat al bij het Maasvlakte , maar dan toch ook maar even hier:

[URL="
mainden op de Maasvlakte[/URL]

6Bft van schuin opzij laat zelfs de Salto stilstaan :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat aangezien je er alles aan gedaan hebt om hem zo licht mogelijk te maken dat het geen kwaad kan om bij deze wind de originele stalen vleugelbuis erin te doen? en misschien nog lood op de plek waar origineel de servo's moesten? Je kan bij het aanduiken wel zien dat het profiel wilt, maar terug geblazen word zodra je een beetje up geeft. Volgende keer weer eens proberen als de wind recht op het Duin staat. Gewicht is durchzug! zelfs je 3m focus was met zijn 3KG was te licht op deze dag!
Als je zwaarder bent word keren ook makkelijker.

Op het vlakke land bij het slepen heb je natuurlijk wel voordeel van je lage gewicht, Maar ik maak van de mijne toch te zware versie met carbon buis voor normaal en Staal voor 6Bft. Ik ga hem toch alleen op de maasvlakte vliegen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat aangezien je er alles aan gedaan hebt om hem zo licht mogelijk te maken dat het geen kwaad kan om bij deze wind de originele stalen vleugelbuis erin te doen? en misschien nog lood op de plek waar origineel de servo's moesten? Je kan bij het aanduiken wel zien dat het profiel wilt, maar terug geblazen word zodra je een beetje up geeft. Volgende keer weer eens proberen als de wind recht op het Duin staat. Gewicht is durchzug! zelfs je 3m focus was met zijn 3KG was te licht op deze dag!
Als je zwaarder bent word keren ook makkelijker.

Op het vlakke land bij het slepen heb je natuurlijk wel voordeel van je lage gewicht, Maar ik maak van de mijne toch te zware versie met carbon buis voor normaal en Staal voor 6Bft. Ik ga hem toch alleen op de maasvlakte vliegen.

Ik had die dag sowieso al de stalen originele buis erin zitten. En nog eens 50 gram extra in de neus. Dit is t.o.v. het zwaartepunt dus gewoon een wilde gok geweest. Het gewicht zal inderdaad meer richting de oude servo plek verplaatst moeten worden. Met wind de volgende keer haaks op het duin gaan we wat meer testen op dit gebied.

Afgelopen zondag wederom op de Maasvlakte met de Salto gevlogen. De weersomstandigheden waren dit keer een stuk gunstiger. Wind haaks op de helling en een dikke 3bft. Voor het eerst kon de Salto eens echt vliegen en bochten draaien. En opnieuw bleek in deze omstandigheid de Salto erg prettig te vliegen (filmpje volgt). De stall perikelen treden pas op als de snelheid er wordt uitgehaald door fel een bocht te draaien met extra hoogteroer om dit te versterken. Ook te grote uitslagen van het richtingsroer lijken de stal te ontlokken. Als er echter met voldoende dualrates wordt gevlogen en hier een beetje rekening me wordt gehouden is het voor het geld een heerlijk vliegende kist voor aan de helling in NL of elders met genoeg wind.

Al met al kan ik nu dus zelf uit ervaring concluderen dat het een kist is die door een wat geoefende vlieger met veel lol gevlogen kan worden en dat de grote drama verhalen over onvliegbare en ongecontroleerde vliegeigenschappen wat mij betreft definitief naar het land der fabelen verworpen kan worden. Ik heb er in ieder geval erg veel lol van.

Ik heb de salto nu al een aantal keer kunnen zien vliegen, en ik had er aardig de pest in dat die van mij nog in de doos zat door andere projecten.
Ik ga er dus vaart achter zetten en hem in elkaar rammen, ik ga hem op originele China wijze in elkaar bouwen. Die van mij word dus niet zo mooi als die van discus2ct qua staart. De enigste mod die ik ga overnemen is het 2mm staal voor de aansturing veranderen voor 2mm carbon, want het staal wat bijgeleverd word is echt idioot zwaar!

Geen sleepkoppeling, geen extra servo tray, ingekorte verwijderbare v-tail, turbulatoren.. niks.... wel carbon stuurstangen naar achteren, een carbon vleugelbuis en goan! deze kist doet het zo goed dat ik niet meer wil wachten tot andere projecten klaar zijn.

Ik heb de salto nu al een aantal keer kunnen zien vliegen, en ik had er aardig de pest in dat die van mij nog in de doos zat door andere projecten.
Ik ga er dus vaart achter zetten en hem in elkaar rammen, ik ga hem op originele China wijze in elkaar bouwen. Die van mij word dus niet zo mooi als die van discus2ct qua staart. De enigste mod die ik ga overnemen is het 2mm staal voor de aansturing veranderen voor 2mm carbon, want het staal wat bijgeleverd word is echt idioot zwaar!

Geen sleepkoppeling, geen extra servo tray, ingekorte verwijderbare v-tail, turbulatoren.. niks.... wel carbon stuurstangen naar achteren, een carbon vleugelbuis en goan! deze kist doet het zo goed dat ik niet meer wil wachten tot andere projecten klaar zijn.

Dus ook niet het servo plankje voorin? ;)

Ik denk het niet, maar ik houd de optie nog open voor de toekomst. Misschien minder ver voorin, zodat ik de servo's nog los kan schroeven als er een stuk gaat.

Op welk zwaartepunt ben je nou uitgekomen? Dan hoeven de volgende niet het wiel opnieuw uit te vinden. Ik moet nog de cockpit monteren en dan ben ik ook klaar.

Back