sampan ombouwen

ik zal eerst het roer en de stang veranderen en dan kan ik morgen nog eens testen.

deze is van vanmiddag ligt ze niet mooi op het water :mrgreen:

1zg42de.jpg

thx gj. ik heb hem nu vermaakt en zal maandag of dinsdag nog eens gaan testen. hopelijk waait het dan ook een beetje harder zodat ze een beetje vaart maakt .

ik moet tog nog het zeilen onder de knie krijgen en dat leer je tog maar door te doen ;)

Dirk schip dwars op de wind leggen met zeil helemaal los, als je nu je zeil aantrekt zul je merken dat hoe meer je je zeil aantrekt de boeg tegen de wind indraaid. Wanneer het zeil is dichtgetrokken zou je als de ballans goed is met je roer 4° naar lij aan de wind moeten zeilen. Zeil dichtgetrokken is voor een boot met alleen grootzeil , met het einde van je onderste zeillat ongeveer ter hoogte van potdeksel , meer met veel wind minder met weinig wind. succes :)

thx rene ik heb er nog geen zeil winch inzitten maar ga er zeker nog één inzetten maar mijn auto staat nog in de garage en kan ze pas dinsdag gaan halen . voorlopig hangt het zeil nog los .

maar dat gaat nog veranderen als ik de spullen kan gaan halen ;)

en dan zal ik je tip zeker mee naar het water nemen :cool:

ik zit nog met een vraagje.

zender 4 kanalen
ontvanger
1 servo
en een houder voor 4 batereién

zijn dit genoeg batereién of moet ik daar nog een houder met 4 batereién aan toe voegen ,?:confused:

4 batterijen is genoeg in je boot, 4 batt. + houder als reserve om langer te varen ,als je er niet mee kunt stoppen :) denk er aan servo max 6 V is 4 batt. Tijd is mooilijk te schatten hangt van je zeilwinch af en de keren dat je een zeiltrim uitvoerd
In je zender waarschijnlijk 8 bij nieuwe nic/cat 700 mA max 2 uren, bij N/MH 2300 à 2600 mA een halve dag +

:cool: thx rené

ik ben wel oplaadbare batereién gaan halen anders zal hier rap een verzameling lege liggen ;)

straks nog eens proef varen want ik denk dat het ongeveer klaar is:-D

klein probleempke

als het zeil langs stuurboort hangt ligt ze mooi op het water
als het zeil langs backboord hangt vind ik ze wat scheef hangen naar backboord zijde.

ik heb de baterijén al aan stuurboort liggen .

wat kan ik nu best doen ?

meer gewicht in het bootje laden is bijna niet mogelijk anders komt ze denk te diep liggen. of ik moet van de bulp wat gewicht afhalen.

wat denken jullie wat voor een oplossing kan zorgen?

Staan kiel en mast mooi recht op de boot ? Wat ook een oorzaak kan zijn alle latten van jonktuig zitten uit het midden langs een zijde van de mast, als je de slurf niet gebruikt kun je het zeil aan de andere zijde hangen, michien is dat voldoende :)

Back